Ga naar inhoud
Vespaforum.be

helm reinigen


steven1

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met plakkerige vlekken op momo helm?

Probleem bij mij is dat er aan achterkant helm plakkerige vlekken op geraakt zijn, en heb al alles geprobeert heb om deze er af te wassen met ontvetter zeep enz...zonder resultaat denk dat het in de helm zelf zit omdat er een soort matte omhulsel om zit?

iemand een momo helm en hoe onderhoud je hem?

Link naar reactie

zijn er vanzelf op gekomen met de tijd denk ik, zit precies in de helm zelf

(de matte kant is zowaar een omhulsel dat geplakt is of gespoten op de gladde helm) en die het wat begeven heeft veronderstel ik

zal nog ééns met dreft poetsen

Link naar reactie

Ja lijkt er op, maar zou niet weten hoe dat komt, heb alleen met brillen poetsdoekje gepoetst en nu dan met ontvettings produkten wat geen oplossing is (zou de alcohol shchadelijk kunnen zijn in die doekjes? lijkt er sterk op!

benzine is er nooit aangeweest!

Link naar reactie

Meestal wordt aangeraden een helm schoon te maken met een mild reinigingsmiddel.

Schoonmaakmiddelen op basis van alcohol gebruik ik zelf nooit. Een afwasmiddel voor de vaatwas is sterk genoeg om een vuile helm te ontvetten. Niet experimenteren met andere producten tenzij deze specifiek worden geadviseerd.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Heb ook een matte momo helm, en kreeg ook vieze plekken. Voor wat het waard is op dit oud topic maar met dat spul waarmee je vitrokeramische kookplaten poetst lukt dat supergoed. Een ontdekking van mijn madam naar aanleiding van Vespa for life

misschien heeft iemand hier iets aan.

Groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...