Ga naar inhoud
Vespaforum.be

heb ik een a of een b klasse?


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een brommer het zou een b-klasse zijn, hij rijd 45 km per uur;

de politie zegt het is een a klasse , op het papier staat bij nr 4op het Ec certificate of conformity staat: L1e

dan staat er Vehicle category according to directive 97/24 EC, Chapter 7( if applicable)/ A/B/C/D

waarbij B, C en D doorstreept zijn.

is het nu een a of een b klasse?

en wat betekenen die L1e en die abcd dan?

Link naar reactie

Keiser,

Volgens de Belgische wegcode:

2° ofwel een "bromfiets klasse B", dit wil zeggen :

* elk twee-of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding en waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller kan rijden dan 45 km per uur, met uitsluiting van de bromfietsen klasse A;

Link naar reactie

Hallo,

neen het betreft hier een baotian en ik heb hem gekocht als B klasse, hij is met versnellingen, bij de verzekering zegt men mij dat het een B klasse is, de verkoper zegt dat het een B klasse is. de politie zegt dat het een A klasse is, en op een andere site van de politie heb ik gelezen dat men op het gelijkvormigheidsattest kan zien of men een a of b klasse heeft. hoe en waar kan men dat dan zien?

Link naar reactie

@ Keiser : vind je nergens een PVG nummer terug normaal gezien staan hierop de twee laatste cijfers van het bouwjaar, daarna een / en dan vier cijfers op vermeld : vb 97/1023. (bouwjaar 1997)

Als je dergelijke vermelding vindt moet je eens kijken naar het tweede cijfer na de /. Als dit een 0 is, heb je een klasse A, is dit een 2 dan heb je een klasse B.

In de hoop dat je hiermee verder kan.

Link naar reactie
  • 11 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...