Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vesparoute door Toerisme Limburg


Eduardo

Aanbevolen berichten

Limburg

Toerisme Limburg start nu ook met Vesparoute

Sint-Truiden

Het fietsroutenetwerk krijgt er binnenkort een broertje bij: de Vesparoute. Die zou in de streek rond Sint-Truiden komen.

«Op dit moment staan de plannen wel nog in hun kinderschoenen, maar het is wel zo dat we een Vesparoute in de regio van Sint-Truiden aan het uitbouwen zijn», vertelt Simon Kempeneers van Toerisme Limburg. «We zijn nu volop bezig met de uitstippeling van een degelijke reisweg, waarbij we vooral met Toerisme Sint-Truiden samenwerken. Ook de eerste contacten met de kasteelhoeves en de andere faciliteiten in de regio zijn lopende, maar contracten zijn er nog niet getekend.»

De organisatoren kunnen alvast op de enthousiaste medewerking van Château de la Motte rekenen. «Dit zou Limburg zeker in een trendy jasje steken en het toerisme ten goede komen», aldus Ann Baeyers van Château de La Motte.

(CLPH)

© De Persgroep Publishing

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Weet er iemand of en indien dit mogelijk zou zijn hoe men de routekaarten hiervan kan bekomen zonder daarvoor een Vespa te hoeven huren zodat men van dit Haspengouws ritje kan genieten met het eigen Wespje ? Hoewel dit me wel wat zegt, kan ik deze mogelijkheid jammer genoeg nergens terugvinden ...

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 weken later...

Bij de toeristische dienst (in hasselt bijvoorbeeld)kan je de kaarten van alle auto/motorroutes kopen. Die van sint-truiden kan je via de site van de stad bestellen geloof ik. Er zijn 3 haspengouwroutes in de buurt van St-Truiden, ik veronderstel dat deze niet veel zullen verschillen van de vesparoutes. Ik heb al de kaarten hier thuis liggen (maas-mijn routes, midden-limburgroutes, teutenroutes en haspengouwroutes)Ze zijn te groot om in te scannen dus ik kan ze niet posten. Ze kosten ongeveer 10€ per stuk, ge krijgt er ook een boekske bij met bezienswaardigheden. Ik heb ondertussen ongeveer al de routes gedaan in Limburg. Zeker een aanrader.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...