Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sportuitlaat voor Vespa GTV 125cc


mathbovy

Aanbevolen berichten

Hey,

Weet er iemand of deze al verkrijgbaar zijn en waar?

Ik zou toch graag wat meer ketelgeluid krijgen uit mijn gtv :) de px'en vind ik een veel mooier geluid hebben. Het zachte geluid bij de gtv zou oa komen door de waterkoeling en de 3 katalysators.

Lijkt mij wel tof zo een chrome uitlaat op mijn gtv.

Merci

Link naar reactie

waarom wilt men altijd iets wat goed ontworpen is absoluut verkrachten??? Als ge dan liever een px geluid hoort, koop er dan één niet? Trouwens veel goedkoper dan een gtv. Nu u niet dadelijk aangevallen voelen maar ik snap de mensen soms niet. Om u een voorbeeld te geven op gebied van mijn beroepservaring. Ze kopen een Subaru wrx sti, bom van een auto, fantastisch ding (een beetje oneerbieding gesproken). Nu aan zo'n auto werkt een team van mensen met heel wat ervaring om een perfecte balans te creëren tussen comfort, prestatie, veiligheid, milieunormen enz... Toch zijn er mensen die absoluut ander vering, uitlaat, enz.. willen steken met het gedacht te verbeteren. Tenzij u van plan bent om op een racecircuit te rijden, blijf met uw pollen van iets af wat goed ontworpen is om op de openbare weg te rijden. Allé dat is toch mijn mening, ervaring :-)

Link naar reactie

Spillie,

Je had het niet beter onder woorden kunnen brengen. Bovendien is een vespa waaraan is "geklooid" minder geld waard als je hem wilt verkopen. Originaliteit loont. Een beetje lawaai kan leuk zijn, maar na een tijd wordt je er gek van.

Tip: geniet van je originele vespa, hij is prachtig zoals hij is.

Iedereen met een brulpijp onder zijn vespa mag mij een watje vinden, dat stoort mij niet.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

als diene mens nu een andere uitlaat wilt...waarom niet?

vespa leverde vroeger zelf speciale uitlaten om je wesp te personaliseren.Waarom zou diene mens zijn uitmlaatje nie mogen veranderen.Dat is wat in de vroegere jaren net zo tof was aan vespa, ermee doen wat je leuk vindt, ze hebben het customisen uitgevonden bij manier van spreken!

Link naar reactie

Een LX bijvoorbeeld voldoet aan euro 2 norm of is het 3 ik weet niet meer precies, afin doet er niet toe. Met een andere uitlaat van het één of ander tuningbedrijf nog altijd euro 2 of 3????? Tenzij u milieunormen worst zal wezen natuurlijk. Nu ja iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken he ;-)

Link naar reactie

Heerlijk naast de pot pissen.

Dienen mens vraagt waar je een sportuitlaat kan krijgen. Call me stupid, maar ik denk niet dat hij geïnteresseerd is in jullie mening omtrent sportuitlaten, anders had hij dat wel gevraagd.

Verdraagzaamheid..tjeezes.

Link naar reactie
En dan verwonderd zijn over de opwarming van de aarde :-) He quick ;-)

Iedereen moet uiteraard zelf uitmaken wat hij aan zijn vespa wilt veranderen.

Toch is het niet verkeerd goed na te denken alvorens er een schreewpijp onder te leggen. Mijn kinderen worden altijd wakker van mijn buurjongen die zo nodig zijn

lelijke yamaha DDT (of zoiets) s'avonds moet gaan uitproberen. Ik zou hem bij wijze van spreken een originele uitlaat kado willen doen, maar deze dan wel in zijn achterste proppen.

Als individu hebben we altijd de sociale plicht het een ander het leven niet zuur te maken.

Bovendien zijn wij hoofdverantwoordelijk voor de kwaliteit van het milieu op aarde.

Je kunt er niet om heen dat we langzaam naar de kloten gaan als we ons niet verantwoordelijker gaan gedragen.

