Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mormoiron, Camargue, Fitou enz.. - Verlof met de Vespa op de


TheFox

Aanbevolen berichten

zaaaaaaaaaaaaaalig fokske...ik stel voor dat als je terug bent even in "mijn " stoel gaat zitten en ik het luisterend oor ben , kwestie van even de rollen om te draaien !!!

het gaat jullie goed

nogmaals merciekes om ons deelgenoot te maken van jullie vespareis

Link naar reactie

Naar aanleiding van deze mooie topic en leuke foto's, heb ik voor mijn weekje verlof binnen twee weken een Vespa gehuurd in Piëmonte (Italie) voor 3 dagen.

Ik gooi het even in de groep: Op mijn 16de noemde ze me Vespaflikker in Mechelen omdat ik geen watergekoelde Camino of MT5 had. Mijn vriendinnekes hadden tenminste een deftig zadel om op te zitten zonder dat ze vuil werden! Voor alle duidelijkheid "flikker" wees op de scooter en niet op mijn geaardheid, met alle respect voor iedereen zijn idee hé!... Hoi hoi nu hoor ik bij de watjes :-)

@TheFox: Relax man, het is uw vakantie en er zijn geen geschreven regels hoe je een Vespa moet gebruiken. By the way, bedankt om de zon mee naar Belgie te brengen op uw geweldige remorque.

Link naar reactie

@ vespatommie...ik mag hopen dat je mét de vespa naar italie rijd ipv er daar één te huren WATJE !!!!

ik lees " u vriendinnetjes "... euh...welke dan ???

ik zeg altijd "px-en zijn voor janetten ! "...dat slaagt niet op de px'n vriend...

maar voor de rest gaat alles goed met mij

Link naar reactie

@ The (everlasting angry) Fox

Maar Fokske toch, je neemt alles veel te persoonlijk op hé. Je bent veel te serieus in al die dingen en ik speel hier uiteraard op in hé. Ik zei dat net omdat ik wist dat er reactie zou komen. Ik moest toch even de gemoederen laten verhitten hé, zo ken je me toch!

Het zal mij worst wezen of er nu iemand naar daar rijd met vespa of auto + aanhangwagen, het belangrijkste is dat we er allemaal zijn om dezelfde passie te delen.

Ik weet maar al te goed wat ik ben tegengekomen onderweg, zelfs af en toe gestopt om te genieten van al dat moois (foto's zullen dat dus ook bewijzen). Ik ben dan ook geen cultuurbarbaar hé, integendeel en jij zou beter moeten weten! En voor ons was het ook geen race hoor, eerder een kwestie van op tijd een camping te vinden want dat was ook niet altijd zo voor de handliggend, zeker als je op de kleine baantjes aant toeren bent want die worden bijna niet bezocht door de alledaagse toerist.

Chill dus en neem het niet zo persoonlijk, ik moest ook maar even zout op de wonde strooien hé en dat was voornl. gericht aan mensen die beweren dat ze altijd rijden totdat je ze daar dan tegenkomt met hun aanhangwagen (neen ik noem geen namen en dat doet er eigenlijk ook niet toe!). En macho's zijn Tom en ik niet, wij hebben gewoon de luxe niet om een auto en aanhangwagen te bezitten waardoor we wel verplicht zijn om alles met onze vespa te doen.

Ik loop hier ook niet te beweren dat iedereen alles met zijn scooter moet doen hé!

Allé dat gaat weer wat vonken geven in Tholen en ik had me nog zo voorgenomen om niet meer teveel te reageren hier op het forum, dat is dus duidelijk mislukt, merci Fokske om me er weer in te sleuren... duvel is aanwezig in Tholen dus ik zal er alvast eentje klaarzetten want na zo'n lange rit op de vespa zal je dat wel kunnen gebruiken zeker? Woehahahahahahahahaha, keep on smiling please, het leven is te kort om je zo druk te maken.

ciao

Link naar reactie
@ vespatommie...ik mag hopen dat je mét de vespa naar italie rijd ipv er daar één te huren WATJE !!!!

ik lees " u vriendinnetjes "... euh...welke dan ???

ik zeg altijd "px-en zijn voor janetten ! "...dat slaagt niet op de px'n vriend...

maar voor de rest gaat alles goed met mij

Er is hier maar 1 watje/janet op het forum en dat is iemand die er plezier in heeft om forumgebruikers een andere naam te geven! I say no more ;-)

Link naar reactie
[ I say no more ;-)

ze noemen dat terugtrekken erix-sherman !!!

een Coitus interruptus als het ware !!!

Teveel naar Fad Gadget geluisterd zeker (mocht je dat nummer tenminste kennen van hem...)

Link naar reactie
En ik snap nog altijd niet dat niemand anders daar aanstoot aan heeft genomen?

Mijn Frans is wat roestig blush.gif

Verder interesseert het me niet zo wat de mensen zeggen over andere die met auto (en aanhanger) komen. Blijkbaar zit het diegene dwars dat ie zelf niet zoiets kan doen...

Link naar reactie
Maar, alles goed beschouwd ben ik niet van plan om 4 of 6 dagen van ons zeer waardevol verlof te gebruiken om als een stel gekken tegen 1OO per uur door Frankrijk te razen aan 400 à 500 km per dag.

Kijk, dat noem ik nu slim zijn. Je zou wel gek zijn om je lijf te breken wanneer het ook anders kan. Voor sommigen is de reis het doel, voor anderen niet. Niet iedereen snapt dat prioriteiten voor iedereen anders zijn. Beetje dommig. Volgende keer die microfoon in zijn strot duwen en 'MAMMIE' laten roepen.

