Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat koop ik ? GTS250 of GTV 250 ?


Reg

Aanbevolen berichten

Ik ga de knoop moeten doorhakken, wie kan me met wijze raad helpen?

Over de GTS 250 lees ik niets dan lovende woorden met en ook zonder abs. Ik denk de abs toch te nemen, 1 keer niet vallen en de prijs is er uit.. ik ga daar spijt van hebben mocht er schade zijn..

Aan de andere kant ik zou een lederen zadel opteren, en als je dat bij de prijs optelt van een GTS dan is hij bijna even duur als de GTV. (op 50euro na)

Nu van de GTV vind ik de stuurinrichting wel mooier en voeld beter aan. Maar heeft geen abs.

Wat nu.

Wie overtuigd me van zijn voorkeur?

Alvast bedankt,

en binnenkort heeft het vespaforum een lid bij.

Reg,

Link naar reactie

Vespadealer De Pauw uit Gent is zelf niet echt fan van ABS ... zie hier : http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89043

En wetende hoe ABS werkt en wanneer het pas in actie schiet... als je voldoende afstand houdt en een beetje defensief rijdt zal je ABS nooit in werking treden ...

Het is natuurlijk een beetje zoals een verzekering ... je betaalt er voor, hopend dat je het nooit nodig zal hebben ... Maar 500 EUR is nu ook geen peanuts ...

Is iets dat je alleen zelf kan beslissen, hangt af van je rijstijl en portemonnee ... maar zelfs als ik het geld zou hebben zou ik geen ABS nemen.

En tenslotte : ik vind de GTV echt NIET mooi ... die koplamp op het voorspatbord lijkt echt nergens op ... in tegenstelling tot de remake van de Special.

Link naar reactie

Zoals mijn schoonvader het uitdrukt : "Ieder zijn meug zei de zeug en ze vrat een hoopje str..."

Bekijk ze nog maar eens heel goed : Ik sluit me alvast aan bij de opinie dat de vintage versie in haar imitatie niet geslaagd is; Het stuur oogt niet slecht maar die koplamp op dat spatbord heeft niets van de oorspronkelijke elegantie van een Faro Basso. En ik vrees dat dat gespleten zadel, hoewel dat wél esthetisch positief overkomt, niet zo comfortabel zal zijn voor de passagier als de normale uitvoering.

Voor die GTV hadden ze bij Piaggio wat méér moeite moeten doen dan de body van de GT serie gewoon overnemen. Het upgraden van GT naar GTS kan ik begrijpen en goedkeuren. Diezelfde body met enkele snufjes willen voorstellen als een 'vintage' uitgave is een brug te ver. Ze hadden beter een moderne 4T 250 in een carroserie gestoken die van de PX afgeleid is. De LXV is véél geslaagder als knipoog naar het verleden, maar helaas een beetje zwak gemotoriseerd.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...