pascal Geplaatst: 7 mei 2005 Delen Geplaatst: 7 mei 2005 laswerken (proplassen) nu volledig achter de rug, 2 extra metalen verstevigingen onderaan de treeplanken gelast en frame verstevigd. alle blanke metalen stukken nu ook behandeld met fosfaat/roestomvormer (nog niet te zien op foto) deze week nog binnen- en onderkant in epoxy steken. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 7 mei 2005 Delen Geplaatst: 7 mei 2005 euchm... heb ik iets gemist ? Wat is er met je Primavera aan de hand ? Ik dacht dat die goed stond... Zelf gelast ? Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 7 mei 2005 Delen Geplaatst: 7 mei 2005 aan die plooien op het laatste beeld te zien, heeft die blijkbaar al eens een serieuze trek gehad hé!? Ik zou dat toch eens laten uitmeten nu hij uiteen ligt ! Link naar reactie
pascal Geplaatst: 7 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2005 @ jurgen : stond goed tot ik 2 zomers geleden op een auto botste die voorrang van rechts niet kende. staat ondertussen al ruim 1,5 jaar stil ... gebruik nu m'n PX voor dagelijkse verplaatsingen @ vespista die "plooien" zijn een combinatie van lichtinval en halfslachtig plamuur-/spuitwerk (zit normaal weg achter voorspatbord en viel daardoor niet op bij het rijden). frame is niet geplooid (2 jaar geleden volledig opgeschuurd tot op blank metaal en daar gezien dat alles schoon recht zat). Link naar reactie
maurice Geplaatst: 8 mei 2005 Delen Geplaatst: 8 mei 2005 Pascal: en wie heeft dat allemaal gelast? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 8 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2005 carossier die primavera 2 jaar geleden ook al eens gespoten heeft. heeft eigenlijk hopen werk met auto's en geen tijd voor vespa's, daarom dat het ook zo lang duurde vooraleer het wat vooruitging. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Waarom die verstevigingen, wa ben je van plan, Parijs-Dakar of cyclocross of zo? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 scheelt een stuk qua stevigheid van de treeplanken. verwondert mij eigenlijk dat Piaggio dit standaard niet deed, want is eigenlijk een van de meest belaste plaatsen van een frame, zeker met passagier. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 ik denk toch dat het middenframe voor stevigheid zorgt. De vloertree dient enkel om opspattend straatvuil tegen te gaan,zodat je zondags schoentjes niet vuil worden. Wat dan ook de bedoeling van piaggio. Met passagier is het meeste gewicht ervan toch op het zadel?. Gr nico Bericht bewerkt (08.05.2005 | 23:39) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Het is wel zo dat deze vloertreden het zwakke punt zij van een vespa qua scheuren en roesten dus als je dit kan verbeteren waarom niet. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 een passagier op een smallframe heeft niet veel keuze om zijn/haar voeten te zetten, en blijkbaar hebben treeplanken niet veel nodig om op termijn door te scheuren (primavera is nu 24 jaar oud, en was tot nu toe nog niet gelast geweest, enkel herspoten vorige keer, dus valt eigenlijk wel mee). en hoeveel Vespa's heb je al niet gezien waar de treeplank ter hoogte van de kickstarter een ferme deuk gekregen heeft omdat men niet oplet bij het starten ? een stevige schop met stevige schoenen op de uiteinden van een treeplank is genoeg. Eens de lak en plamuur er af geschuurd, is dat uiteindelijk maar iets dikker dan blik (bij een smallframe toch) idem voor de voorkant van het beenschild. Eigenlijk is het de plamuur en lak die de stevigheid geeft aan het beenschild, dat merk ik heel goed nu een stuk beenschild weer op blank metaal staat. en nu we toch aan het lassen waren, wilde ik er meteen die verstevigingen bij pakken, is 5 minuten plooi en snijwerk, en goed halfuur lassen en opschuren. ga hetzelfde doen bij m'n PX, scheelt voor mij echt wel genoeg om het te doen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.