Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mormoiron, Camargue, Fitou enz.. - Verlof met de Vespa op de


TheFox

Aanbevolen berichten

Vandaag 25 juli. Naar Nimes, de Gorges du Gardon en de Pont du Gard.

De gorges, mooi en gezwommen. Voor de Pont du gard, ondertussen blijkbaar een zeer "waarde"vol monument, ik bedoel, veel geld mee te rapen. Zowel aan de rive gauche als de rive droite van de Pont hebben ze alles afgesloten en parkings voorzien. Je kan dus de Pont niet meer zien of je moet op de parking voor je wagen een dagticket van 5 euro nemen. Daar kan ik nog inkomen. Maar, je rijdt Vespa, je wil wat en je denkt wat te kunnen... daar heeft de parkingwachter wat op gevonden. 2 Vespa's? Geen probleem... 2 x 5 euro = 10 euro!!! Terwijl we op de aanloop naar de vijf verschillende parking-ingangen even stonden te overleggen, met geen enkele auto in de buurt, kregen we zelfs de ijskoude aanmaning van die kerel om te maken dat we weg kwamen. Ik zit er niet mee in om geld uit te geven, graag zelfs en met hopen, maar dit stuitte me toch onwaarschijnlijk tegen de borst. Dus, bij deze, mijn actie tegen de Pont du Gard. Niet naartoe gaan!!!

Namiddag dan even Nimes bekeken en vooral, gaan shoppen. Het voordeel met de Vespa te zijn is dat je laadruimte beperkt is. Dus, al-met-al is het financieel nog meegevallen.

Na de afgelopen 5 of meer jaren met de zeilboot op verlof te zijn geweest begonnen we vandaag toch een beetje de boot, het water, de havenmeester enz... te missen. Dus, zijn we vanavond in de Port de Plaisance van St Gilles een kijkje gaan nemen. Oke, het is geen zeehaven, maar er zijn boten en water en een Capitainerie waar ik met de havenmeester een praatje kon slaan over het weer. Niet dat het weer een probleem is, hoor. Vandaag 33 graden en de verwachting voor morgen rond de 35 graden. Belangrijkste taak van de havenmeester daar is dan ook voldoende zoet water te kunnen leveren.

In elk geval, we hebben daar een restaurantje gevonden aan de waterkant met wat zeevruchten en kunnen er dan ook weer voor een paar dagen tegen.

Morgen trekken we waarschijnlijk verder zuidelijk en denken om de kust te mijden. Na een aantal jaren verlof op zee kan je niet meer zo goed tegen de zomerse drukte van het soort badsteden zoals Sete, Port Leucate en Port Barcares. Waarschijnlijk gaan we iets meer binnenland in richting Pyreneeën. We zien wel en keep you posted.

Alleszins, Vespa is hier zo goed als niet te vinden en ook geen hot item. Voor de mensen hier hebben wij gewoon "un autre scooteeer qui fait beaucoup de bruit"! Tot zover!

Groeten,

Peter.

072501.jpg

072502.jpg

072503.jpg

072504.jpg

Link naar reactie

Mooie foto's, mooie landschappen, mooie mensen ... alhoewel met de foto van het paard was ik even geschrokken... ik dacht dat de Foks zijn scheerapparaat vergeten was :-)

Een fijnproever die iets met Heineken heeft ... hmmmm en dat is niet de eerste keer!

P.S. Vergeet niet dagelijks jullie verblijfplaats op te geven aan de VCA of we moeten jullie met politiebegeleiding uit Frankrijk zetten.

Link naar reactie

@Vespatom: het is een curry voor iets he! Er is in elk geval niemand dronken geworden om die Heineken wesp te maken.

Wat mij wel al is opgevallen is het feit dat hier overal de belgische bieren in grote getale aanwezig zijn. Gisteren in Nimes, in een stom cafe, kreeg ik op mijn vraag: "une bière, svp" de wedervraag: "Jupiler ou Leffe?" En aan 2 euro, en voor de Pastis van Ann ook nog eens 2 euro. Iets later dronken we geen alcohol, een perrier en een cola en het was gelijk 3 euro 't stuk. De moraal: drink alcohol, je komt er verder mee! Hahahaha!

