Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijving "oude vespa's" in 2008


Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Hey,

Wat aan het opzoeken op het forum omtrent dit onderwerp maar toch nog een vraagje vandaar het ophalen van deze oude thread.

Weet er nu eigenlijk al iemand hoe alles juist zit? Kan je bvb na dit jaar nog een NL,D of IT vespa overhalen of is dit niet meer mogelijk? Het verbieden van onze 2t vespa's lijkt me niet mogelijk, maar het invoeren verbieden of niet meer mogelijk maken om in Belgie in te schrijven wel.

Hopelijk weet iemand het juist want google etc levert enkel maar vage gedachten op van personen.

[Ondetussen is deze thread ook al 1050 keer bekeken dus iedereen denkt er wel eens over na denk ik, maar weinigen weten er een volledig duidelijk antwoord op.]

Alvast bedankt

Link naar reactie

grasmmaaiers zijn al groendeels 4takt, voetrtuigen ingescheven in belgie, zullen naar all waarschijnlijk heid mogen blijven rijden, de regering zou tegen teveel weerstand komen te staan indien ze het zouden moeten verbieden.Wat wel zou kunnen is dat voertuigen die niet voldoen aan de norm niet meer kunen wordn ingeschreven indien ze nooit in begie ingeschreven zijn.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Als 't jullie nog moest interesseren: Je kan nog steeds zonder problemen 2-takt motorfietsen (bvb. Vespa) invoeren vanuit het buitenland. Als je dat dan toch van plan bent zorg dan dat er vanzelfsprekend de nodige documenten bij zijn. Heb zelf nog dit jaar vanuit NL een Rally 180 ingevoerd zonder noemenswaardige problemen. Nederland en Duitsland zijn nog steeds net iets gemakkelijker om in te voeren; bij die Italianen mankeert uiteindelijk toch wel altijd iets van documenten...

Grtz

Link naar reactie

Toen ik vorige week mijn GTV bij Smout kocht, heb ik daar nog eens gevraagd hoe het met de verkoop van hun PX-en zat en wat er op het einde van het jaar mee gebeurde.

Antwoord : wij verwachten niet dat er op het einde van het jaar nog PX-en over zullen zijn, maar al diegenen die nog bij dealers staan moeten voor 31/12/07 ingeschreven worden en worden daarna als occasie met 0 km verkocht. Vanaf 1/1/08 krijg je geen nieuwe PX meer ingeschreven.

Voor alle duidelijkheid, dit gaat over nieuwe PX-en.

Link naar reactie

Ik vermoedde al dat dit niet over tweedehands ging. Als dat zo zou zijn, stort de hele oldtimermarkt in mekaar. Je mag trouwens ook nog steeds tweedehands grasmaaiers en buitenboordmotoren kopen en verkopen. Oke, die moeten niet ingeschreven worden, maar dat heeft, denk ik, niks met mekaar te maken. Ze mogen nieuw ook al een tijdje niet meer verkocht worden.

Dus, denk ik, dat er geen probleem is met tweedehands tweetakt Vespa's in te schrijven na 2008. Import of niet. Of ze ginder draaien of hier, daar gaat het grenzeloze milieu niet van wakker liggen. Txs Josse.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Ik heb dit helemaal gelezen .

En niemand weet hier blijkbaar een antwoord op.

Is er iemand die dit weet want anders zou ik mijn vespa voor januarie moten kopen en inschrijven ?

Proficiat! Je kan op bijgaande link ook nog eens proberen. Want ik heb daar niks gevonden.

http://www.vespaforum.be/forum/profile.php?id=1833

Als je nieuw wil kopen heeft Josse al uitgelegd hoe dat zit. En we gaan er van uit dat de dealers min-of-meer weten hoe het zit.

Wat tweedehands betreft, als niemand iets vindt en kan posten zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn, voorlopig. Denk ik dan.

En het is altijd aan te raden een Vespa voor januari te kopen als het september is. Want, hoe sneller je hem koopt hoe sneller je ermee kan rijden, en daar draait het toch om! :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
maar tegen dan heb ik nog niet zoveel centjes:)

maar als het edht zou moeten dan leen ik wel ofzo.

maar het probleem is dat niemand precies weet of het na januarie echt niet meer kan

Ik denk dat het nu toch wel duidelijk is zeker ?

