Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lx125 op gewone aanhangwagen


Babcon

Aanbevolen berichten

Met z'n tweeën zie ik het wel zitten om die er op te krijgen,

maar moest ik nu toch eens alleen zijn, zou dat gaan, terwijl ik er naast loop ,

om hem er met een ietske-pietske gas zelf te laten oprijden?

Dan nog het vastsjorren? Heb vier stevige spanlinten.

1° voor hem vooraan in z'n vering te trekken?

Maar eerst op z'n tweepotige steun zetten of niet?

Enfin ik ben zowat niet zeker en iedere raad is welkom.

Alvast bedankt.

Babcon

Link naar reactie

Dag Walter

ge kunt het bestne bak bier onder uwe scooter steken ( om een breder draagvlak te hebben , dan spant ge eerst uw voorwiel op ,naar over uw spatbord ( om deschadegingen te voorkomen kunt ge er misschien een deken of ne vilten doek tussen steken) en dan spant ge best twee spanbanden kruislings over uw zadel .Normaal zou hij dan goe moeten vast staan

Link naar reactie

dus eventjes herhalen:

- je gaat een bak bier kopen. (merk naar keuze denk ik)

- je drinkt deze leeg (doe je best met 2 personen)

- en je duwt, smijt, trekt, de scooter op de aanhangwagen.

- nog een beetje vastbinden (zou nu geen probleem meer mogen zijn)

- klaar

Link naar reactie

Intussen heb ik m'n dealer ook nog even gesproken en die heeft mij een speciale nylonrien laten zien met twee ( een linker en een rechter) hoes, je men dan over de handvaten kan schuiven om dan zo de vespa vooraan in zijn vering een beetje te trekken.

Die speciale nylonriem wordt gezien als de enige bevestiging om zonder mogelijke schade tijdens en nadien vast te stellen. Want... ... ergens anders aan de voorkant van de vespa een trekriem bevestigen zou dan gepaart gaan met minder stabiliteit vooraan

en dan ook nog mogelijk schade kunnen brengen aan de stuurkolom of het voorbord

@ Gette: Jou manier van uitleg is zeker ook goed en dan ook nog veel plezanter

Link naar reactie

Zeker niets om of over je voorspatbord gaan spannen : LX = helemaal géén stevig spul hoor, dan kraak je je spatbord stuk. Niks op je carrosserie wringen, enkel vastmaken aan wielen, stuurhendels, staander, (evtl de 'trekhaak') en bagagerek. Ook gene bierbak onder nen LX steken : ook niet op zijn pootje zetten want das onafgeveerd en dan danst hij weg , liever op zijn wielen vervoeren.

Je moet je scoot gewoon in elke richting vastleggen : voor-achteruit, links rechts en omlaag houden. Verdubbel de links-rechts: enerzijds vanaf je stuurhendels links en rechts schuin omlaag en onderaan aan zijn pikkel ook links rechts zodat hij niet dwars onderuit kan gaan.

Oprijden kan idd door voorzichtig te spelen met gas en rem. Als je er niet bij opzit zal het feit dat je eventjes je koppeling al slippend gebruikt geen echte schade veroorzaken.

Het zal een stuk eenvoudiger gaan als je in de 'gewone' aanhangwagen een profiel (goot) goed vastlegt zodat de scooter op zijn wielen kan blijven staan, net zoals bij de aanhangwagens die ervoor gemaakt zijn. Spanbandjes voorzien om beide wielen in de goot vast te houden zodat de wielen niet uit de goot kunnen springen.

Link naar reactie

@Koala2

Neem bijzonder nota dat LX nogal fragile is.

Niet op de pootjes zetten is me nu nog meer duidelijk gesteld.

Over het oprijden had ik zo m'n bedenking i.v.m. de koppeling van een automaat,

maar vermits ook jij zegt, mits de nodige zorg geen schade te berokkenen, ben ik overtuigd.

En dan die spanbandjes voor de wielen in de goot, dat vind ik ook zeer nuttig.

Erg bedankt voor de heldere uitleg.

Walter

Link naar reactie
dus eventjes herhalen:

- je gaat een bak bier kopen. (merk naar keuze denk ik)

- je drinkt deze leeg (doe je best met 2 personen)

- en je duwt, smijt, trekt, de scooter op de aanhangwagen.

- nog een beetje vastbinden (zou nu geen probleem meer mogen zijn)

- klaar

Ik denk dat je die bak bier beter leegdrink (al dan niet alleen) als de klus geklaard is, kwestie van niet met u zatte botten te beginnen aan zo'n klus. ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...