Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Het laatste streepje van de benzinemeter (GTS)


Koala2

Aanbevolen berichten

heb ooit eens hetzelfde fenomeen meegemaakt, als hij nieuw was. 2 streepjes + oranje lamp dan 1 dan geen streepje meer en nog 10 km tot vast benzinestation. Bij het tanken ging er dan maar een goede 7,5 liter in.

Hij was toen nog in rodage. Over dezelfde afstand (+/- 210km) verbruik ik nu bijna anderhalve liter minder.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb dat bij men runner eerste 100km benzine meter duid vol aan volgende 50km meter gaat van vol naar leeg, en duid hij leeg aan (lampje brand) kan je nog 30km rijden. Bij men T5 is het anders eerste 50km naald benzinemeterblijft op vol staan daarna slaat ze over en weer tussen vol en leeg en als het lampje pinkt geen probleem of het moet langer dan 3seconden want dan moet je dringend tanken.

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde fenomeen, de meter duid veel te vroeg aan dat je moet gaan tanken, hebben jullie bij het tanken ook zo snel dat het overloopt vanboven?

Onze Amerikaanse vrienden (modernvespa forum) hebben daar iets op gevonden : je moet het pistool in de tank steken in achterwaarste richting, ttz zo dat het handvat recht naar de voorkant van je Vespa, boven de helmbak staat. Heb het geprobeerd en inderdaad, de afslag van het automatisch pistool komt dan goed op tijd, geen overloop meer. Uiteraard moet je het pistool niet op volle kracht laten spuiten en naar het einde toe echt zachtjes gaan tanken. De truuk heeft te maken met het inloopkanaal en de kronkelingen van de tank. Op deze manier steekt de 'teut' van het pistool het diepst naar binnen. Het scheelt maar enkele millimeters maar dat is blijkbaar voldoende om net geen overloop meer te hebben.

Link naar reactie
Ik heb dat bij men runner eerste 100km benzine meter duid vol aan volgende 50km meter gaat van vol naar leeg, en duid hij leeg aan (lampje brand) kan je nog 30km rijden. Bij men T5 is het anders eerste 50km naald benzinemeterblijft op vol staan daarna slaat ze over en weer tussen vol en leeg en als het lampje pinkt geen probleem of het moet langer dan 3seconden want dan moet je dringend tanken.

Moet je dus wel altijd je chronometer bij de hand hebben om te weten of het ernstig is ...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

GTS250 met ABS na 2.400 Km : gemiddeld 3.696 L.

In 't begin 3,85 L., tegenwoordig zo'n 3,5 à 3,6.

Hoofdzakelijk Brussels stadsverkeer, altijd maximaal optrekken en véél staan draaien voor rode lichten.

Verbruik daalt merkelijk bij ring-verkeer (110/120) of nationale baan aan 7O/90Km/u.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

die naft meter is idd ne merde, heb de mijne nog maar ne goede week, al drie keer gaan tanken, telkens aan ongeveer 200km begint da oranje lampje te branden en als ik ga tanken gaat er max 6.50liter in, 1 keer heb ik er meer in gekregen maar dan liep het er vanonder via de overloop weer uit :) t'zal telkens gissen zijn wanneer de tank echt leeg is en dan daar te staan zonder naft!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...