Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reisverzekering Vespa


Aanbevolen berichten

Hey, ik weet dat hier al veel topics zijn gepasseerd over verzekeringen. Maar ik vind geen info terug over tijdelijke of niet tijdelijke reisverzekeringen.

Deze zomer ga ik met mijn kameraad 3 weken rondtrekken in Italië. Gezien de leeftijd en het opstandige karakter van mijn PX wil ik me uiteraard verzekeren voor pechverhelping in het buitenland. Nu blijkt dat voor mijn PX (die ondertussen 23 jaar oud) is nog niet zo heel evident te zijn.

- Ethias bijv rekent normaal 81 euro voor een heel jaar pechverhelping binnen europa, maar voor voertuigen ouder dan 15jaar is dat 137 euro!

- Touring rekent 5 euro per dag. Wat dus neer komt op 21*5 = 105 euro...

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en misschien een goedkoper alternatief kennen? Ik ben je alvast dankbaar!

Groeten,

Ciel.

Link naar reactie

Bij Mercator kan je een bijstandverzekering afsluiten voor 122,70 EUR, dit is een jaarcontract. Je komt bij Europ Assistance terecht en wordt door hen geholpen.

Dit is de prijs voor alle gezinsleden en 1 motorvoertuig (op basis van nummerplaat).

Binnen Europa en vanaf 0 km word je gedepanneerd, naar de dealer van je keuze gebracht mét voertuig oftewel gerepatrieerd.

In gans de wereld heb je dan bijstand voor de gezinsleden, ziekte, ongeval etc. zijn gedekt.

Je kan best een jaarcontract onderschrijven daar de prijs meestal ongeveer gelijkaardig ligt. Je kan daarna de plaatnummer wijzigen in die van je auto ofzo als je die meer gebruikt.

Hopelijk heb je hier wat aan

Grtz

Link naar reactie

Mja, het is meestal een jaarcontract dat geldig is voor meerdere voertuigen binnen je gezin. Nu ik woon alleen, en ik heb enkel mijn vespa als vervoermiddel. Dus betaal ik eigenlijk teveel voor wat ik maar nodig heb.

Link naar reactie

ik heb toevallig vorige week een onderhoud gehad met een verzekeringsagent. In ALLE verzekeringspolissen wat betreft pechverhelping staat in de kleine lettertjes dat het voertuig meer waard moet zijn (kataloog) dan de kosten van de repatriering, dat ze anders kunnen weigeren. De kataloogwaarde van een oude scooter is zeer weinig dus laat je niet vangen

Link naar reactie

Aha, dat is goed om weten! Dankjewel voor deze tip!

Edit:

En jawel hoor, staat er inderdaad in!

"Indien de repatriëringskosten hoger zijn dan de notering in de Autogids

en de verzekerde de repatriëring wenst, kan Ethias terugbetaling eisen

van het verschil tussen de voorgeschoten kosten en de genoemde

waarde.

Bij totaal verlies is Ethias nochtans niet verplicht tot uitvoering van deze

verbintenis, indien het wrak van het motorrijtuig geen enkele

handelswaarde meer heeft.

In dat geval vervult Ethias de nodige formaliteiten voor wettige

achterlating van het motorrijtuig.

Voordat het motorrijtuig gerepatrieerd wordt, moet de verzekerde een

beschrijving geven van de staat waarin het zich bevindt, met vermelding

van de beschadigingen."

Ik ga dus eerst eens proberen te weten komen wat een PX uit '84 eigenlijk waard is volgens hen!

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...