Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijving "oude vespa's" in 2008


Aanbevolen berichten

Nog niks van gehoord, maar eens ooit ingeschreven in België, lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat je hem niet meer opnieuw weer zou kunnen inschrijven. Dan kunnen meteen ook alle oldtimer wagens van de baan! Voor vespa's die nog niet werden ingeschreven is dit natuurlijk een ander verhaal.

Link naar reactie
Het zou wel mogelijk zijn want Guy Verhofstadt heeft voor de koyoto normen getekend en zou al de oude auto's een zwaardere rijtaks laten betalen voor de vervuiling. Zie nog binnen een paar jaar dat de oldtimers 2takt vespa alleen nog zal mogen gebruiken voor officiele meetings van de vespaclubs.

jamaar Guy heeft binnen enkele maanden niets meer te zeggen.

Link naar reactie
Het zou wel mogelijk zijn want Guy Verhofstadt heeft voor de koyoto normen getekend en zou al de oude auto's een zwaardere rijtaks laten betalen voor de vervuiling. Zie nog binnen een paar jaar dat de oldtimers 2takt vespa alleen nog zal mogen gebruiken voor officiele meetings van de vespaclubs.

jamaar Guy heeft binnen enkele maanden niets meer te zeggen.

jamaar dat is'n hot topic en daarom zullen toekomstige ministers die trend doorzetten en blijven streven naar minder vervuiling, meen ik:)

dus ik zie het nog wel gebeuren dat die werkelijkheid wordt, maar dat zal eerder voor de 'verre' toekomst zijn denk ik

Link naar reactie

Het idee van "oudere voertuigen niet meer kunnen inschrijven" strookt niet met de basisprincipes van ons recht terzake.

Nieuwe milieu- of technische normen gelden steeds enkel voor nieuwe voertuigen vanaf een bepaald moment in de toekomst, in de nieuwe wet bepaald. Zo moet bvb de PX uit fabricatie voor Europa omdat hij de Eur 1 norm niet haalt maar, elke reeds in omloop zijnde PX zal - tot hij de schroothoop opgaat - mogen blijven rijden en tweede (of meerdere) hands verkocht worden.

Het doemscenario waarop je alludeert is dus ondenkbaar.

Dat men sterk veruilende voertuigen op een bepaald ogenblik zwaarder zou gaan belasten is wel mogelijk, doch voor een brommer of scooter betaal je sowieso momenteel nog steeds geen rijtaks (tot 250 cc).

Link naar reactie

koala, het is inderdaad niet denkbaar dat voertuigen die reeds in België rondrijden plots van de baan moeten, maar het invoeren van old timers vanuit het buitenland zou weleens een pak moeilijker of onmogelijk kunnen worden

Link naar reactie

De grootste maatregelen zullen genomen worden bij de grootste vervuilers. de groep vespisten is te verwaarlozen in percentages bij de andere groepen zoals de auto's.

Men dreigt er wel mee, maar zal zich niet laten vangen in zulke kleine maatregelen die op de eerste plaats weinig tot geen resultaat zullen geven in functie van de zeer strenge norm die moet gehaald worden, en onvrede van de burger voor zo'n kleine winst is ook niet ideaal.

Trouwens, de kyoto-norm zou al een stuk dichterbij komen als de files in ons land gehalveerd worden. en hoe vermijd je files...yes, meer vespa's ... ..

Men concentreert zich natuurlijk op de trein tram bus, maar heeft een eerste kleine stap gezet door vb maatregelen te nemen die naar het werk gaan met de moto in het algemeen aantrekkelijker maken.

Dus ik meen dat we zeker niet geviseerd zullen worden, er moeten eerst nog andere katten gegeseld worden.

Link naar reactie
Het idee van "oudere voertuigen niet meer kunnen inschrijven" strookt niet met de basisprincipes van ons recht terzake.

Nieuwe milieu- of technische normen gelden steeds enkel voor nieuwe voertuigen vanaf een bepaald moment in de toekomst, in de nieuwe wet bepaald. Zo moet bvb de PX uit fabricatie voor Europa omdat hij de Eur 1 norm niet haalt maar, elke reeds in omloop zijnde PX zal - tot hij de schroothoop opgaat - mogen blijven rijden en tweede (of meerdere) hands verkocht worden.