Nog steeds vind ik dat ieder individu vrij is om te doen wat hij wilt, maar als je je intelligentie voor je laat werken kun je verantwoorde keuzes maken. Hiermee zeg ik niet dat je dom bent als je een schreewpijp hebt. Maar je kan wel beter dan dat.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Veel lawaai is tof voor eens een toerke te doen, zeker niet als ge van plan zijt om veel te rijden en als ge vrienden wilt blijven met de buren. Dat lawaai gaat na 100km zowiezo serieus uw kl...uithangen. Voor de milieufans...koop een fiets want zelf een euro 3 of 4 motor vervuilt.

Greetz..Mike.

Link naar reactie
Heerlijk naast de pot pissen.

Dienen mens vraagt waar je een sportuitlaat kan krijgen. Call me stupid, maar ik denk niet dat hij geïnteresseerd is in jullie mening omtrent sportuitlaten, anders had hij dat wel gevraagd.

Verdraagzaamheid..tjeezes.

Inderdaad Jurgen, zoals altijd moet blijkbaar ook deze post eindigen in een eindeloos gezever en palaver!

Als men geen deftig antwoord kan verzinnen laat het dan a.u.b...

Gezien PM hier al aan bod is gekomen nog even een ander alternatief:

http://www.scorpion-exhausts.com/Scoote ... ?model=419

Of nog even wachten tot SITO er eentje maakt voor GT (V) (S).

ik heb er zo een voor mijn LX alsook een PM 56 SS. De PM ziet er uiterlijk beter uit maar maken nogel veel lawaai. Om over de prijs nog niet te spreken.

De SITO zien er hetzelfde uit als de originele maar hebben geen cat. Ook de afwerking is ietsjes minder maar scheelt een hoop in gewicht en geeft ver dezelfde prestaties als de PM of Scorpion voor 1/3 van de prijs. Probleem is wanneer komt er een voor jouw model?!

Misschien even proberen om ze te contacteren?

http://www.sitogroup.com/servlet/page?_ ... menu_dx=83

Link naar reactie

Voor degenen die het nog niet begrijpen : De kracht van dit forum is gelegen in het feit dat mensen hun kennis willen delen met elkaar. Als er toevallig iets uit komt dat je niet bevalt hoeft dit niet te betekenen dat we elkaar moeten gaan afschieten.

Las ik niet ergens iets over verdraagzaamheid (tjeezus) Misschien besluit MATHBOVY of zelfs een ander na het lezen van zoveel wijsheid (!) in het gunstigste geval toch zijn originele uitlaat te laten zitten. In zo'n geval is de levensvatbaarheid van een zijsprong richting milieu bewezen. Degenen die meer met het milieu begaan zijn dan anderen maken ook deel uit van dit forum of je dit nu wilt of niet. Vergeet niet dat we allen vespa fan zijn.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Wat mij betreft, ik ga zeker mijn twee garantiejaren uitdoen met mijn originele 3-catalysatorpot en dat blauw Euro-3 ding mag blijven hangen. En als em stuk zou gaan dan misschien een race-potje steken, maar ik vind persoonlijk het nou net leuk dat je dat ding niet meer hoort draaien als je er tien meter af staat. Ik kom toe met mijn 22 geluidloze paardjes.

Enne, nog iets : prijsverschil GTS 125 (14,3 Pk - 12 Nm) > GTS 250 (22 Pk - 20,2 Nm) = 429 Euro

PM Uitlaat bij SIP al 480 Euro ... voor 1,8 Pk meer.

Link naar reactie

@Spillie: Sorry maar jij was de eerste om een in mijn ogen nodeloze post te plaatsen.

Mathbovy vraagt info over uitlaten en jij bent de eerste om hem ongelijk te geven. Ik denk toch wel dat dit zijn beslissing is en niet de uwe.

Ik geef Jurgen groot gelijk. Als je niets kan posten dat de persoon in kwestie kan helpen, laat het dan. Met een hoop niet gerelateerde zever en palaver is deze persoon niet verder geholpen. Als jij denkt dat een andere uitlaat "bullshit" is, hou dit dan voor uzelf maar post zo'n gedachten zeker niet.

