Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS on a Vespa


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

Ja, dat weet ik, maar dat kan het prijsverschil van 400 euro niet maken he.

Nee, dat ben ik met je eens! Garmin heeft ook waas/egnos, weet niet of Tomtom dat heeft en volgens de specs heeft die Medion dat niet. Euh, ik vermoed dat er misschien ook nog iets is met de kaarten, detail of volledigheid. Ze schrijven wel heel europa en op nr maar... . bij Garmin is het verschil tussen Benelux of Europa al meer dan 100 euro. Bij Garmin heb je Mapsource bijgeleverd waarmee je bvb ook stafkaarten enz kan opladen.

Uiteraard zullen de kwaliteit van het scherm en stevigheid van de behuizing erg veel verschillen met de duurdere merken. Medion is het "huismerk" bij Aldi. Ze verkopen daar ook computers en ander spul van.

En ik denk (hoop) dat er nog verschillen zijn, anders worden er door Tom Tom en Garmin waanzinnig, belachelijk, decadente winsten gemaakt! En wij trappen daar allemaal in, dan.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ TheFox

Je moet daar gewoon geluk mee hebben met die kwaliteit. Ik heb nu al 2 jaar een laptop van Medion en das een hele goede. Ook nog een stofzuiger die het ook goed doet.

Het zal voornl. verschil zijn in aanbod/opties want de onderdelen zijn toch allemaal made in Taiwan/China or whatever (maakt niet uit welk merk, ze laten het allemaal door aziaatjes maken want das goedkoper).

Link naar reactie

Als de GPS al een jaar in de winkel lag is dat oud. Want tegenwoordig als de winkelier het toestel in de winkel krijgt vertrekt al een nieuw model uit de fabriek. Wat niet wil zeggen dat het toestel niet goed of gedemodeerd is. Enkel de data of kaartgegevens kunnen verouderd zijn, zoals nieuwe wegen en ronde punten die ge niet hebt.

Wat belangrijk is het aantal gebruikte satelieten 8 of 12. De voedingspanning, het ene toestel heeft 12 volt nodig maar het ander werkt al bij een spanning van 4 tot 30 volt. Ook is de gevoeligheid van bepaalde toestellen beter en hebben zelfs ontvangst onder een boom, in huis of in nauwe straten. Thuis op de pc een route uitstippelen en daarna naar de GPS uploaden is een fijne bezigheid ook na een trip de track op pc bekijken.

Ik heb gemerkt hoe goedkoper hoe minder mogelijkheden. Zelf de kaarten in de GPS updaten is belangrijk. Ook kunt ge op de duurdere de stem en taal veranderen. Het sterkste merkte ik bij mijn zoon Jan, die heeft het zelf ingesproken. En als hij verkeerd rijdt klinkt het “keert e kè weere” Bij mij klinkt in de auto overdag een lief vrouwenstemmetje maar na 11 uur ’s avonds een gebrul van “alé vooruit naar uw kot”

Nu met de kaarten in de GPS is het aantal waypoints minder belangrijk

Mijn voorkeur gaat naar de oude Garmin’s er zitten wel geen kaarten in maar zelfs in het donker steek ik er de coördinaten van een veilige haven in.

Een correcte aanduiding van de tacho op de Vespa is onmogelijk maar te weinig aanduiden kan duur te staan komen. Zeker nu ge al vanaf 75 ipv 70 een uitnodiging krijgt om 50 euro te betalen. Daarbij is het leuker om 140 af te lezen als ge maar 125 doet.

Dit laatste was de reden van de snelheidstest.

Prettig weekend, Rene

Link naar reactie

toch weer mooi uitgelegd hé van onzen rené

Link naar reactie

laat ons zeggen wat het verschil in prijs is tussen de goedkopere gps'en en de duurdere. De duurdere zitten met een zwaardere chip om contact te zoeken met de satelietjes high in the sky. Betere ontvangstantenne kan je stellen. De goedkopere zijn...goedkoper op dit gebied, wat wil zeggen dat als je tussen hoge gebouwen zit je veel sneller je contact zult verliezen en je gps nie goe niemeer zal weten waar ie zich bevind.Hangt er allemaal vanaf hoe correct je op je bestemming wil geraken.

Wat is het verschil tussen een Mercedes en een Lada, behalve de prijs?

