Ga naar inhoud
Vespaforum.be

USB poort in de Vespa


-pp-

Aanbevolen berichten

Nu begin ik te begrijpen waarom een Vespa vrouwelijk is. Ik krijg er kop noch staart aan... .:-)

Nu, kop en staart lukt mij gelukkig nog wel. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat de logica ver zoek is, en daar ben ik het volmondig mee eens. :-D

Groeten,

Peter.

...deze opmerking kan nooit goedkomen... vrees ik... ;-)

Link naar reactie

@Francy

Ik vrees dat Pieter niet met Fluke werkt. Sommige apparaten reageren raar in het storingsveld van de ontsteking.

@Peter

Tiens, ik krijg een bericht binnen dat Paul Jambers zijn boot, Jeannaux DS54 ook uitgerust met Raymarine, eveneens verkoopt.

Zou te groot zijn voor twee? flauw argument !

René

Link naar reactie

@René: ook en eveneens??? Nu pas aan de whisky?

Ik heb, tot nader order, in die kerel en zijn bijzit nooit echte zeilers gezien. Eerder een stelletje opportunisten die iedereen kunnen wijsmaken wat ze willen op tv en dan zomaar het etiket zeiler opgeplakt krijgen. Dus, zullen de argumenten om een boot te verkopen en een andere te kopen ook wel niet echt veel met zeilcapaciteiten te maken hebben. Maar goed, anything to make a dollar and sell a newspaper!

Ik ga deze week je schakeling in mekaar steken en eens kijken of ik mijn gsm ermee aan de praat krijg op de Vespa. Voorbereiding verlof Normandië en Bretagne.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Goed toegekomen in Gothenburg, the old fashioned way, kaarten!

Enja, big forum freak, nu al op internet. Strakjes de boot naar Gent.

@René, als ik het goed snap, moet ik de condensator niet vervangen (de 16V) is goed, maar verdubbelen (2e bijzetten). Of moet ik toch rekening houden met de hoge voltage dat ik gemeten heb?

@Francy: Als het uit zou maken, ik gebruik het goedkoopste volt-metertje dat ik heb kunnen vinden.

Link naar reactie
Jo de mannen

Hier een voeding voor de Vespa 5 of 12 volt met een bruggelijkrichter bvb een B60C1000 en buffercondensator van 6.400 uF 24 volt

Dus Pieter

Als ge een 16 volt exemplaar gebruikte was dat niet goed

Neem 2 elco's van 6.400 uF 24 volt (vierentwintig volt) en zet die parallel.

René

Link naar reactie

Ik geef het op ;-) Het wil maar niet werken.

@René: ik heb 2 condensators gekocht 25 volt 4700uF, de 6400 bestaat niet zei een andere verkoper in een andere winkel? het was dat of 10000. Heb ze in parallel gezet zoals je gezegd had. Maar toch wilt hij niet laden gelijk het moet.

Het zal wel aan die k**** GPS liggen, dus never mind ;). Toch vree wel merci voor alle hulp!

Link naar reactie

hehe, kzou't gewoon opgeve omda we de gps in Duciel zijne vespa aan de batterij kunne hangen, dan zijn alle probs van de baan ;-) En kwou het probere in mijne vespa vooral om door zweden te cruisen maar da is nu ook achter de rug. (en nog beetje zee-misselijk)

Ah, en de LM doet nog zijn werk heel goed, constante 5V, da's geen probleem.

Maar we gaan 1000% voor Rome, daar geven we nooit op ;-)

Maar kben benieuwd of het jou lukt!!

Link naar reactie

Heb jij daar ergens de pinconfiguratie van die Ipaq? Ik veronderstel dat die geen standaard kleine usb aansluiting heeft maar een eigen stekker?

De schakeling van René moet voldoende geven om dat op te laden. Je hebt nie veel nodig met gsm en bluetooth uitgeschakeld. Het draait allemaal rond het feit dat je in mAh meer aanbiedt dan dat je verbruikt. In theorie en heel simplistisch, als dat 1 mAh méér is moet dat blijven werken.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hi Marc

Waarom zulke grote lompe stekker gebruiken. Loop eens enkele zaken van jachtingmateriaal en zoek daar een stekker. Er bestaat iets dat kleiner en handiger is zelfs met een dekseltje.

Dat ook niet roest terwijl ge erop kijkt.

Oei als ik door het raam van mijn ergonomischerecreatieruimte kijk zie ik hoge cumuluswolken in het binnenland, hier in Oostende schijnt de zon nog

Rene

Link naar reactie

Rene,

Het is niet lomp, want in de gts heb je twee zulke zwarte doosjes zitten. Kun je er uit nemen en dan vervangen door dat met de plug ingebouwd. Mijn bedoeling is anders om gewoon een plug te kopen en deze zelf in te bouwen in dit zwarte doosje.

Marc

Link naar reactie

Mark ik weet wat gij bedoelt.

Maar waarom zulke grote roestende lompe stekker achter het linkse dekseltje te steken, zoek iets eleganter. Google tik -12 volt stekker boten-

bvb. Haba nr 4700540 en 4702000

Groetjes

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...