Net ontbeten, met het vaste plan om voor 12 uur de Vespa's op de aanhanger te hebben en de road te hitten. :-D

Das het leuke van een niet geplande vakantie, en dat sluit een beetje aan bij onze zeilers mentaliteit. Elke dag zijn er maar drie dingen belangrijk, de boot en de tij en het weer. De rest, hey we'll see. Zo ook vandaag, we gaan zuidelijker en zien wel waar we uitkomen. Met wat plastic in je achterzak vindt je altijd wel een plek om te slapen.

We proberen in elk geval eerst om in het paradijs binnen te geraken, Fitou!

Zoals de kat bij de melk willen we graag het dichtst bij de wijn zitten. Dan kunnen we morgen eventueel door de bergen, met de wespen uiteraard, de "route du vin" rijden. Morgenavond raaskal ik er dan wat over hier op het forum.

Oke, kga werken, tot straks!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@The Fox: dedju, als ik da had geweten, ik ben gisterenmiddag naar huis gekomen van Spanje en de Autoroute du Soleil genomen, rond 15 u gepasseerd in Nîmes (Pont du Gard), dus we hadden kunnen afspreken...

Link naar reactie

Net thuis

Probleem met de stator heeft ons (EriX en ik) een halve dag gekost maar dat was niet eens zo erg.

Gisteren echter halverwege tussen Fougeres en de Mont St Michel op de autostrade beginnen vermogen te verliezen, en alsmaar trager rijden tot ik in 4de misschien nog 65 reed en dan gestopt.

Motor direct uitgevallen, niet meer in gang te krijgen.

Daar sta je dan, 20km van enige beschaving, langs de autostrade!

carbu uitgekuist, nieuwe dichting onder gestoken, en scooter in gang gekregen, maar draaide vree slecht.

Doorgereden tot aan de afrit, en dan bordjes camping gevolgd en uiteindelijk stilgevallen op 700m van een camping.

'voorlopige' diagnose: dichting op de krukas kant koppeling chacha

Vandaag door Wally opgepikt met de remorque en naar huis gevoerd, waarvoor duizendmaal dank, niet iedereen zou zomaar in zijn verlof op één dag 1200km met een aanhangwagen rijden om een gestrande maat op te pikken... RESPECT! Ik ben trots dat ik zo'n mensen tot mijn maten mag rekenen!

Na meer dan 2000km heb ik er de bijl moeten bij neerleggen, en opgeven de motor was op... deze week proberen de moor te reviseren, en hopelijk is het enkel die dichting...

Link naar reactie

Hey Tom, das nie goed! Verlof ingekort dus. Bedankt Wally dat wij ons verlof niet moeten inkorten om Speedy op te pikken. Ik ken je niet maar dat zal wss niet lang meer duren. Er staat ergens een Duvel klaar met jouw naam op!!! Succes met de reparatie, Tom! Is Erik mee met de aanhanger of zit ie nog in Frankrijk op z'n eentje?

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Van de Camargue naar Le Pays de L'Aude. Perfect rond 12u30 vertrokken zoals voorzien. We hadden t'een of ander dorp in de bergen op de route du vin in de gps ingegeven. Een kleine twee uur rijden. Op zoek naar een gite of chambres. Dit was niet evident, alles volzet of twee, drie, vier dagen was te weinig. Ze zijn hier duidelijk kieskeurig. Wat wel opviel is dat we als belgen toch net iets meer mogen en kunnen. We hebben uiteindelijk een waanzinnig plekje gevonden rond 19 uur. Toen we vertelden dat het voor een drie a vier dagen was ging het nog niet lukken, totdat we belgen bleken te zijn; geen enkel probleem meer!

We zitten nu in Cucugnan en, voor techtig en techtig, dit is het paradijs!!!

Foto 1 rechts onderaan zie je een afdak/luifel, foto drie is van daaruit gemaakt.