Beide auto's met vier wielen...hangt er van af wat je financiële mogelijkheden zijn en wat je graag verwacht van je marchandise.

voila

Link naar reactie

wij hebben een tomtom 910! Dat is het topmodel van tomtom en die raakt zelf zijn kluts kwijt in grote steden zoals brussel,antwerpen en gent!!!

Waarschijnlijk omdat de straten er te dicht op elkaar liggen!

Al goed dat ik een gps in mijne kop heb en dat ik bijna overal mijne weg weet hier in België.

Mijn Foorteefje is wa anders natuurlijk!

Die heeft al een gps nodig om naar de wc te gaan haha

En als ze mee hare auto rijd met de gps aan,rijd ze nog verkeerd hahaha

Link naar reactie

dat uw gps al een jaar in de winkel ligt is helemaal geen probleem bij de betere merken kan je je online aanmelden en gratis je software,kaarten en flitspalen opdaten.

@dj blackdisque: Heb je een TomTom Rider Benelux gekocht voor dat bedrag? Indien het een Europa versie dan heb je echt een superkoop gedaan!

Link naar reactie

ik zelf heb een tomtom rider die ik gevriuk op m'n moto en in de wagen. Heb er al mee op boerewegels gezeten in het hol van Frans pluto tegen de Spaanse grens , in grote steden.kortom, ik heb er al wat kilovreters mee afgelegd. Practisch nog nooit een probleempje gehad. Ik denk in totaal 1 keer een verkeerde straat aangeduid, verder niks...

ik kan hem wel aanraden.

Link naar reactie

De betere GPS in de auto is ook op de tacho aangesloten. De andere die dat niet zijn durven u bij minder goede ontvangst al eens op het verkeerde pad sturen. Dan ben je natuurlijk niet op tijd thuis.

De wakkere Vespisten zullen dit uitprinten denk ik en in geval van nood bovenhalen.

Rene

Link naar reactie

Correctie op één van mijn vorige posts:

NOOIT, zoals ik eerder gedaan wel gedaan heb, je GPS op de onderkant van je spiegel monteren met de bijgeleverde klem.

Gisteren, tijdens onze rit naar Sint-Truiden is mijn spiegel helemaal onderaan afgebroken. Gelukkig kon ik, tegen 70/u, de boel nog opvangen.

Dus, wat ik nu heb gedaan, is de klem bevestigd op het steuntje waamee de spiegel bevestigd is aan de onderzijde van de stuurkop. Dit ziet er heel wat steviger uit en is ook bevestigd met twee grote bouten aan de onderkant.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Correctie op één van mijn vorige posts:

NOOIT, zoals ik eerder gedaan wel gedaan heb, je GPS op de onderkant van je spiegel monteren met de bijgeleverde klem.

Gisteren, tijdens onze rit naar Sint-Truiden is mijn spiegel helemaal onderaan afgebroken. Gelukkig kon ik, tegen 70/u, de boel nog opvangen.

Dus, wat ik nu heb gedaan, is de klem bevestigd op het steuntje waamee de spiegel bevestigd is aan de onderzijde van de stuurkop. Dit ziet er heel wat steviger uit en is ook bevestigd met twee grote bouten aan de onderkant.

Groeten,

Peter.

Is dit dan correct of juist niet (heb geen goesting om apetoeren uit te halen om mijn gps te redden).

vespatomtom002pk7.th.jpg

vespatomtom003is6.th.jpg

Link naar reactie

Zo slim nu ook weer niet. Heb een halve dag zitten puzzelen met de bijgeleverde onderdelen om hem zonder bijkomende gaten te kunnen monteren! Alleen de gaten van de onderste (zwarte)steun heb ik moeten groter maken.

Allé, ik kan met een gerust gemoed de baan op. Bedankt, pieter.

Link naar reactie
in het handschoenkastje van mijn PX 125 (2006) zijn er 2 aansluitingvoorzieningen aan de draden van den rechtervoorpinker, iemand enig idee waarvoor deze dienen?

kom juist van bij De Pauw en heb het hem eens gevraagd.

Dat dient om een bieper op te zetten voor de pinkers!

Zodat je hoort of die opstaat of niet.

Heb er mij eeneens eentje besteld biep biep biep biep beip oeps 't was biep hahahaha

Link naar reactie

Zal het eens bekijken dit weekend. Had eergisteren 's avonds eens vlug mijn multimeter erin gestoken en er zat blijkbaar geen spanning op: waarschijnlijk dus enkel wanneer de pinkers aanstaan.

Iemand toevallig soms een link van waar je de wiring diagrams voor een PX 125 disc kan vinden?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...