Link naar reactie

Zal ik er nog wat aan toevoegen? Voor mij is de bijna voorspelbare zondvloed van negatieve en denigrerende reactie's op doodgewone vragen, suggesties en meldingen nogal dikwijls een reden het forum-lezen maar een paar dagen zo te laten. Afbraakpolitiek zie ik dagdagelijks al genoeg om me heen.

Link naar reactie

euhm milieuoverwegingen bij een Vespa ???

we rijden quasi allemaal met zowat de meest vervuilende motoren die nog rondtuffen ... 2-takt waarbij de olie samen met de benzine verbrandt ...

mijn auto rijdt op LPG, maar de Vespa is nu eenmaal een ouderwets en vervuilend beest ... tenzij je rondrijdt met een LX op LPG (zie www.vanmeenen.com) dus best zwijgen over milieu op een Vespaforum ...

Link naar reactie
Zal ik er nog wat aan toevoegen? Voor mij is de bijna voorspelbare zondvloed van negatieve en denigrerende reactie's op doodgewone vragen, suggesties en meldingen nogal dikwijls een reden het forum-lezen maar een paar dagen zo te laten. Afbraakpolitiek zie ik dagdagelijks al genoeg om me heen.

Groot gelijk Bialetti!

Zoals ik al zei moet blijkbaar elke post eindigen in eindeloos gezever.

Link naar reactie

Mooi, mooi.

Als Mathbovy echt een sportuitlaat wil steken is dat idd zijn probleem.

Wie een hekel heeft aan luidruchtige motoren mag dat mijns inziens even goed duidelijk maken.

Een classic Vespa is nu ook niet bepaald een voorbeeld van geluidloosheid en het mag je dan ook als welluidende muziek in de oren klinken. Sommigen vinden een sportmotor die aan 10 à 12.000 rpm jankt ook mooi, anderen horen liever de basstem van een traagdraaier ...

Alleen de ietwat agressieve onder- of boventoon vind ik wel misplaatst, maar dan denk ik weer : "Ieder vogeltje ...

Link naar reactie
mijn auto rijdt op LPG, maar de Vespa is nu eenmaal een ouderwets en vervuilend beest ... tenzij je rondrijdt met een LX op LPG (zie www.vanmeenen.com) dus best zwijgen over milieu op een Vespaforum ...

ik rij ook op lpg, en mijn vespa kost me meer per kilometer dan m'n wagen

goed om weten, voor 500 euri (zo geen geld zeg) voor de ombouw neem ik zeker lpg op de volgende scooter in overweging

jammer dat het niet voor een oude px lukt

en excuses voor het ot

Link naar reactie

Jammer genoeg is het op politiek gebied vaak geld versus schoon milieu. Als eindgebruiker van het product dat de politiek ons aansmeert heb je echter wel degelijk de mogelijkheid om verstandige keuzes te maken. Ik heb regelmatig een PX onder mijn kont en kan op milieu gebied een relatief goede score bereiken. Ik bekijk niet de mate van vervuiling tov een moderne ingespoten viertakt. Deze heb ik immers niet. Ik probeer bij mezelf en mijn PX te blijven en kan mijn rijgedrag aanpassen aan datgene wat mijn omgeving van mij afdwingt. Concreet betekent dit dat mijn buurman niet uit zijn bed hoeft te trillen als ik mijn PX start en dat ik door een aangepaste rijstijl het milieu heel wat uitstoot kan besparen. Als we het ooit voor elkaar zouden krijgen dat we dat allemaal zo zouden doen (utopia) ziet het plaatje er al iets beter uit.

Eigenlijk is het helemaal niet moeilijk, neem gewoon je veranwoordelijkheid op je.

Het doet geen pijn, het kost je minder, en we worden er zelfs op de langere termijn allemaal gelukkiger van. Noem mij een zeveraar, maar hoe moeilijk zou je doen als je hier niet aan wilt.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...