Foto twee is enkel om jalouzie op te wekken. Hey, niets menselijks is mij vreemd. We hebben een chambres d'hotes gevonden met air-conditioning, alles erop en eraan en een zwembad. Nooit gezien! Na vier uur zoeken en stoppen enz... was dat zwembad een geschenk uit de hemel. Ik vermoed dat we hier wel vier of vijf dagen zullen blijven. Het restaurant van waaruit foto drie is gemaakt is 30 meter van onze kamer. Morgen rijden we met de wespen naar Quillan om goeidag te zeggen tegen Ann haar neef en ter plekke samen te gaan eten. De rest van de dagen gaan we hier in de buurt doorbrengen met het bezichtigen en proeven van wijn. Vandaag reedcs begonnen met een goeie Fitou waarvan ik overmorgen een kartonnetje ga ophalen. Foto 4.

Keep you posted from paradise!

Groeten,

Peter.

072601.jpg

072602.jpg

072603.jpg

072604.jpg

Link naar reactie

over het wijntje van ons fokske...

FITOU Domaine Bertrand Bergé "Les Mégalithes", 2003

FRANCE / LANGUEDOC ROUSSILLON / FITOU

Rouge - 75 cl

La robe est rubis intense. Le nez est plaisant avec des notes de garrigues, laurier, thym. Le fruit vient à l'agitation avec des notes de cerises noires et de myrtilles. La bouche est ronde. C'est un vin qui demande à être décanté une heure avant le repas et à être servi à température de 16°.

jammer genoeg had ons fokske een 2005 besteld...de gierige pin !!!

Link naar reactie

Blijkbaar zijn een paar foto's niet goed doorgekomen. Ik heb dat net proberen op te lossen, ik denk dat het aan de verbinding hier ligt. :-D

Gisteren, 27 juli.

Zoals voorzien naar Quillan gereden. Via een col of twee en Les Gorges de Galamus. Uiteraard dat je met een Zumo niet langs de betreden paden gaat. Bij deze wil ik toch even voortbreien op een ander topic dat hier ergens in het archief ligt. Ik vroeg mij daar af waarin het verschil lag tussen de Garmin Zumo en andere gps-systemen, om het toch grote verschil in prijs te verantwoorden. We kwamen er niet echt uit, los van de mp3 functie en wat andere extra's. Nu, na gisteren vermoed ik dat de gebruikte cartografie door Garmin een deel van de hogere kostprijs kan verklaren. In de middle of nowhere ergens op onbekend colleke in de Pyreneeën, slaagt de Zumo erin om naast het gebaande pad over de col, nog een kleiner weggetje te vinden. Volgens mij was dit ding niet eens bekend bij de lokale bevolking. Links en rechts nog een doodlopend paadje van een meter breed en 50 m lang die perfect op de Zumo kaart stonden aangegeven. Achteraf geprobeerd die dingen terug te vinden op m'n Volvo GPS én op de Michelin detailkaart van het gebied... niks te vinden! Volgens mij zit de Zumo zo goed als op stafkaart niveau voor heel Europa en verklaart dat de duurdere prijs. Ik had het gisteren omschreven alsof ergens in het hoofdkwartier van Garmin, op het moment de kaarten werden ingelezen, er iemand nog een plekje had gevonden zonder weggetje, daar op de Zumo een lijntje heeft getrokken en dan de speciale mobiele eenheid van Garmin opdracht gaf ter plekke te gaan, een weggetje te maken en niks tegen de bevolking te zeggen. Haha! Enkel voor Garmin gebruikers. Hiha, das service!

