Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GT/GTS Helmbak: welke helm gaat daar in ?


Koala2

Aanbevolen berichten

Bon ik heb nu ne GTS maar die helm-opbergbak onder 't zadel is te klein voor mijn Vespahelmen die bij de ET4 hoorden (diameter zowat twee cm te klein). Iemand al van die nief Vesphelmkes gekocht die er wél ingaan en dewelke zijn dat dan ? (of een ander merk ?).

Ondertussen bungelen de helmen buiten, nertjes opgehangen aan de helmpinnetjes onder het zadel, maar dat mlijkt me niet echt veilig en is geen oplossing om alleen te rijden met de tweede helm mee (knots, bonk, bonk en mijne nieuwe lak naar de knoppen ...)

Link naar reactie

Ik heb ne mooie rode frigobox maar der staat geen 12V stopcontact om mijne scooter ... en wa ben ik nu met ne warmen helm?

AGOES - precies géén gemakkelijke opgave. Ben gisteren efkes in een motorhelmenwinkel gaan kijken maar ze zijn allemaal even breed als mijn ouwe helm.

Link naar reactie

Vraagje voor TUDTSSEPPE :

Is het den deze : COPTER

0015602866M04F_hi.jpg

Of den deze: SOFT TOUCH

0015602862M030_hi.jpg

die in da bakske gaat ?

Pfff marcheert ni.

Nochtans correct link ingegeven;

Hm, Hm, marcheert wel, tenminste toch voor één fotoke, alleen ni in voorbeeldmodus.

Allez, den ene heet "Copter" en den andere "Soft touch" Je kan de beelekes vinden op www.easyparts.nl onder piaggioshop, helmen.

Admin: aangepast.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een topcase op de GTS is inderdaad ook een mogelijke oplossing ...

Het ziet er misschien niet uit, maar het is wel verdomd handig ...

In die topcase raakt quasi elke helm in (bij mij: Cromwell). En daarnaast kan je er nog tal van andere dingen in kwijt.

Aan jou de keuze: een niet gehomologeerd 'pispotje' dat in het helmruim past, een 'lelijke???' topcase of doodgewoon verder rotzooien met je huidige helm (zonde van de lak!) ...

Succes!

Link naar reactie

'k Heb er een Kappa 44 liter (K961) op gezet. Trekt op ni veel maar ik hoef niet meer zoals twee zondagen geleden een halve dag in de stad met een zak met twee helmen in rond te zeulen. Tegenover mijn originele topcase op de ET4 heeft deze het voordeel dat je hem er zo af-snapt en dat hij een handig draagbaar valiesje uitmaakt, waarin twee helmen kunnen (zelfs integraalhelmen) en de helmenbak onder 't zadel dient voor handschoenen, hangsloten, ringsloten, ketting, schijfsloten e.d.m.

Zo'n twee nieuwe helmkes (! ze zijn wél E-gekeurd hoor) zou me méér dan 325 Euro gekost hebben, nu ben ik er met 90 Euro vanaf gekomen (+ nog wel 39 Euro voor de ruggesteun die besteld is.

Je moet wél iets doen aan dat prachtige klap-rek achteraan opdat het open zou blijven staan. Heb het voorlopig vastgezet met enkele straps ( van die plastiekjes voor electriciteitsdraden bij elkaar te binden kweeenihoediedingenechtheten). Om de chroom niet te beschadigen heb ik enkele stukjes waterslang gebruikt en volle latjes i.p.v. de bijgeleverde bevestigingsset om de bodemplaat vast te zetten.

Nu zal ik nog eens met mijne carossier gaan praten over hoeveel dat moet kosten om het deksel van mijn doos in Dragon Red te laten spuiten.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

@ FILIP:

Dat plastic klemmetje behoort tot de standaard-uitrusting van een GTS (is een onderdeel van het chromen bagagerek), kijk maar in je handboekje (ergens helemaal achteraan). Bij mij was het er alleszins bij en het vermijdt geklinklang bij zware oneffenheden als je niets meevoert op het rek. De klem dient trouwens ook om de klep in open stand vast te zetten als je iets lichts meeneemt dat de veer niet naar beneden krijgt, zodat je rek niet op half zeven staat.

PS: Ben even gaan kijken bij easyparts: bij de onderdelen van de GTS staat het klemmetje er ook op : het zit op de opengeklapte drager al vast, maar het is er idd niet als apart onderdeel vermeld?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...