Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Nog iemand al last ondervonden van die geweldige bureaucratie in ons heerlijke land? Ik vandaag dus wel!

's Morgens de verzekering gaan afsluiten, daarna doorgereden (met de auto) naar het DIV kantoor in alken. Alles verloopt goed, ze staan op om mij mijn nummerplaat te geven, en opeens merkt een van die flikken (die tot dan toe al een half uur aan het doordrammen was over ostheopatie, die man had duidelijk zijn roeping gemist) op dat op het inschrijvingsbewijs het jaar 1964 staat (productiedatum) en bij hun in de computer het jaar 1976 (eerste in gebruikname in belgië). Ik had de papieren bij waarin dit alles duidelijk stond uitgelegd, maar daar moesten onze heren niks van weten. Toen opeens hun frank viel dat een vespa uit italië afkomstig is, wisten ze al helemaal niet waar ze het hadden, want hoe KAN een motor nu toch in 13 jaar tijd uitgevoerd worden? (alhoewel daar alle papieren voor aanwezig waren)

anyhow, heb de hele bazaar naar brussel moeten sturen (niet zij, oh nee, laat de klant zelf zich maar amuseren met die papierwinkel) en mag nog gerust een weekje wachten op mijn nummerplaat.

Dat ik dan op kot zit, en dus enkel nog in de weekends kan rijden, is een spijtig toeval..

Link naar reactie

ik heb ook meer dan een maand moeten wachten op een procedure die normaal binnen de week moet kunnen...

heeft een maand geduurd eer mijn gelijkvormigheidsattest werd opgestuurd (wat normaal <7d is)

en dan toen ik het eindelijk had en naar het DIV kon, bleek daar dat ze die documenten nog nooit hadden gezien (in kontich) en dat ze die dan eerst naar brussel moesten sturen...

En dan wete da wij die mannen betale! vo te werken!

ik zat toen een maand in de gips me mijn been en hoopte me zo te kunnen verplaatsten maar tegen dat ik het had kon ik al lang terug lopen en autorijden.. maar bon das belgie, tis cliché ;-)

eenmaal het allemaal goedgekeurd is gaat het wel rap gaan, de plaat zal rap in je bus liggen;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ondertussen al heel wat nieuws binnengekomen van dat stel primaten daar, eerst een brief om te zeggen dat die jaartallen geen probleem meer vormen (glorie glorie hallelujah!)maar dat ze eerst nog eens zouden natrekken of er destijds wel BTW betaald is.

Nu krijg ik een brief waarin me doodleuk gevraagd wordt of ik de originele nederlandse nummerplaat van zoveel jaren terug kan opsturen. Ik heb de vespa in belgië gekocht en weet helemaal niet waar ik die hollander zou moeten vinden. Ik heb het nummer van die plaat op een formulier staan, maar dat is blijkbaar niet genoeg, de DIV moet en zal die metalen plaat hebben...

FREAKS!

Link naar reactie

dit is onmogelijk want een nummerplaat mag nooit het land verlaten;

de vespa had destijds uitgeklaard moeten worden in Nederland (uitschrijvingsbewijs in deel I, II en III) denk ik) ja kan bij de nederlandse dienst inschrijvingen wel de historiek opvragen van deze nummerplaat en vermoedelijk ook een duplicaat opvragen voor deze uitklaring. (als dat ooit gebeurd is natuurlijk)

anders zal je dit volgens mij nog moeten doen (en hopelijk is het geven van de plaatnummer dan voldoende, want ik vrees dat ze dat enkel doen als men de plaat letterlijk overhandigd.

zij gaan wel naam en adres van de laatste Nederlandse eigenaar kunnen geven

Link naar reactie
dit is onmogelijk want een nummerplaat mag nooit het land verlaten;

Klopt in NL iig, echter als de nummerplaat een oude combinatie heeft kun je altijd een extra blauwe plaat laten maken à € 15,-. Misschien heb je er wat aan. Sterkte met de bureaucratie...

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

ik heb een Vespa px 1989 gekocht, en het was een italiaanse.Op nog geen 5 dagen tijd had ik alle papieren en de plaat.Eerst de douane in Mechelen,dat koste mij 3 eurocent en 10 min. wachten. Dan alles opgestuurd naar de f.o.b. in Brussel. 2 dagen later heb ik met mijn roze formulier naar Brussel geweest en was alles in orde.Ik denk dat je alleen de juiste volgorde moet nemen en dat alles dan wel snel in orde komt.

Theofiel

Link naar reactie

Ik volg nog steeds niet: een (roze) inschrijvingsaanvraag krijg je bij de douane, en je kan geen (roze) inschrijvingsbewijs aanvragen ZONDER verzekeringsagent. Maar ik zal wel dom zijn.

Ik dacht dus: met de italiaanse papieren naar de douane. Die geven je een (roze) inschrijvingsaanvraag. Daar zet de verzekering een zegel (klever) op. Dat alles stuur je naar de DIV, samen met de italiaanse papieren. Dus 1 x Brussel.

Maar we zijn aan't afwijken... ...

Link naar reactie

dat is idd het kortste scenario, maar vaak als ge geen papieren hebt komen er veel stappen bij. Elk geval moet apart bekeken worden, de ene zijn verhaal is kort, de andere is er heel belgie voor afgecrosst.

en dat brussel is een keuze, ofwel opsturen en vertrouwen hebben in de post ofwel nen halve dag gaan aanschuiven.

en die verzekeringen, elke normale mens die zijn vespa wil inschrijven denkt toch ook aan een verzekering, dus snap ik het niet waarom je zou inschrijven zonder eerst langs je verzekeraar te gaan.

zelfs als het gewoon is om hem in te schrijven en meteen te verkopen geeft de verzekeraar zijn zegel, als je hem dit uitlegt.

Link naar reactie

opgelet, indien het om een scooter van na 1972 gaat, moet je bij de federaledienst voor mobiliteit en vervoer een éénmalig pvg nummer aanvragen, je krijgt dit toegestuurd samen met een vignet, dat je eveneens op je aanvraag tot inschrijving moet plakken, dus je moet wel degelijk twee maal brussel contakteren, heb het ooit gedaan met een p200 uit italie, zonder problemen ingeschreven! janneman

procedure inbijlage: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...