Dus, dat was onze spectaculaire rit naar Quillan. Wisten wij veel dat het nog beter ging worden. De namiddag en avond doorgebracht in het gezelschap van een neef van Ann die in Quillan woont en een geweldige kok is. Blijkbaar hoort daar ook de kennis bij van het lokale druivensap, waar ik dan weer gretig in geinteresseerd ben. En ja, voor je het weet is het 23 uur en kom je tot het besef dat je nog zo'n vijftig km terug moet over bochtige donkere baantjes tussen de bergen... De afdaling van de Ventoux was spectaculair, maar 's nachts in het donker tussen de bergen in de Pyreneeën met z'n tweeën op Vespa's de baantjes op is echt nog van een andere orde! Rond 00:30 uur waren we afgepeigerd maar tevreden terug in Cucugnan waar we, denk ik, met onze 2-takt wekkers zowat het hele dorp moeten wakker gemaakt hebben.

Niemand keek ons vanmorgen bij ontbijt verkeerd aan, dus misschien is het nog wel meegevallen. Dadelijk gaan we, per hoge uitzondering met de wagen, naar Paziols om onze goeie vriend Bertrand een bezoekje te brengen. Je weet wel, die kerel van het wijntje op de foto. Blijkt dat een goeie kennis te zijn van de dame die ons hier de kamer verhuurd, dus we komen er met een aanbeveling binnen en uit ervaring weet ik dat dat meestal tot geweldige resultaten kan leiden.

Dus dat belooft! Vanavond blijkbaar dorpsfeesten in Rouffiac, so Thefox, his Lady and their Wasps, present!

Keep y'all posted, folks! Have a nice saturday!

Groeten,

Peter.

Recht over ons huisje, een kerel uit Grenoble, moet lukken...

072701.jpg

Gorges de Galamus

072702.jpg

Niet te vinden op de kaart, maar wél op de Zumo!!!

072703.jpg

072704.jpg

Komt da tegen...

072705.jpg

Link naar reactie

Ik ben gisteren thuisgekomen van twee weekjes verlof in de Vaucluse. Dit jaar gekozen om eens met de remorque te gaan ipv er naar toe te rijden. Kwestie van een gilera mee te nemen en 'madame' te leren rijden (ze weigert pertinent om met versnellingen te leren rijden). Daar ter plaatse uiteindelijk een paar toerkes gedaan met een eindesaldo van 950km.

Alleen op de terugweg vier uur verloren op de pechstrook wegens breuk aan de remorque.

Volgende keer toch weer met de Vespa naar daar rijden zeker?

Link naar reactie

Zaterdag 28 juli. Niet veel Vespagebeuren vandaag. Zoals reeds vermeld per hoge uitzondering met de wagen en dat betekent niet veel goeds voor het uitgavepatroon. Wij dus naar Paziols! En wat bleek, net voorbij Bertrand-Berge op het dorpsplein is een vide-grenier aan de gang. Zeg maar een rommelmarkt. Bij 35 graden, in de schaduw van de platanen, alleen maar dorpelingen en geen toeristen, wij uitgezonderd, en het duurt niet lang of we hangen met de plaatselijke bevolking aan de geimproviseerde toog. Hervé, de wijnplukker met koddig hoedje en Antoine, de

plaatselijke parttime-anarchist, bruingebrand van constant op de barricaden te staan en Alain aan de wijnrijke kant van de toog die zelf wijn produceert en het leven van de zonnige kant bekijkt. Uiteraard komt de wijn uit gerecycleerde waterflessen recht van het persoonlijke vat van Alain, en is dus mee van het beste wat je kan krijgen, kopen is er niet bij, dit is enkel voor de echte plaatselijke bevolking. En Thefox en zijn vrouw uiteraard. Tijdens de geanimeerde discussie, gelardeerd met de nodige wijn van uitmuntende kwaliteit, met Hervé, Antoine, Alain, Ann en ikzelf lossen we in een uurtje of twee alle problemen van Frankrijk, Toulouse, het hele wijngebeuren, Paziols en zelfs Europa op. Je begrijpt, dit is het leven zoals ik het leuk vind! Het blijkt ook dat we aan de juiste kant van de