A) je wil een nieuwe PX, dan moet je hem NU kopen, anders vis je achter het net.

B) je koopt volgend jaar een 2e hands en dan is er niets aan de hand, zolang er papieren bij zitten. Gouden raad van nonkel Joost : Laat de verkoper de papieren regelen en koop enkel indien je 100% zeker bent dat je hem kan inschrijven in België.

Link naar reactie

bij deze zal ik als nieuweling ook eens de kans om iets te zeggen. Ik ben van italiaanse afkomst en na het lezen van deze topic heb ik eens gebeld naar mijn familie ginder. Zij wisten mij te vertellen dat het gaat over een nationaal verbod om nog vespa s of ... te verkopen zonder katalizator en nog iets vanaf 2008 en dat het nu al SOLDEN aan het worden is. Maar voor belgie weet ik het jammergenoeg niet.

Deze info zou moete kloppen tenzijn men familie me aan klote is natuurlijk..

greeeeeeeeeeeetz

Link naar reactie

Nog eens: de wet zegt dat nieuwe dingen maken en verkopen die niet aan de euronorm voldoen niet meer mag. Er staat niks over inschrijven. Zelfs als je nieuw kan kopen en alle correcte papieren hebt, kan je inschrijven. DIV heeft niks met euronorm te maken, die moeten gewoon de juiste papieren zien en hebben.

Zolang niemand ook maar iets kan vinden van een wet of iets waar letterlijk instaat dat niet-euronorm tweedehands spullen niet meer ingeschreven kunnen worden is er geen probleem. En, dat zal volgens mij ook niet gebeuren omdat dat niet de competentie is van DIV.

Om maar iets te geven als voorbeeld, er zijn nog steeds wagens die zonder probleem ingeschreven kunnen worden zonder veiligheidsgordels, alhoewel dat op een zeker moment wettelijk verplicht is geworden. Maar pas vanaf een bepaalde datum. En alles ervoor, import of niet, kan wel.

We moeten stoppen met paniekerig te doen en elk gerucht voor waarheid aan te nemen zonder ook maar 1 letter van bewijs. Er is nog nergens iets geschreven over "oude vespa's"!!! En als er niks is, dan ook geen vraagtekens! ;-)

Papier, een wet of een officiële duidelijke tekst, dan maak ik me zorgen.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nog eens: de wet zegt dat nieuwe dingen maken en verkopen die niet aan de euronorm voldoen niet meer mag. Er staat niks over inschrijven. Zelfs als je nieuw kan kopen en alle correcte papieren hebt, kan je inschrijven. DIV heeft niks met euronorm te maken, die moeten gewoon de juiste papieren zien en hebben.

Groeten,

Peter.

Toch wel hoor , als je geen euro3 norm papieren hebt , kryg je een nieuwe euro2 niet meer ingeschreven bij DIV

Als die ingeschreven geweest is wel , maar nieuw lukt niet meer ;-)

Link naar reactie

Zoals ik dus zei, DIV moet correcte papieren hebben en die zal je dus niet hebben als je nieuwe scooter niet aan euronorm voldoet. (als ik mijn bijdrage terug lees geef ik toe dat je dat anders zou kunnen interpreteren, sorry!)

Tweedehands scooters kunnen nog altijd ingeschreven worden in 2008.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@T5Scooterboy: misschien hebben we al geluk... . de link is weg of nie meer aktueel... zeggen ze...

@thfox: je kunt regelmatig pagina's op GSF alleen zien als je ingelogd bent; het topic bestaat nog wel degelijk.

Hier een stukje van dezelfde strekking in het italiaans; http://vespaonline.com/Article148.htm

Het zou wel helpen als iemand eens op een kaartje uit zou tekenen wat de verboden gebieden zijn (mijn italiaans is te slecht voor een goed resultaat :/ ), zodat je met een motorvakantie naar Italia een beetje tussen die plekken door kunt laveren...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...