Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Museum


Fie669

Aanbevolen berichten

Is er iemand recentelijk al naar het Vespa Museum in Italië geweest? In september zitten we drie weken in de streek rond Firenze en ik zou willen weten of deze uitstap de moeite is.

Allee, ik zal der wss zowieso wel naartoe gaan hoor, maar alle ervaringen zijn welkom.

Weet iemand of er een shop aan verbonden is? Twee jaar geleden de Ducati-fabrieken bezocht en daar kon men een serieus gamma aan merchandising kopen...

Groetjes,

Sophie

Link naar reactie

Er is een shop, maar daar staat niet echt veel. The usual stuff... Verder is het museum wel oké. Ik zou er niet speciaal naar Italië voor rijden, maar als je in de streek bent, is het wel de moeite 'ns te passeren. Grootste nadeel van het museum: alles staat stil... Vespa's zijn net leuk als ze rijden, als je ze hoort...

Link naar reactie

volledig met eens wat jurgen zegt maar er staan toch wel wat pareltjes.

Vorig jaar ben ik naar het museum geweest, daarvoor drie uur onderweg geweest vanuit Ponte Bugganese, een dorpje nabij Pistoia met het openbaar vervoer weliswaar. Een helse rit met een volledig losgeslagen idoot en maniak van een buschauffeur meegemaakt, en dan nog met de stress zitten of het museum wel open was.

Voor mijn part zeker de moeite waard want je leert er veel van de geschiedenis van onze peetvader Piaggio. Je kan er in een half uur door zijn of zoals ik en tot de ergernis van mijn vriendin er een slordige drie uur overdoen. En de shop is wel belachelijk duur, alles veel goedkoper op het internet maar dat komt waarschijnlijk omdat het museum gratis is. Zeker ook het dorp Pontadera bezichtigen...

Ciao e buon viaggio, Ticce

Link naar reactie

is zeker de moeite, vorig jaar bezocht en gelogeerd vlakbij Pontedera, stadje zelf was ook nog best gezellig, leuke loungebar bezocht in de winkelstraat, maar 'k weet jammer genoeg de naam niet meer, ga zeker langs het plaatselijk VVV, daar krijg je een kortingkaart om te shoppen in de stad, wij hebben er ons voordeel meegedaan, hebben ergens toen een Swatch gekocht

spring ook es binnen bij een lokale Piaggio-dealer misschien heb je net als wij geluk en staat er ook dit jaar weer een rekje Vespa-kledij met 50% korting (dat gelukkig toeval hadden wij vorig jaar in Cecina aan de Toscaanse kust)

en wie weet komen we mekaar wel tegen, wij zitten zelf o.a.de week van de 22e september in de buurt van Firenze ;-))

Link naar reactie

Yop allemaal mee eens als je ginder bent en je vind vespa cool zeker naar toe gaan. Maar speciaal voor rijden van België is wat overdreven. Zeker leuk om te zien, ik heb het vorig jaar gedaan en ik liep er met mijn vriendin aleen in rond.

Link naar reactie

Ben er vorig jaar toch 300 km voor omgereden: van Perugia naar Pontedera en dan 's namiddags terug via Firenze. Twee jaar terug stond ik echter voor een gesloten deur: rond Ferragosto gaat het museum, zoals de meeste Italianen, met vakantie. In september zal het geen probleem zijn.

Zeker de moeite waard, alleen vind je er buiten een enkele VBB nauwelijks modellen uit de sixties: geen Sprint, geen GL, geen SS180.

Kleine impressie:

pontedera.jpg

Link naar reactie

Wij gaan al een aantal jaren in september 3 weken naar Italië en wij rijden dit jaar ook over Zwitserland (via Milaan naar Firenze). De vorige jaren reden we over Duitsland en Oostenrijk omdat we eerst langs Venetië gingen.

Maar Toscane is echt wel het simpelste via Zwitserland. Vignet best op voorhand kopen vb bij Auto5. Die Zwitsers aanvaarden Euro maar geven enkel terug in Zwitserse Franc + je spaart er wat tijd mee uit.

Groeten,

Sophie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...