Ga naar inhoud
Vespaforum.be

herspuiten vespa: de linde in gistel


Sanka

Aanbevolen berichten

Iemand al van het forum ervaring met DE LINDE uit Gistel?

Ik heb vernomen van mijn kapper (daar vang je vanalles op) dat hij iemand kent die zijn vespa al heeft laten herspuiten voor een mooi prijsje.

Graag had ik wat reacties verzameld vooraleer ik mijn vespa afgeef

Link naar reactie

Ik persoonlijk zou het afraden, ik heb daar onderdelen van mijn Lambretta laten zandstralen en spuiten. Enkele onderdelen waren licht vervormd omdat ze daar onder hoger druk zandstralen (het is industrieel zandstralen, en of het nu een stalen trap is of een scooter maakt niets uit) en hoewel ik op voorhand gevraagd had of het mogelijk was om enkele lagerzittingen en de montagesteun voor motor en achterveer af te plakken en dat geen probleem zou zijn waren deze toch gepoederlakt, wat bijster onaangenaam is! En de uiteindelijke prijs lag een stuk hoger dan wat ze eerst gezegd hadden...

Link naar reactie

ik heb nu een mail tergugekregen van de linde

zij zeggen mij:

zelf volledig demonteren, alle draad zowel inwendig als uitwendig beschermen tegen staalgrit evenals alle rollementen en zittingen uithalen

carrosserie 120 euro stralen en lakken + eventueel nog losse onderdelen

stralen, metalliseren en poedercoating kost 150 euro + eventueel losse onderdelen

2 weken leveringstermijn en drie-tal weken als we naar de verlofperiode gaan

ps: merci voor de reacties

Link naar reactie
ik heb nu een mail tergugekregen van de linde

zij zeggen mij:

zelf volledig demonteren, alle draad zowel inwendig als uitwendig beschermen tegen staalgrit evenals alle rollementen en zittingen uithalen

carrosserie 120 euro stralen en lakken + eventueel nog losse onderdelen

stralen, metalliseren en poedercoating kost 150 euro + eventueel losse onderdelen

2 weken leveringstermijn en drie-tal weken als we naar de verlofperiode gaan

ps: merci voor de reacties

120 euro voor stralen en lakken & 150 euro voor metalliseren en poedercoating?? Dat lijkt me zéér weinig geld! Of heb ik het verkeerd op?

Link naar reactie

Hou er rekening mee dat poederlakken niet dezelfde afwerking en glans geeft als natlakken, en dat je niets kan plamuren, tenzij je de oneffenheden met lood oplast.

Link naar reactie

misschien is dat de prijs per halve vierkante meter ?

Mhah, daar zou ik nog niet in verschieten. Ik kom ganse dagen dergelijke stoten tegen.

@sanka: ik twijfel toch echt aan de kwaliteit van het werk ze. (zie mijn topic over kostprijs carroserie in 'algemeen')

@speedracer: gewoon uit interesse en onwetendheid, maar waarom kan je niets plamuren bij deze werkwijze? Hecht de plamuur niet misschien?

Link naar reactie
@speedracer: gewoon uit interesse en onwetendheid, maar waarom kan je niets plamuren bij deze werkwijze? Hecht de plamuur niet misschien?

Poederlakken gaat enkel op een stalen oppervlak dat geleidend is.

Tijdens het poederlakken word het object (in dit geval jouw frame) electrostatisch geladen en zodat het poeder dat ertegen gespoten word er als het ware tegenaangezogen word. Eens het frame volledig bedekt met het poeder (dat er op dit ogenblik nog los tegenhangt en je er gewoon kan afwrijven met de hand), word alles in een oven gestoken waar het gebakken word waardoor het poeder smelt en een harde, goedhechtende laag vormt. Alles wat niet metaal is aan de scooter, is dus ook niet electrostatisch geladen, en daar zal dus ook geen poeder, en nadien dus geen 'lak' aanhangen. Komt daarbij dat plamuur waarschijnlijk niet bestand is tegen de temperatuur van het bakken en zou kunnen loskomen. Je kan na het poederlakken eventueel plamuren, maar dit word afgeraden, en dan moet je nadien die platas toch nog herspuiten, dus veel nut heeft dat niet...

Link naar reactie

Hoi

Ik heb daar ooit een scooter binnengegeven en ik was daar eigenlijk vree content van.

Die persoon heeft er nog een extra laag vernis op gegeven en hij blonk gelijk een spiegel.

Hou er wel rekening mee dat je scooter na het zandstralen en vrij perfect moet uitzien dit omdat plamuren zéér moeilijk( maar niet onmogelijk) is.

Hieronder vind je een scooter die door hen is gepoederlakt en aan de voorkant moest een klein stukje geplamuurd worden.

Groetjes

Alex

P1030923.jpg

zijkant%20met%20valbaar.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ben niet naar gistel geweest

kreeg het goede nieuws te horen van mijn ouders dak em mag laten herspuiten op hun kosten!!!!

dus nu eerste grondlaag laten doen, nu fijnschuren en dan tweede laag en laklaag

tis door u proffesional gedaan dus za zal wel in orde zijn

nu alle stukken ontvangen voor mijn motor en hopelijk eind deze week alles weer rijklaar hebben

de foto zal te zien zijn op de site van vespa club kust

grtz sanka

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...