Het doemscenario waarop je alludeert is dus ondenkbaar.

Dat men sterk veruilende voertuigen op een bepaald ogenblik zwaarder zou gaan belasten is wel mogelijk, doch voor een brommer of scooter betaal je sowieso momenteel nog steeds geen rijtaks (tot 250 cc).

Hier ben ik het dus 99,999999% mee eens!

Maar stel dat, die andere 0,0000001 %, het doemscenario werkelijkheid wordt dan vrees ik dat Brussel een tweede boerenopstand tegemoet gaat.

Als we alle Vespisten in België mobiliseren voor een "Protestrit op Brussel" dan denk ik dat we heel de hoofdstad kunnen platleggen. En, we maken er een maandelijks uitje van! :D

Dus, alle gekheid op een stokje, ik vermoed dat we hier echt geen schrik voor hoeven te hebben; dit zal nooit gebeuren!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

vandaag op radio1 een item over de oude Trabant. Blijkbaar mag je met zo'n 2T-autootje Berlijn niet meer in. Als ik me niet vergis, zijn er in Italië ook enkele steden waar je met de oude scooter de binnenstad niet meer mee in mag.

Dus zeg nooit nooit.

Link naar reactie
vandaag op radio1 een item over de oude Trabant. Blijkbaar mag je met zo'n 2T-autootje Berlijn niet meer in. Als ik me niet vergis, zijn er in Italië ook enkele steden waar je met de oude scooter de binnenstad niet meer mee in mag.

Dus zeg nooit nooit.

Oke, Josse, maar dat zit in de orde van bvb autovrije binnensteden en bepaalde redenen om bepaalde voertuigen op bepaalde plekken te verbieden. Dit heeft volgens mij niks te maken met een verbod op algemeen gebruik en aan- of verkoop van voertuigen.

Mogelijks hebben die verboden te maken met lawaai of een smog-toestand of...

Dit is geen algemeen verbod om met die dingen op de openbare weg te komen omdat ze zus-en-zo motor hebben.

Link naar reactie

ik ben zelf restaurateur beeldhouwer van opleiding en ik kan je verzekeren dat uitlaatgassen van auto's veel minder schadelijk zijn dan de uitwerpselen van duiven! die hun strontjes zijn verdomd aggressief en zuur!

Uitlaatgassen zorgen voor zwarte aanslag en verweren de stenen maar niet zo erg als die uitwerpselen. En degene die anders beweert mag dit dan wel eens wetenschappelijk aan mij komen verklaren. Ik heb niet voor niets jaren chemie gekregen i.v.m. restauratie en conservatie hé

Link naar reactie
Wat helemaal niet wegneemt dat ze, naast uiteraard een verbod voor duiven om daar te landen en zich op te houden in groepjes groter dan 2, ook proberen bepaalde uitlaatgassen te weren... :D

Ai, ai, dus als ik ne straffe scheet laat tegen de kathedraal in Antwerpen is de kans groot dat er een stuk steen uit de muur vliegt! Woehahahahahahahahahahahahahaha

Link naar reactie
heb je soms exposities van eigen werk ?

Helaas pindakaas! Veel te weinig tijd door een fulltime job met de nodige avondvergaderingen en weekendwerk. Hopelijk kan ik in de toekomst terug aan mijn eigen werk beginnen. Nu ben ik steeds bezig met het in elkaar steken van expo's van andere kunstenaars...

Link naar reactie
vandaag op radio1 een item over de oude Trabant. Blijkbaar mag je met zo'n 2T-autootje Berlijn niet meer in. Als ik me niet vergis, zijn er in Italië ook enkele steden waar je met de oude scooter de binnenstad niet meer mee in mag.

Dus zeg nooit nooit.

Sterker nog, vanaf 1 mei of daar in de buurt mag je in hele grote stukken in Italië zoals o.a. rondom het gardameer niet meer rijden met je 2-takt Vespa...

Link naar reactie

Hier de link naar het GSF topic. http://www.germanscooterforum.de/index. ... l=verboten

Geld voor alle voertuigen die niet aan de Euro1 norm voldoen (dus ook alle 2-takts) die een bepaald gebied (incl. de wegen) niet in mogen. Hopelijk zit ik er naast of wordt het weer ingetrokken...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...