Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mormoiron, Camargue, Fitou enz.. - Verlof met de Vespa op de


TheFox

Aanbevolen berichten

whow mannen...ons hart is bij deze weer verwarmd !!!

en niet enkel om die blote torso van speedracer of die sexy hemdjes van de dirty devils...grrrrr...maar vooral omdat ons fokske ons blijft voorzien van mooie momenten

Link naar reactie

Ik denk dat de Vos ons al vergeten is, geen foto's meer ...ook niet van mooie deernes in bloot bovenlijf :-(

Misschien staat hij nog stil bij het monument van mijn naamgenoot: Wil iemand Fokske gaan halen, hij staat er al sinds gisteren... en het kan er s'nachts zeer koud zijn.

Link naar reactie

Ik heb een tiental dagen rondgetoerd in de Vaucluse (helaas niet met de Vespa, maar mijn vrouw heeft me een trekhaak beloofd voor de vogende keer...) en was zéér teleurgesteld door het gebrek aan Vespa's in de streek. Hoop en al heb ik er drie gezien, twee keer een GT(S)? en één PX van de uitbater van het restaurant in Fontaine de Vaucluse, terwijl het toch wel een ideaal vervoermiddel is in dat klimaat en in die smalle steegjes. En nu lees ik hier dat ik dus een goei week te vroeg naar ginder gegaan ben ...

Alleszins prettig verblijf en rijden gewenst aan de gelukkigen die nu in het zonnetje toeren - Hier regent het het Weer.

Link naar reactie

Gisteren dus, 22 juli, laatste dag Mormoiron en 's morgens "beklimming" van de Mont Ventoux. Ik zet beklimming tussen "" omdat het een belevenis is met de Vespa, maar niets in vergelijking met de vele wielertoeristen die daar zichzelf tegenkomen in een epische inspanning om eens in hun leven met de fiets die top te halen, en de meesten, in tegenstelling tot de profs, zonder doping. Wat mij naadloos bij onze vriend Mister Simpson brengt. Ik heb inderdaad, bij het voorbijrijden van zijn monument, even stilgestaan bij zijn nagedachtenis. Hij is voor mij één van de eerste, zoniet hét eerste, slachtoffer van doping. Het is spijtig dat zijn overlijden niet meer wielrenners heeft doen nadenken, integendeel. Hun verstand, het beetje dat ze hebben, zit volledig in hun kuiten, in tegenstelling tot de macho's die het het in hun kruis hebben zitten. Tot zover!

Goed, de beklimming dus, grotendeels in tweede vitesse, heel af en toe in derde en in de haarspeldbochten in eerste. That sum's it up in a nutshell. Constant in je achterhoofd de kans dat de motor het opgeeft en ondertussen genieten van de omgeving en de kick van steeds hoger te geraken, terwijl de twee Fiatjes 500 die normaal vooraan reden het halverwege moesten opgeven. Boven even genieten van het uitzicht en wat foto's nemen en dan, dan naar beneden. And that, my friends, is an whole other ballgame! KICKEN, KICKEN! Met een snelheid variërend tussen 75 en 85 km/u, GPS snelheden, die berg afkomen en door de bochten gieren is een ervaring die ik ieder van jullie ooit toewens!!! Zelfs mijn Ann, iets voorzichtiger, was hiervan danig onder de indruk en wilde, beneden aangekomen, eigenlijk het liefst terug naar boven om dit opnieuw te doen. Ik neem aan dat Speedracer en Erix hier ook voor te vinden waren geweest, ware het niet dat we op tijd terug in het kamp moesten zijn voor de prijsuitreiking en de verloting van de P200e zonder pinkers! Dit prachtig stukje Vespageschiedenis, volledig in orde en mét papieren, is uiteindelijk gewonnen door iemand van de VCA, jawel!!! Zelfs een Peter, maar niet deze. :-§

Na het gegooi met allerhande mooie prijzen was het opbreken geblazen, nog eentje nuttigen en afscheid nemen. Speedracer en Erix gingen samen richting Mont Saint Michel om zo in een dag of vijf weer in het noorden terecht te komen, terwijl wij het zuiden voor onze rekening namen.