"taalgrens" zitten; 10 km verder zijn het Catalanen en dat is niet altijd even aanvaardbaar, hoewel Antoine er eerlijk bijverteld dat daar de betere wijn te vinden is en hij weleens een meisje van daar gekust heeft. Hij citeert te pas en

te onpas uit Proust en zelfs uit de vele teksten van Guitry. Beiden in leven en werk mij niet geheel onbekend zodat we ook daar weer punten scoren en als beloning opnieuw tot de rand gevulde bekers krijgen. Hervé blijkt nog twee jaar in Kortrijk te hebben gewoond en gewerkt en vond Antwerpen best te pruimen. Opnieuw scoren en, je raad het al, vullen maar. En Alain, die is gewoon trots op wat hij maakt en schenkt dus zonder problemen telkens vol. Kortom, dit kwam niet goed... en we moesten nog langs bij Bertrand... Tijd voor een salade tussendoor. Na een uurtje later enigzins terug in een aanvaardbare toestand te zijn om een col te pakken, volgende stop, Bertrand-Bergé! Drie kartons Megalithes en 1 karton cuvee verder geraken we aan de praat met Jerome Bertrand en Madame Bergé. Leuke wat oudere mensen die leven voor de wijn die ze maken, slechts 6000 flessen van elke soort, en weigeren om hun hele handel in één keer aan Japan te verkopen. We moeten ons adres geven en krijgen kaarten aangeboden voor de wijnbeurs die binnenkort in Lille doorgaat. Dit zou wel eens ons volgende Vespa uitstapje kunnen worden, de weg erheen kennen we al en op de Vespa past slechts 1 karton.

De rest van de dag is niet voor publicatie geschikt wegens dat er gezongen werd.

Zondag 29 juli. Tegen wil en dank in opnieuw geen Vespadag. Tijdens onze ochtendwandeling in het dorp bleek dat de ons nauwelijks staande konden houden door de felle wind. Niettegenstaande een temperatuur van rond de 30 graden stond er een wind die we in zeilerstermen catalogeren als "storm op zee" en niet voor zoetwatermatrozen geschikt. Het leek ons dan ook geen goed idee om met de Vespa's een stelletje cols buiten categorie te gaan bedwingen. De wagen naar Carcassonne, werelderfgoed van de Unesco, leek ons dan ook een beter idee.

Vanavond is de wind wat gaan liggen zodat onze kansen stijgen om morgen opnieuw de wespen van stal te kunnen halen voordat we 's avonds verkassen naar Quillan.

Voorlopig dus ook geen foto's, maar dat probeer ik morgen goed te maken.

Groeten,

Peter.

ps: Hey Piston, twas leuk je te leren kennen, tot in Gent een keertje...

Link naar reactie

Als mijn foto's klaar zijn zal ik ze eens inscannen en hier enkel posten om jullie een sfeerbeeld te geven van de onvergetelijke rit die Speedracer en ik hebben ondernomen! Welgeteld om en bij de 2600km gereden op 2 weken tijd. er waren dagen van 300km, soms 400km en meer, volle gas en non stop rijden, behalve om te tanken en te eten/slapen, voor de rest vlammen met die handel! Van België naar Mormoiron (was zo'n slordige 1100km), we hebben dan ook niet altijd de N wegen maar ook de D wegen genomen. Van Mormoiron dwars door Frankrijk richting Mont-Saint Michel... Een fantasche rit op de vespa. Tja je bent die-hard of niet hé en aan alle aanhangwagen vespisten: WATJES! LOL :-)

Link naar reactie

Hoi vespisten,

Mijne naam is hier reeds gevallen.

Ja,ik ben diegene die de vespa P125X van 1978 gewonnen heb.

Dankzij de medewerking van Marc (Stuyck) heb ik deze thuisgekregen (hij had nog een plaatsje vrij op zijn remorque).

Wij hadden onze vakantie zo gepland dat wij de meeting konden bijwonen. Twee weken vaucluse is de max ! Veel rondgereden op de vespa's, prachtige landschappen, vriendelijke mensen, mooi weer etcccc.

De afsluiter was voor mij natuurlijk fantastisch, een vespa winnen doe je niet elke dag meer nog ik win normaal noooooooooit iets !

Tot Tholen.

