Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje over ET4


Kate

Aanbevolen berichten

Beste jufrouw

De 'niet-leader motor' was de eerste 4takt tweekleps luchtgekoelde motor van Piaggio, deze werd gebruikt vanaf 11/1996 tot frame nr. ZAPM04 0000030000. Deze motor had nogal wat kinderziektes: problemen met de smering, met soms vastlopers tot gevolg. Geen goede keus dus moest je zoiets overwegen.

Toch rijden er nu ET4's van de eerste serie die bijna 70.000Km op de teller hebben.

Bouwjaar 2001 heeft de 'Leader' motor en is zeer goed, kijk voor alle zekerheid het serienr. ZAPM19... is OK

Rene

Link naar reactie

Mijn ET4 is zojuist uit circulatie genomen na 7.000 KM, wél een Leader motor (ZAPM19 enzovort)maar eentje met een fabricagefout: volgens de dealers is de motor slecht gebouwd en verdraaid hij telkens weer zijn krukas. Ik vond hem geweldig, comfortabel, maniabel, allez supergoed.

Wat René zegt klopt: beter niet een ZAPM04 nemen en ik zou zeggen als je een occasie overweegt, ofwel eentje dat nog quasi-nieuw en onder garantie is (zal moeilijk worden want de laatste nieuwe dateren al van begin 2005) of anders eentje dat net zijn groot onderhoud van 12.000 Km achter de rug heeft. Dan zullen er waarschijnlijk geen constructiefoutjes meer opdagen nadien.

Missschien dit nog : volgens mijn dealer: richtverkooprijs bij de vakhandel voor een ET4 125 van 2001 is max 1.560 Euro (zij kopen hem in aan 1.150).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...