Vandaag is het snikheet en bewolkt. Dadelijk met de Vespa's richting Arles. Gisteravond in het restaurant een barhouder uit Arles ontmoet die ons uitnodigde om vandaag op zijn kosten een aperitief te komen nuttigen in zijn bar te Arles en ons een restaurantje in de buurt van de arena heeft aangeraden waar we geen spijt van zouden hebben. Uiteraard moet je zo'n dingen géén twee keer tegen ons zeggen.

Hieronder nog wat beeldend vertier van gisteren. Morgen meer!

Groeten,

Peter.

PS: ik heb de volledige beklimming en uiteraard de volledige afdaling op video staan. Wegens te grote bestanden zal ik deze op YouTube plaatsen zo gauw ik een breedbandverbinding heb, zij het nog op verlof of terug in België.

072201.jpg

072202.jpg

072203.jpg

072204.jpg

072205.jpg

072206.jpg

Link naar reactie

Super cool! Het pikt fameus, hoe dan ook, ik zal op een Vespa rijden tijdens mijn verlofke in Italië...al moet ik ene pikke (da is voor te lachen hé).

Ge bent goe bezig,het is hier weeral aan het regenen, nu nog een fotoke van da schoon koppel zelves :-)

Praktisch vraagske: Hoe brengt Peter2 de Vespa mee als hij daar niet op voorzien is?

Link naar reactie

@Dodi: Dacht eerder aan rally of ben ik zo mis??

Link naar reactie

mooie foto's, ik zag er precies zelfs ergens de nieuwe Fiat 500 tussenstaan, ook leuk autootje, natuurlijk niet de echte oude Fiat 500, maar deze heeft ook zijn charmes

@foxske en roadrunner: geniet ervan!!! zullen wij ook doen in bella italia, al moeten we nog wachten tot half september, maar ja we troosten ons met het gedacht dat het dan voor iedereen al voorbij is (sommigen zelfs al terug toe zijn aan vakantie ;-p) en voor ons moet het dan nog beginnen, jippie!

Link naar reactie

@Schelmke: Hij heeft dus die wedstrijd gemanipuleerd om ne goeie 200 te winnen maar was vergeten dat er twee Peters waren... jaja, k'hem em door, klein foutje van Fokske! T'is ne deugeniet :-)

Link naar reactie

Volgens mij zijn ze ontvoerd door den barhouder van Arles.

Ze kregen gratis apero, hij heeft ze zatgevoerd en princes Roadrunner meegenomen naar zijn Chateau samen met de remorque en één px125. De Volvo, den 200 en de Peter heeft hij achtergelaten... straks zal Fokske ontwaken uit zijn roes...

De vraag is: Waar is de Nikon?

Link naar reactie

Naart schijnt was de fox heel meegaand na het nuttigen van enkele pastiskes waarin een rohypnolleke opgelost was. De barhouder uit Arles heeft daar dan ook gretig misbruik van gemaakt...nu was het den barkeeper die de plastieke handschoen hanteerde ipv van fokske zelf :))

Link naar reactie

Blijkt dat de barman van Arles eigenlijk de goeroe van de sekte van Pastis is! Ons Anneke zit gewoon in de vrouwenhandel...blijkt ook dat de Foks haar eigenlijk verkocht heeft voor een palletje Pastis en nen Honda scooter!

Misschien toch overwegen om een actie te starten om Roadrunner te gaan zoeken. Hoe kan ik hier ne foto van haar verspreiden?