Greetings

Pewe

Link naar reactie

Ik ben het moe, zo moe om constant een watje genoemd te worden omdat we met de Vespa's op de aanhanger onderweg zijn. Om te beginnen op het Vespa treffen in Mormoiron die fatti "DouDou" klojo die op het podium gehakt maakte van iedere Vespist die aanwezig was met een aanhanger. Noch de Speedboys, noch één van de vier of vijf VCA'ers, of de VCG'ers daar aanwezig die hierover een opmerking maakte (ook ik niet, geen discussie met de eigenaar van de microfoon, hij heeft altijd het laatste woord). Ik ben benieuwd of ik die kerel met een hoop praat in Tholen ga tegenkomen zonder aanhangwagen. Dat hij z'n dik lijf op de Vespa gooit en 1200 km rijdt in plaats van te roepen en te gillen dat hij fantastisch is omdat hij een paar honderd km op de Vespa heeft gereden. Dit zit mij danig dwars!!!

Ik heb alleen maar respect voor Erik en Tom dat zij 2500 km willen bollen om daar te zijn. Laat dat duidelijk zijn. En ik wil daar ook geen discussie over beginnen. Maar, alles goed beschouwd ben ik niet van plan om 4 of 6 dagen van ons zeer waardevol verlof te gebruiken om als een stel gekken tegen 1OO per uur door Frankrijk te razen aan 400 à 500 km per dag. Dat kan dan wel zeer macho en helemaal niet-watjes zijn, maar volgens mij hebben jullie geen idee waar jullie allemaal aan voorbijgereden zijn met als enig doel elke dag een camping te vinden zo dicht mogelijk bij de baan, en dit zo ver mogelijk je die dag kan geraken. Misschien interesseert het jullie ook niet en dat is jullie goed recht. Maar stop dan om anderen watjes te noemen! Voor ons is dit verlof en geen race!

Ik wil toch even, voor alle duidelijkheid, ons track-record op een rijtje zetten. En laat dan de zogezegde gelegitimeerde sinds-jaren-Vespisten die denken dat de Vespa alleen voor hen, die-hards, is gemaakt daar maar eens goed over nadenken.

Sinds april van dit jaar hebben wij twee Vespa's, handgeschakelde van respectievelijk 1978 en 1984, niet aan geprutst of opgedreven. Op die vier maanden hebben wij, puur vrije tijd, méér dan 5000 km gereden!!! Wij waren de afgelopen 3 maanden in Ekeren, Tienen, St Truiden, Cobblestone (Lille), Rotterdam, Donceel, Maaseik en nog verschillende los georganiseerde ritten en kroegavonden... ALLEMAAL ZONDER AANHANGWAGEN en met een klein 2-persoonstentje waar nodig! Wie doet beter??? Antwoorden niet nodig, het interesseert mij niet, dit is voor ons geen competitie! En dan waren we in Mormoiron mét aanhangwagen omdat het verlof met de Vespa (zonder aanhanger) naar Normandië en Bretagne niet doorging wegens het labiele weer. En voor we hier opnieuw voor watjes worden uitgemaakt, wij hebben geen schrik van regen, kou of wind, ook dat hebben we allemaal gehad in die 3 maanden! Alleen, om in ons verlof de kans te lopen om tien dagen in de regen te moeten rijden, daar hadden we geen zin in. Wie biedt meer??? Antwoorden niet nodig, het interesseert me niet, dit is voor ons geen competitie!

En Mormoiron met de aanhanger, JA! En dan??? Daarna nog twee weken verlof in het zuiden en opnieuw geen zin om hier 4 of 6 dagen van te verknoeien om als gekken Frankrijk te doorkruisen zonder wat te zien à 400 km/dag!

Wij hebben ondertussen onze Vespa's nieuwe eretitels gegeven, "Berggeiten" en "ATV" (All Terrain Vespa). Zonder verpinken doen wij drie cols per dag met een gemiddeld stijgingspercentage van 6%, ter vergelijking Mont Ventoux is gemiddeld 7,2% (Zumo logcijfers). En wij rijden 's nachts op bochtige stikdonkere wegen en cols tussen en op de bergen. Wie doet beter??? Antwoorden niet nodig, het interesseert me niet, dit is voor ons geen competitie!

