Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wat een gedoe met AXA


Aanbevolen berichten

jawadde, heb ondertussen al bijna 2 maanden mijn nieuwe px en nog steeds geen roos inschrijvingsformulier ontvangen. En dat is niet alles... begin juni naar AXA geweest met mijn aanvraag tot inschrijving en mijn origineel gelijkvormigheidsattest. Allebei afgegeven en nadrukkelijk nagevraagd of dat origineel gelijkvormigheidsattest afgeven echt wel moest, ja dus volgens hen. Na 2 weken nog steeds niks ontvangen van de DIV en begon al wat ongerust te worden. Naar AXA gebeld en wat bleek, ze konden mijn papieren (aanvraag+gva) niet meer terugvinden ??!!! Ik superkwaad geworden en is goed van mijn oren gemaakt. Op verlof vertrokken en deze week nog steeds niks in de bus. Teruggebeld en nu zeiden ze dat ik dat gva nooit had moeten afgeven en dat ze er niks aan konden doen, not dus ! Uiteindelijk hebben ze besloten om naar DIV te bellen en daar zeiden ze dat ze geen voertuig inschrijven op basis van kopies, maar als AXA een attest van het douanekantoor kon bemachtigen waaruit blijkt dat mijn px daar daadwerkelijk is gepasseerd bij de invoer dan kon het wel. Dat attest hebben ze gekregen en dat is samen met de aanvraag tot inschrijving opgestuurd naar de DIV, dus nu afwachten maar. Dan rest er nog het geljkvormigheidsattest-probleem, eerst gingen ze zelf voor een nieuw zorgen via de dealer, uiteindelijk moet de eigenaar het zelf maar doen. Ik heb nadrukkelijk gezegd dat ik geen rotte frank betaal om een nieuw aan te vragen, ze beloofden mij dat AXA dat zou vergoeden, ben benieuwd. Een bedrijf dat gespecialiseerd zou moeten zijn qua verzekeringen kan zo'n fouten toch niet maken eigenlijk ? Ik vroeg hen wat er gebeurt bij een controle of ongeval. " Ja eigenlijk ben je niet in orde, dus laat je vespa voorlopig maar in de garage staan " !!! Dat doe ik dus niet, en als ik controle heb bellen ze AXA maar en dan kunnen zij het maar uitleggen, de paljassen.. Allee, ik heb mij nu genoeg afgereageerd en besluit met een vraagje : iemand ervaring of een idee hoe de procedure om een nieuw (of in t slechtste geval een duplicaat) gelijkvormigheidsattest verloopt en hoe lang dat duurt? Ik hoop dat ik niet naar Nederland hoef met mijn px om bij Piaggio het chassisnumer enz te laten rechtvaardigen... pfff miserie

Link naar reactie

Hoi Denis,

Ik zou in elk geval een aangetekend schrijven richten aan Axa waarin je op een rijtje zet wat zij je geflikt hebben en meteen ook danig van je oren maakt over deze handelswijze en hun de vraag stellen hoe ze dit gaan oplossen en wat ze je aanbieden zodat je tijdelijk in elk geval kan rijden. Dit is nooit verkeerd en kan z'n waarde bewijzen als er iets moest mislopen. Eventueel kan je ook aangifte doen bij de politie over dat attest en een PV laten opstellen van wat er gebeurt is. Dit kost nu allemaal even moeite, maar je weet nooit waar het goed voor is. In België heb je nooit téveel papier met stempels!

Succes!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

is idd klote voor je!!! Ik had eerst ook al m'n papieren opgestuurd naar Brussel voor de inschrijving van m'n px na 3 weken nog niks en gevraagd om alles terug te sturen. Dan ben ik zelf naar Kontich gegaan, had direct m'n plaat mee en een voorlopig inschrijvingsbewijs, het definitieve roos formulier een week later in de bus gekregen ofzo (dacht ik, is al 1 jaar geleden)...

Voor een nieuw GVA aan te vragen zou ik eens Piaggio Benelux in Oosterhout (Tilburg) Nederland contacteren of anders langs de dealer gaan waar je uw px gekocht hebt, die zou ook voor een nieuw exemplaar moeten kunnen zorgen.

Succes ermee!

Link naar reactie

Ik ga morgenvroeg mijn px'je binnen brengen bij Staar&Co.

Zal terwijl eens vragen of zij voor een nieuw gelijkvormigheidsattest kunnen zorgen + hoeveel je dit zal kosten... Als ik me niet vergis, was dat ca. 50 euro...

Link naar reactie

Dat is inderdaad wel klote.

Maar ik zou inderdaad toch voorzichtig zijn, zolang de papieren niet in orde zijn.

Het kan mischien wel AXA zijn schuld zijn. Maar als je echt iets serieus voor hebt, zal er toch iets op papier moeten staan vooraleer AXA zal betalen...

Link naar reactie

@The Fox: idd goed idee van de politie. Ze zeiden me dat ik in ieder geval verzekerd ben, maar met de rest niet in orde ben. En t is nog steeds niet in orde, want vandaag zat er een brief van de DIV in de bus met aanbevelingen + mijn kopie van de aanvraag tot inschrijving. Blijkbaar moeten de vignetten van de verzekeraar en de dealer originelen zijn en geen kopies, g#dverd#mme dus terug naar af...

Link naar reactie

ondertussen langs politie geweest, hadden begrip voor de situatie maar wettelijk ben ik niet in orde. Ze begrepen ook niet dat mijn verzekeraar zo laks kan zijn, maar soit. Vandaag naar de vespashop geweest, zij zorgen voor een duplicaat van de douanezegel en de zegel van de dealer waarop de btw betaling vermeldt staat. AXA stuurt mij een verzekeringszegel, dat kleef ik allemaal op mijn kopie van de aanvraag dat ik van de DIV in Brussel teruggekregen heb en alles terug opsturen naar DIV. Nu is t nog wachten op die zegels natuurlijk. Het gva wordt door de vertegenwoordiger van Piaggio aangevraagd... op kosten van AXA natuurlijk...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...