Ga naar inhoud
Vespaforum.be

versnellingen afstellen


pontedera

Aanbevolen berichten

Zet eerst het motorblok in de neutrale(vrij)stand. Vervolgens zet je beide versnellingskabels wat losser zodanig dat er genoeg speling ontstaat zodat het versnellingshandvat in de neutrale stand gezet kan worden. Daarna regel je de beide versnellingskabels zo in dat ze net niet te strak staan. Let daarbij wel op dat het versnellingshandvat in de neutrale stand blijft staan. Daarna moet alles weer goed werken.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

regelschroeven volledig indraaien

kabels aantrekken terwijl zowel handvat als motor in neutral staan

het makkelijkste is kabel aantrekken met tang, met 2de tang (punttang of iets dg) het "tonnetje" tot op zijn plek schuiven en vastdraaien

dit doe je dus 2 maal

indien er nog teveel speling opzit kan je dit bijregelen door de regelschroeven uit te draaien

PS: wel opletten dat je de juiste kabel aan de juiste kant aansluit

Link naar reactie
  • 12 jaren later...

Small frame is wat lastiger om bij te komen. De versnellingsschakelaar zit andersom dus het stellen gebeurt van onderaf. Principe is hetzelfde, versnelling op het blok in neutraal zetten, stelschroeven helemaal dichtdraaien, handvat in de neutrale positie houden en dan de kabels zo strak mogelijk vastzetten bij het blok. Vervolgens de stelschroeven gebruiken om eventuele speling weg te nemen.

Link naar reactie
22 uur geleden, Frederik9111 zei:

Zelfde principe, alleen omgekeerde kabels.

81033274_779269079256886_764576093620404224_n.png?_nc_cat=104&_nc_ohc=Lx6x3iKmt38AX8ZY2hh&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=f096d6a20cdfbd068e5395e09e64e10d&oe=5ECD2584

 

Thnx voor dit plaatje! hier twijfelde ik nog over voor mijn Spaanse project. 

Link naar reactie
14 hours ago, Adrian said:

Mijn punt was eigenlijk dat een pk xl2 maar 1 versnellingskabel heeft ipv twee. 

Is dus heel ander verhaal om dit af te stellen.

Gr

't is anders in de zin dat 't maar de helft zovel werk is m af te stelen maar de werkwijze is't zelfde é...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...