Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sportuitlaat voor Vespa GTV 125cc


mathbovy

Aanbevolen berichten

Hoe lang zou het nog duren denk ge voor we met de motoren ook naar de keuring mogen... Ik moet dan lachen met de mensen die dan boos reageren en spreken van geld klopperij, maar als je ziet wat sommige motoren produceren aan decibels is het toch logisch dat ze dit op een bepaald moment aan banden leggen.

Link naar reactie

In Nederland is er al sprake geweest van zo'n motor keuring (apk keuring). Dit voor zowel nieuwe als oldtimers. Ik houd mijn hart vast voor de serieuze verzamelaars. Dit gun ik natuurlijk niemand, op het moment is het nog niet verplicht maar het komt wel akelig dichterbij. Beter nu handen van je scooter af dan later spijt.

Link naar reactie
In Nederland is er al sprake geweest van zo'n motor keuring (apk keuring).

Daar is al tientallen jaren sprake van... Tot nu toe (gelukkig) zonder resultaat. Gewoon orginele uitlaat in de kast laten liggen en even voor de keuring erop en vlak daarna weer eraf ;)

Link naar reactie

Ik heb mijn px zonet omgebouwd om op duracel batterijen te rijden, totaal niet vervuilend, want de batterijen zijn trouwens oplaadbaar, voor the good old day's heb ik het 2taktgeluid van vroeger op en mp3 player gedownload, en dat speel ik dan terwijl ik rij om toch dat 2takt gevoel te behouden.Ik heb trouwens zo'n konijn erbij gekregen, dat was gratis op een pak van 2000 batterijen.Dat konijn ga ik africhten, om tegen 4takt vespa's te pissen , en keutels op het zadel te leggen.Voor bobo ga ik hem een speciaal trukje leren ik ga hem leren om een aansteker te gebruiken om zijn toekomstige LPG vespa BOOOOOOM te laten zeggen.

MAW

Ga allemaal kantklossen

Link naar reactie

Ha vriend Stanmans,

Als je de Duracel batterij wil opladen doe het achter in de tuin onder een emmer met een grote zware steen op.

Groeten van een bezorgde René uit regenachtig Oostende.

Rene

Link naar reactie
Hoe lang zou het nog duren denk ge voor we met de motoren ook naar de keuring mogen... Ik moet dan lachen met de mensen die dan boos reageren en spreken van geld klopperij, maar als je ziet wat sommige motoren produceren aan decibels is het toch logisch dat ze dit op een bepaald moment aan banden leggen.

Juist Steven en dan is er nog een super slimme Nederlander die ons de in het openbaar de goede raad geeft om die lawaaierige pot er af te nemen voor de keuring.

groetjes van René

Link naar reactie

Ik zou ze opladen door marmotten te laten lopen in wieletjes,ik ben dan ook een dierenvriend en milieuvriend en moraalridder.

Ik heb meerdere vespas maar ik rij zelf altijd maar met 1 tegelijk om het milieu te sparen .

Komaan oldtimers en milieu sparen hou eens op

Het ging hier over een uitlaat en die vind ik best mooi

Het lawaai valt ook best mee vind het wel stoer klinken voor een vespa,trouwens een aftermarket uitlaat kost zoveel omdat deze van een heel goede kwaliteit zijn en volledig met de hand gelast worden .

Tot slot gewoon plaatsen die handel gr

Link naar reactie

Juist ja voor de keuring eraf na de keuring er terug op :-) Bij de auto's zijn er ook van die slimmerikken tot de politie hen tegenhoud en vraagt achter het tuningsrapport. Euh tuningsrapport meneer??? Resultaat mag opnieuw naar de keuring van de politie, opnieuw keuring betalen en als bonus een pv aan uw broek. Tja tuning kost geld he. Dus als ooit motorfietskeuring komt, en geloof mij het komt (op europees vlak wordt druk uitgeoefend) dan zal dit waarschijnlijk op het zelfde principe werken. Nu met tuning is niets mis zolang het maar gebeurt volgens de regels van de kunst en met gehomologeerde onderdelen. Die zullen geen oorverdovend lawaai maken of meer vervuilen als originele onderdelen.

Link naar reactie

Een 4takt met een sportuitlaat maakt meer lawaai dan een 2takt, als je het zou meten zou deze veronderstelling wel eens mis kunnen zijn, een 4 takt zit heel wat lager in toon dan een 2takt deze klinkt scherper, hoe lager de toon zoveel te vlugger gaat de klank door muren en ramen.

Link naar reactie
Ha vriend Stanmans,

Als je de Duracel batterij wil opladen doe het achter in de tuin onder een emmer met een grote zware steen op.

Groeten van een bezorgde René uit regenachtig Oostende.

Rene

Hm, hm ...

rechargeable.jpg

ongevaarlijk hoor!

Link naar reactie

Shit Luc, ik wist niet dat Duracell herlaadbare batterijen had.

Maar ik denk dat mijne vriend wel de alkaline batterijen bedoelde waarmee zij bekend werden.

Groeten uit stormachtig Oostende

René

Link naar reactie

Die batterijen zijn voor fototoestellen... zou het niet geweldig zijn moest je foto's kunnen nemen van al het moois op straat tijdens het rijden? Maar dit is nu wel volledig off-topic zeker? Sorry...

Link naar reactie
Shit Luc, ik wist niet dat Duracell herlaadbare batterijen had.

Maar ik denk dat mijne vriend wel de alkaline batterijen bedoelde waarmee zij bekend werden.

Groeten uit stormachtig Oostende

René

Uiteraard , Stanmans had het over dat konijn en dat werkt alleen op de alkalinecelletjes, volgens de promo toch.

Link naar reactie
Voor bobo ga ik hem een speciaal trukje leren ik ga hem leren om een aansteker te gebruiken om zijn toekomstige LPG vespa BOOOOOOM te laten zeggen.

Nu we toch al mijlenver off topic zijn ;-)

Een Vespa op benzine zal rapper BOOOOOM zeggen dan één op LPG als je er een vlam tegen houdt ... een benzinetank scheurt of ontploft, een LPG tank geeft een gecontroleerde vlam ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...