Ga naar inhoud
Vespaforum.be

250 GTS voltanken


Italiadesign

Aanbevolen berichten

heel simpel, ik zet die klik aan die hendel van de pomp vast en daar zit een terugslag op, als die terugslag opspringt, stopt dat ding gewoon vanzelf met tanken, en de tank is vol!

als je teveel tankt loopt het er trouwens vanonder via het slangetje gewoon terug uit, 1 keer meegemaakt, voor mij geen 2e keer

succes ermee

Link naar reactie

Weet wat je bedoeld heb dit probleem ook een tijd gehad. Leren tanken is de oplossing.

Pistool in de lengte van van de scooter. Op minimumstand laten vollopen bij afslaan stoppen en niet meer trachten bij te vullen.

Heb nu getankt voor het eerst bij Q8 easy op den bergendries in lokeren en het pistool heeft een verdikking op een bepaald punt. Zo zit het gaatje waar het pistool in past meer (bijna volledig gevuld) en is er minder kans op terugslag. Deze tankt dus vanaf ergens anders.

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

tank is groot, ge kunt makkelijk 300km rijden, lampke gaat te vroeg aan zodat ge sneller zoud gaan tanken.

reden hiervoor is de brandstof pomp(bij de IE versies) die bloot komt te liggen in de tank en niet meer gekoeld word door de benzine als ge hem te leeg rijdt wat kan resulteren in een vastgelopen pomp.

trouwens de allereerste keer dat ik met dat ding ging tanken was ik ook al aant zien hoeveel ik erin kreeg, en ik zag de literkes komen, 6,7,8L... en toen riep iemand achter een auto uit dat mijne skoeterrr vocht verloor :-p

ik keek naar men voeten en inderdaad, een hele dikke plas benzine onder de vespa :-))

toch maar het boekske eens gelezen en nu overkomt mij dat niet meer :-)

Link naar reactie
tank is groot, ge kunt makkelijk 300km rijden, lampke gaat te vroeg aan zodat ge sneller zoud gaan tanken.

reden hiervoor is de brandstof pomp(bij de IE versies) die bloot komt te liggen in de tank en niet meer gekoeld word door de benzine als ge hem te leeg rijdt wat kan resulteren in een vastgelopen pomp.

trouwens de allereerste keer dat ik met dat ding ging tanken was ik ook al aant zien hoeveel ik erin kreeg, en ik zag de literkes komen, 6,7,8L... en toen riep iemand achter een auto uit dat mijne skoeterrr vocht verloor :-p

ik keek naar men voeten en inderdaad, een hele dikke plas benzine onder de vespa :-))

toch maar het boekske eens gelezen en nu overkomt mij dat niet meer :-)

met andere woorden best tijdig gaan tanken :0)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...