Koala2 Geplaatst: 4 juni 2007 Delen Geplaatst: 4 juni 2007 Het kan dus géén kwaad dat je bij de GTS blijft rijden tot het laatste streepje van de benzinemeter verdwijnt. Er ging gisteren dan net 7,57 liter in en de tank zou 9,2 liter bevatten, dus was er nog wat reserve. Link naar reactie
cavalierslokeren Geplaatst: 4 juni 2007 Delen Geplaatst: 4 juni 2007 heb ooit eens hetzelfde fenomeen meegemaakt, als hij nieuw was. 2 streepjes + oranje lamp dan 1 dan geen streepje meer en nog 10 km tot vast benzinestation. Bij het tanken ging er dan maar een goede 7,5 liter in. Hij was toen nog in rodage. Over dezelfde afstand (+/- 210km) verbruik ik nu bijna anderhalve liter minder. Link naar reactie
duciel Geplaatst: 4 juni 2007 Delen Geplaatst: 4 juni 2007 mijn nafte-meter staat op nul als ik aan de helft van mijn tank zit :-) Link naar reactie
Italiadesign Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb hetzelfde fenomeen, de meter duid veel te vroeg aan dat je moet gaan tanken, hebben jullie bij het tanken ook zo snel dat het overloopt vanboven? Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Ik heb dat bij men runner eerste 100km benzine meter duid vol aan volgende 50km meter gaat van vol naar leeg, en duid hij leeg aan (lampje brand) kan je nog 30km rijden. Bij men T5 is het anders eerste 50km naald benzinemeterblijft op vol staan daarna slaat ze over en weer tussen vol en leeg en als het lampje pinkt geen probleem of het moet langer dan 3seconden want dan moet je dringend tanken. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Ik heb hetzelfde fenomeen, de meter duid veel te vroeg aan dat je moet gaan tanken, hebben jullie bij het tanken ook zo snel dat het overloopt vanboven? Onze Amerikaanse vrienden (modernvespa forum) hebben daar iets op gevonden : je moet het pistool in de tank steken in achterwaarste richting, ttz zo dat het handvat recht naar de voorkant van je Vespa, boven de helmbak staat. Heb het geprobeerd en inderdaad, de afslag van het automatisch pistool komt dan goed op tijd, geen overloop meer. Uiteraard moet je het pistool niet op volle kracht laten spuiten en naar het einde toe echt zachtjes gaan tanken. De truuk heeft te maken met het inloopkanaal en de kronkelingen van de tank. Op deze manier steekt de 'teut' van het pistool het diepst naar binnen. Het scheelt maar enkele millimeters maar dat is blijkbaar voldoende om net geen overloop meer te hebben. Link naar reactie
Vesp Geplaatst: 26 juni 2007 Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Met een GTV is't zo dat er nog wel enkele liters overblijven met de tankwijzer beneden. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Ik heb dat bij men runner eerste 100km benzine meter duid vol aan volgende 50km meter gaat van vol naar leeg, en duid hij leeg aan (lampje brand) kan je nog 30km rijden. Bij men T5 is het anders eerste 50km naald benzinemeterblijft op vol staan daarna slaat ze over en weer tussen vol en leeg en als het lampje pinkt geen probleem of het moet langer dan 3seconden want dan moet je dringend tanken. Moet je dus wel altijd je chronometer bij de hand hebben om te weten of het ernstig is ... Link naar reactie
edje Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 Hoeveel verbruikt nu een gts250, ik heb de mijne 2 maanden en 1000 km gereden. Verbruik is nu 3,4L/100 km. Is dit normaal of kan het nog minder. Rijstijl is sportief. Link naar reactie
edje Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 Geen boekje wel een laptop.Ha,ha Gewoon uit intresse om te weten wat andere verbruiken. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 Zal ongeveer normaal zijn. Alles hangt af van rijstijl, en misschien zakt het het ietsje na het inrijden. Meesten zitten tussen de 3.1 en 3.5. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 11 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2007 GTS250 met ABS na 2.400 Km : gemiddeld 3.696 L. In 't begin 3,85 L., tegenwoordig zo'n 3,5 à 3,6. Hoofdzakelijk Brussels stadsverkeer, altijd maximaal optrekken en véél staan draaien voor rode lichten. Verbruik daalt merkelijk bij ring-verkeer (110/120) of nationale baan aan 7O/90Km/u. Link naar reactie
hobbes410 Geplaatst: 26 september 2007 Delen Geplaatst: 26 september 2007 die naft meter is idd ne merde, heb de mijne nog maar ne goede week, al drie keer gaan tanken, telkens aan ongeveer 200km begint da oranje lampje te branden en als ik ga tanken gaat er max 6.50liter in, 1 keer heb ik er meer in gekregen maar dan liep het er vanonder via de overloop weer uit t'zal telkens gissen zijn wanneer de tank echt leeg is en dan daar te staan zonder naft! Link naar reactie
mgent Geplaatst: 26 september 2007 Delen Geplaatst: 26 september 2007 Een Gts bevat ongeveer 9.2 liter nafte. Daarvan is ongeveer 2 liter reserve. Dus niet normaal dat het op 200 kilometer rijden oranje lichtje geeft. Best tanken op maximum 250 kilometer, wil je niet eens te voet moeten gaan. Hoewel dat zoiets ook gezond kan zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.