Maar, wij hebben wel geleefd en iets gezien! Wat voor ons belangrijk is! En maakt ons dat dan WATJES? Helemaal niet!!!

En nog, voor alle duidelijkheid, wij korten ons verlof in het zuiden met VIER dagen in, om op vrijdag MET de Vespa en tentje, ZONDER aanhanger van Grobbendonk naar Tholen te komen! Oke, hoor ik jullie al zeggen, das maar een paar kilometerkes, watjes! You're right! So what?

In elk geval, ik zie er naar uit om dat "Doudou" karakter in Tholen tegen te komen, en dan zorg ik dat ik de micro heb en zullen we eens discussie starten, zie! Alleen, ik vrees dat hij alleen woorden en de micro had en geen Vespa-daden!

I'm pissed like hell!!! En ik snap nog altijd niet dat niemand anders daar aanstoot aan heeft genomen?

Groeten,

Peter.

@Erix: jij bent slechts de trigger van mijn reeds 10 dagen durende en opbouwende kwaadheid. Ik heb je smiley (LOL) wel degelijk gezien! Maar dit zat mij sinds Mormoiron al dwars. En je weet, ik doe alles passioneel, ook discuteren. No hard-feelings.

Link naar reactie

een gps nodig om niet verloren te rijden? Watjeuh!!! :))

LOL

Grapje, ik vind er niks watje aan om op reis te gaan met de vespa's op een aanhangwagen. Soms is de afstand gewoon te groot om ter plekke nog voldoende tijd over te hebben en de bagagecapaciteiten op een vespa zijn ook redelijk beperkt...

Wij hebben ondertussen onze Vespa's nieuwe eretitels gegeven, "Berggeiten" en "ATV" (All Terrain Vespa). Zonder verpinken doen wij drie cols per dag met een gemiddeld stijgingspercentage van 6%, ter vergelijking Mont Ventoux is gemiddeld 7,2% (Zumo logcijfers).
Link naar reactie

Ach Peter, niet mee zitten.

Mensen die dit zeggen, roepen, schrijven weten meestal niet waar ze mee bezig zijn. Het zijn dezelfde die denken regels te bepalen waar een vespist moet aan voldoen. Neen, iedereen maakt voor zich uit hoe hij het doet of klaart. Belangrijkste is dat hij, zij, er plezier en genoegen aan beleven. daarom doen we het. Of dit nu met of zonder aanhangwagen of gps is.

Wij zijn watjes omdat een gts hebben, omdat we een windscherm hebben, omdat we een koffer hebben. Wij hebben er wel plezier aan, dat we een route laten uit stippelen langs kleine wegen, dat we uit de wind zitten, dat we iets in de koffer kunnen steken, dat we met een vespa rijden op de manier zoals wij het willen. Wie dat niet accepteert, zij doen maar.

Link naar reactie

Hé Peter man, kalm aan, je bent verdomme op vakantie !!!!

Stap eens even op je Vespa, scheur eens lekker weg, trek

de gashendel open, laat een oorverdovende vreugdekreet

en steek die middelvinger eens goed in die gezonde vakantielucht !

Een welgemeende "FUCK YOU ALL" mag er ook bij en voila, afgekoeld !!

Stoor je niet aan die steeds terugkerende (en misschien) grappig bedoelde

opmerkingen. Watje, die hard of ik weet nog wat, je bent (voor jezelf) VESPIST

en al de rest, de pot op of den boom in !!!

Ik heb ooit Eurovespa in Aix-En-Provence gedaan op de Vespa. De eerste dag om 6u vertrokken en om middernacht aan het hotel aangekomen, zo'n 800 km ongeveer.

En bij het terugkomen honderden kilometers in de strontregen gereden.

Moest ik het nog overdoen dan met de trailer en daar wat genieten met de Vespa.

Komaan man, geniet nog van je welverdiende vakantie en de groeten,

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...