Ga naar inhoud
Vespaforum.be

fotos laswerken


pascal

Aanbevolen berichten

laswerken (proplassen) nu volledig achter de rug, 2 extra metalen verstevigingen onderaan de treeplanken gelast en frame verstevigd.

alle blanke metalen stukken nu ook behandeld met fosfaat/roestomvormer (nog niet te zien op foto)

deze week nog binnen- en onderkant in epoxy steken.

DCP_0001.JPG

DCP_0002.JPG

DCP_0005.JPG

DCP_0006.JPG

DCP_0009.JPG

Link naar reactie

@ jurgen :

stond goed tot ik 2 zomers geleden op een auto botste die voorrang van rechts niet kende. staat ondertussen al ruim 1,5 jaar stil ... gebruik nu m'n PX voor dagelijkse verplaatsingen

@ vespista

die "plooien" zijn een combinatie van lichtinval en halfslachtig plamuur-/spuitwerk (zit normaal weg achter voorspatbord en viel daardoor niet op bij het rijden). frame is niet geplooid (2 jaar geleden volledig opgeschuurd tot op blank metaal en daar gezien dat alles schoon recht zat).

Link naar reactie

ik denk toch dat het middenframe voor stevigheid zorgt.

De vloertree dient enkel om opspattend straatvuil tegen te gaan,zodat je zondags schoentjes niet vuil worden.

Wat dan ook de bedoeling van piaggio.

Met passagier is het meeste gewicht ervan toch op het zadel?.

Gr nico

Bericht bewerkt (08.05.2005 | 23:39)

Link naar reactie

een passagier op een smallframe heeft niet veel keuze om zijn/haar voeten te zetten, en blijkbaar hebben treeplanken niet veel nodig om op termijn door te scheuren (primavera is nu 24 jaar oud, en was tot nu toe nog niet gelast geweest, enkel herspoten vorige keer, dus valt eigenlijk wel mee).

en hoeveel Vespa's heb je al niet gezien waar de treeplank ter hoogte van de kickstarter een ferme deuk gekregen heeft omdat men niet oplet bij het starten ? een stevige schop met stevige schoenen op de uiteinden van een treeplank is genoeg.

Eens de lak en plamuur er af geschuurd, is dat uiteindelijk maar iets dikker dan blik (bij een smallframe toch) idem voor de voorkant van het beenschild. Eigenlijk is het de plamuur en lak die de stevigheid geeft aan het beenschild, dat merk ik heel goed nu een stuk beenschild weer op blank metaal staat.

en nu we toch aan het lassen waren, wilde ik er meteen die verstevigingen bij pakken, is 5 minuten plooi en snijwerk, en goed halfuur lassen en opschuren.

ga hetzelfde doen bij m'n PX, scheelt voor mij echt wel genoeg om het te doen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...