Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Statief monteren op vespa - Nordkapp 2005


Driezza

Aanbevolen berichten

In de voorbereidingen op mijn reis met de vespa naar de Noordkaap ben ik aan het bekijken hoe ik onderweg makkelijk kan filmen. Ik zou een soort roadmovie willen maken en volgens mij lijkt het me het beste om camera op een statief te plaatsen en dat vervolgens op de vespa te monteren. Camera op de helm monteren zie ik niet echt zitten. Iemand hints of tips voor een 'constructie' van dit soort?

Ik zat zo te denken, als ik dat statief achter het stuur monteer dan kan ik de camera alle kanten uitdraaien terwijl ik rijd... Vooraan kan ik wel een bagagerekje hangen en het statief daaraan vastmaken maar dan komt het stuur en de snelheidsmeter niet in beeld.

De voorbereidingen en de reis zelf zijn te volgen op mijn site. Geen paniek, ik vertrek nog niet in de komende weken/ maanden. Zal laatste weekend van juli zijn.

Driezza

Link naar reactie

Ik zou die camera toch op de helm monteren, ik denk dat de scooter zelf wat te veel trilt om een deftig beeld te krijgen, er bestaan kleine camera's die je met silicone of zo aan je helm kan bevestigen, je moet dan zelf maar af en toe eens naar je stuur en kilometerteller kijken terwijl je rijdt...

Link naar reactie

vooral niet uit doen steken buiten de dimensies van het stuur! Zo verlies je wendbaarheid.

Sterkste is denk ik om de schroefgaten te gebruiken aan onderzijde van stuurhuis cfr voor bevestiging spiegels en windschermen etc.

Ofwel een rugsteun (strijkplank) met bovenop een camera op geplaatst.

Veel plezier

Link naar reactie

Ik heb nog een camera op mijn Yamaha TDM geplaatst.

Moet wel zeggen dat je wel last van het windruis hebt,maar dat is waarschijnlijk niet echt het probleem.

Je kan er achteraf toch muziek of commentaar bij geven.

Denk toch dat het beter is op het stuur bevestigen met een draaipunt.

Monteren zoals designo zei,maar dan in een driehoekspunt werklen met daarop eventueel een draaipunt.

Gemakkelijk te maken met 2 grote rondellen die beide aan elkaar vast staan met bout en moer (met plastiek) zodat deze blijft spannen.

Monteer één grote rondell aan uw driehoekig statief en maak dan één rondell die past op uw camera.

Plaats die dan met die voorgaande bout en moer.

Gebruik hierbij dan ook een beetje vet tussen de rondellen (vloten)

Anders met een vaste camara zal je alleen maar filmen wat voor u ligt.

Tis maar een voorstel,hulp,info.

Groetjes nico

Link naar reactie

yo Driezza!

ik ging je vertellen dat ik nog een zuignapstatiefje heb liggen dat je kan gebruiken (origineel voor langs binnen op de voorruit van een auto te plakken), maar designo's idee lijkt me eigenlijk veel beter. Gewoon één van je spiegelschroefgaten gebruiken, missch. met een plat stukje metaal ertussen. Blinkt uit door éénvoud en is licht te transporteren. Als je persé je snelheidsmeter er bij op wilt, is een statief of enkele riempjes om borst en schouders misschien een oplossing?

verdikkené, ge geeft me goesting om terug te vertrekken! grrrr ;o)

Peelke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...