Link naar reactie

oei,oei,oei fokske grijp toch snel in voor dat vespatommie gekke (en vooral stoeme ) dingen gaat doen...je weet nu al dat zodra hij roadrunner gevonden heeft hij ze oftewel verder verkoopt of er schromelijk veel munt uit gaat slaan...hij zit tenslotte in de branche !!!

hopende op een ingrijpen van de forum-meester himselve jurgen of een duidelijke en correcte reply van uzelve ga ik me rustig afzijdig houden van dit stelletje ongeregeld !!!

Link naar reactie

Naar het schijnt zijn statorplaat... En dat in de streek van de pannekoeken, moet toch te verhelpen zijn ;) Misschien zoeken naar een paar adressen van vespaclubs in de omgeving?

Dodi

Den Speedracer staat in panne ter hoogte van de Mont Saint Michel.

Niemand die langs ginder passeert deze week? ;o)

Kim

Link naar reactie

Oei, slecht nieuws van Speedy, ik zal hem dadelijk eens bellen!

Wat betreft de afgelopen twee dagen. Goeie Pastis, geen ontvoeringen, alhoewel het inderdaad geweten is dat ik voor een paletje 51 al wel eens gekke dingen wil doen...

Alleen, niet altijd even goeie gsm-verbindingen hier.

In elk geval, eergisteren zijn we dus in Arles geweest. Beetje rondgekuierd en een aperitiefje genomen en 's avonds vlakbij de Arena in een goed restaurantje gegeten. Dan in het donker met de Vespa's terug naar Vauvert. Allemaal leuk en plezant. :-D

Gisteren zijn we met de wespen de Camargue rondgetrokken. Saintes-Maries-de-la-Mer, Aigues Mortes, La Grande Motte en uiteraard ook de platte Camargue zelve. Wat betreft het landschap kan ik alleen maar zeggen, prachtig!!! Na hier 33 jaar geleden voorbijgekomen te zijn en nu die drie stadjes terug te zien heb ik daar gisteren een beetje een desillusie opgelopen. St Marie en Aigues Mortes lijken wel aan de Spaanse costa te liggen. Man man man, wat een knoeiboel!!! Aigues Mortes was zo'n mooie vestingstad met een prachtig plein vol met platanen en oude huizen. Nu hebben ze dat, net als de place du Tertre in Parijs, volgestouwd met afschuwelijke terassen en winkeltjes waar de dezelfde flauwekul en VTM-brol (petjes, allerlei prullen met je naam op, afschuwelijke T-shirts enz enz) te koop is als aan elke costa "bakken in de zon en zat elke nacht". Verschrikkelijk!!! Middelmatigheid (én minder) troef!!!

Maar goed, we hebben wel gisteren drie Vespa's gekocht! Weliswaar Curry's, zonder papieren, maar hand-gerestaureerd in Vietnam! Ik hoop geen problemen te hebben met de douane, foto hieronder.

Vandaag gaan we nog langs Nimes en houden we ons verblijf hier voor bekeken. Morgen de Vespa's, inclusief Curry's, op de aanhanger en richting Fitou, wijntjes proeven. Daar blijven we dan een dag of twee en gaan misschien van daaruit richting Quillan, wegens familie die daar woont. Daar kunnen we dan mooie trips maken in de Pyreneeën.

Tot een volgende!

Groeten,

Peter.

072301.jpg

072401.jpg

072402.jpg

072403.jpg

Link naar reactie

@Allen: Heb Tom gehad rond 12u30 en dan was het probleem net opgelost. Ze waren 8 km voor Fougeres gestrand (+-100 km voor Mont St Michel) en zijn op de Vespa van Erix naar een camping gereden. Vlakbij was een niet-Piaggio scooter dealer die Tom's Vespa met de camionette heeft opgehaald. In z'n atelier heeft Tom z'n vliegwiel verwijdert om te ontdekken dat er een draadje was losgekomen. De boel gesoldeerd en rond 13 uur waren ze terug op weg naar... Hehe!

Tom vroeg me iedereen gerust te stellen. Alles in orde! Bij deze!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...