It's a bloody shame!

Link naar reactie

hey josse ...ik rij met de traffic en de messershmitt naar brugge-damme en stationeer me daar in het zicht waarna ik de messerschmitt gezwind uitrij...en hem daarna in gang moet lopen...

MAAAAAAAAAAAAAAAAAR...ik rij niet met een PX , dus...ben ik geen janet !!!

U daarentegen...

Link naar reactie
hey josse ...ik rij met de traffic en de messershmitt naar brugge-damme en stationeer me daar in het zicht waarna ik de messerschmitt gezwind uitrij...en hem daarna in gang moet lopen...

MAAAAAAAAAAAAAAAAAR...ik rij niet met een PX , dus...ben ik geen janet !!!

U daarentegen...

En wij (groepje A'pse vespisten) komen suporteren, remember? (zie evenementen)Indien nodig kunnen we de traffic dus ook in gang duwen.

Walter

Link naar reactie
@ The (everlasting angry) Fox

Allé dat gaat weer wat vonken geven in Tholen en ik had me nog zo voorgenomen om niet meer teveel te reageren hier op het forum, dat is dus duidelijk mislukt, merci Fokske om me er weer in te sleuren... duvel is aanwezig in Tholen dus ik zal er alvast eentje klaarzetten want na zo'n lange rit op de vespa zal je dat wel kunnen gebruiken zeker? Woehahahahahahahahaha, keep on smiling please, het leven is te kort om je zo druk te maken.

ciao

Lijkt me een goed idee, en ik breng trouwens je tent mee, remember? ;-)

Blij dat je er weer bij bent! Jij was enkel de aanleiding, ik vond dit topic wat platjes worden, dus het moment om mij weer even vrij te maken van opgekropte ergernis. :-D En uiteraard erger ik me niet aan jou of Tom, maar vooral aan dat stuk Lyonnais! (allee, ik dacht dattie van Lyon was...)

Ik moest wel gek zijn om mijn verlof te laten vergallen door zoiets, maar het ergert me wel tot ik het eruit gooi!!! Hahahaha!

@Bolderik: das een goed plan voor Tholen!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Liefste Fox,

Bij deze ben ik nu officieel een watje. Hourah for that!!!

Ook ik ben dit jaar met de aanhanger naar het zuiden gereden;

...ook al heb ik het al twee keer eerder met de Vespa gedaan...

...ook al heb ik daar dit jaar ook weer een 1000km gereden...

...ook al rij ik nog jaarlijks een kleine 10.000km...

...ook al mag ik 'medisch gezien' geen seconde meer met mijne janettebak rijden...

Maar ik keer tevreden terug want ik heb ervan genoten...zonder regen, zonder saaie lange N6 en N7, en zonder dagenlang gestresseerd onderweg te zijn wegens 5 à 600km per dag en veel te weinig verlofdagen.

Weet je wat, ik breng nog een flesje mee naar Tholen om verder te 'verbroederen'; en dan gaan we eens ferm kakkan om de heeeeeele wereld.

Deal?

Leve de watjes.

Link naar reactie

@Geert: wat hij had moeten zeggen is: "Bedankt en Respect aan de Vespisten die van ver en verder zijn gekomen op de Vespa! En ook bedankt aan degenen die met de aanhanger 1200 km hebben gereden, peage betaald hebben om hier samen met ons, 350 andere Vespisten, drie dagen in een miniscuul tentje in 35 graden te komen zitten op een plek waar het toilet en douche (enkelvoud) zelfs de afschuw van de Romeinen zou hebben en de naam 'sanitair' niet waardig zijn! Ik kom met plezier, al dan niet met aanhanger, naar Tholen om de kleuren van Lyon te verdedigen!" Einde citaat van hoe het zou moeten zijn.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Oke, we zijn gisteravond rond 23u30 terug thuisgekomen vanuit de Pyreneeën na een iets meer dan 12 uur durende autorit, mét aanhanger, over de franse snelwegen.

We hebben geen enkele panne gehad, noch met de Vespa, noch met de wagen en ook niet met de aanhanger. Dat op zich lijkt mij al een hele prestatie. Goeie voorbereiding (cosa koppeling) is het halve werk. Hahahahahaha!!!

Nog enkele fotootjes van de afgelopen dagen...

Chateau de Queribus

073001.jpg

Enkel bekend bij de lokale bevolking, en de Zumo uiteraard. Paradijselijk tussen de bergen...

073002.jpg

Do Not, I repeat, DO NOT mess with TheFox his Vespa!!!

073003.jpg

@Speedracer: Cars Suck!

Wat je al niet tegenkomt op weg naar een Kasteel...

073004.jpg

Zonder woorden...

080101.jpg

Verdiende rust na 2 uur cols

080102.jpg

Ann's neef in Quillan waar we 3 dagen hebben gelogeerd. Vespales nadat hij net ervoor met wesp en al in de gracht is gegaan voor z'n eerste keer. Btw, we zijn op zoek naar een PX200 of P200e voor hem om daar ter plekke de bergen onveilig te maken. Een liefhebber meer! Het leuke is, wij moeten hem brengen!

080103.jpg

Moeten nu vertrekken naar Tholen waar ik opnieuw ga filmen. Verslag op maandag!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Nice Piccies Foxke :) Kzal men batterijen ook al is opladen voor de foto- en videoshoot :) Houdt gij een plekske vrij voor men tentje? Kan der pas vanaf morgenVROEG, als iedereen nog aan het bekomen is van het feestje, pas bijzijn. Ik zal dan als ik aankom is goed gas geven, dan is iedereen wakker...of vergast :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...