Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lx 50 opdrijven


Bert V.d.H

Aanbevolen berichten

Ik rijd met een lx50 4-takt en zou graag een iets hogere snelheid eruit krijgen. (rijd nu maar een 42km/u) Ik zou hem graag ongeveer een 55 km/u laten rijden zonder er nieuwe carbu,cilinder ..op te plaatsen. Is het eventueel mogelijk om iets uit de uitlaat te nemen zodat deze meer lucht kan blazen?? Of andere suggesties?

Alvast bedankt

Link naar reactie

bij een 2t is het inderdaad zo dat er veel op de uitlaat wordt gereduceert voor de snelheid te beperken dit doen ze dan door de opening aan de inlaat van de uitlaat kleiner te maken door middel van een rondel

of dit bij een 4t ook gebeurt weet ik niet je kan het in elk geval wel eens bekijken of er zo iets in je uitlaat zit

grtz sidvespa

Link naar reactie

Bij 4takt is de demper het belangerijkste dat heeft te maken met onderdrukgolven die uit de demper naar de cilinder gaan om zo het verbrande mengsel uit de cilinder te zuigen. Een korte demper geeft een hoger vermogen op hoge toeren een lange demper idem op lage toeren( koppel).

k weet niet of ereen rondel opsteekt maar de kan best je uitlaat eronderuit hale en es kijken. Je kan een nieuwe getunde kopen of de originele demper openslijpen alles eruit halen en alles wegslijpen zodat je een holle demper hebt en dan je uitlaatgat waar de gassen de vrije natuur ingaan ook vergroten. Dan moet je nog de carb herafstellen of miss een grotere sproeier(jet kit) om alles te optimaliseren.

Of je kan grotere wielen steken (+5 km/h ongeveer)

Greetz

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

ok. Ik ben dus op zoek naar een demper. alleen vind ik nu geen die geschikt is voor een lx. Meestal dempers voor twee-taktjes. (mag dit eventueel op 4-takt?) Ook is het voorstuk van dan de demper anders. Het zou namelijk een scootervoorstuk moeten zijn, zo een korte.. Iemand een idee?

Link naar reactie

Even wat van het Amsterdamse forum geript...

Omdat ik niet verder kon met mijn pk50, ben ik maar is even aan de slag gegaan met de et4 van mn broer. Jaja ik weet het die slappe aftreksels PC hoofdrolators en barbievibrators on wheels, maar het blijven ''Vespa's'' :lol:

Ik heb er ooit al eens stiekem de varioring uitgehaald omdat hij niet vooruit te branden was, result bijna 60 km pu.

Waarschijnlijk de top van een 4takt, niet dus!

Ik las eens ergens dat je een zaagsnede in de cdi/bobine moest maken om zo een weerstandje om zeep te helpen, maar waar en hoe dat wist dan weer niemand.

Vandaag toch maar weer eens gaan Google-en en jawel ik vond op het scooterforum..

is heel simpel kind kan de was doen.

als je de bobine voor je houd zodat je de witte tekst kan lezen die je in het midden de letter "A' en rechts ernaast een wit horizontaal streepje.

dat gehele streepje is de afstand waar de begrenzing zit. precies in de 90 graden hoek van de bobine op die hoogte van het streepje moet je beginnen te zagen ongeveer een 5 mm diep je voelt gelijk dat je metaal doorbegint te zagen het draadje van de begrenzer is 1mm dik je bent er ook zo doorheen. ga dus dan ook niet dieper zagen.

klaar is kees

Nu ben ik tegen kindarbeid en dat ik geen Kees heet dat wisten jullie natuurlijk al, maar leek mij toch weer een uitdaging.. Uhm de bobine waar zit ie?

kapje onder vooraan de billen eraf gehaald, en ja! hij zit rechtsvoor aan het frame op de linkerbil met twee moertjes vast, de eerste kreeg ik zo los, voor de tweede moest ik de plastic kap onderaan de linkerbil verwijderen. De bougiekabel losmaken en de stekker eraf schuiven, hoppa daar is ie dan.. En wat staat er op ?? ''Ducati'' aha raceplezier verzekerd vroemvroem..

Oke het horizontale streepje vond ik maar die zat links van de A ipv er rechts naast.. En hoe zat het nou met die zaagsnede.. Simpel

Leg de bobine voor je op tafel met de text leesbaar naar je toe naar boven (gewoon plat dus) De zaagsnede moet je ter hoogte van het streepje op de hoek/rand van de boven en voorkant maken. En inderdaad op 5mm diepte zag ik een ijzer soort van draad lopen.

Zal ik het doen??? ja het is tenslotte toch niet mijn scooter :evil:

Dichtmaken doen we later wel, ik wil eerst rijden! alles weer terug op zn plaats gezet, en dan nu het moment van de waarheid.. start your engine..

Hmm het lijkt alsof hij nu al beter loopt, dus de straat maar is op.. even warm rijden en gass.. op dat moment merk je al dat een grotere sproeier nodig zal zijn.. Tot de 50 merk ik niet heel veel verschil, maar dan lijkt er wel een turbo in te komen 60,70,80 en dan moet ik alweer in de blokken voor een zondagsrijder..

Niks snelle cilinders, uitlaten en straalaandrijving, dit is al genoeg om te blazen, al moet ik zeggen dat het leek alsof de 4tact ineens 15000 toeren maakte.

sjezus wat een lap text, ik ga iig nu proberen ''het draadje'' weer aan elkaar te verbinden. Zou toch lullig zijn als mn bruder zn scooter op zn eerste werkdag aan oom agent moet overhandigen..

Mocht je de veplastica van je zusje of kapper toch wel willen opvoeren dan is dit een leuk idee..

:lol:

Link naar reactie

Toen ik nog 16 jaar was (hehe) reed mijn origineel brommerke ook ongeveer 80km/u. Heel leuk...tot ik onderweg was naar Wilrijk en plots een combieke mij klemreed aan de matchroom! Er sprongen ongeveer 10 politiemannen/vrouwen uit. Het was les en ik het onderwerp: hoe zet je een brommer op rollekes. Lap te snel é, ze kregen hem ni in de combi want die zat vol dus reed meneer de police ermee weg naar het politiebureel (ZONDER) helm. Na ongeveer twee maanden mocht ik hem terug gaan halen in oost- of westmalle ik wil het kwijt zijn, maar hij reed natuurlijk ni meer, ze hadden mijn vliegwiel er tussen uitgehaald. Voorgekomen bij de politierechtbank en daar een voorwaardelijke boete gekregen van 45000Bef (3 jaar). Gelukkig heb ik ze nooit moeten betalen! Misschien is het ondertussen wa veranderd want waar ik over spreek ik is 12 jaar geleden!

Ik zou hem gewoon een 50 laten rijden!

grts

sam

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...