Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET2 Rem vooraan:Remblokken / Duwers remblokken


Josdevos

Aanbevolen berichten

Hey,

Mijn remblokken zijn versleten, ik wilde ze gisteren vervangen, maar ik krijg de 2 duwers voor de blokjes niet ver genoeg uit elkaar, zodat de nieuwe blokjes niet aanlopen. Die zitten om een of andere reden te dicht tegen elkaar...

Ik ben ook de rondel voor de vijs die de blokjes vastzet ondertussen kwijtgeraakt. Enig idee waar ik die snel vinden kan?

Thanks,

Joris

Link naar reactie
Hey,

Mijn remblokken zijn versleten, ik wilde ze gisteren vervangen, maar ik krijg de 2 duwers voor de blokjes niet ver genoeg uit elkaar, zodat de nieuwe blokjes niet aanlopen. Die zitten om een of andere reden te dicht tegen elkaar...

Ik ben ook de rondel voor de vijs die de blokjes vastzet ondertussen kwijtgeraakt. Enig idee waar ik die snel vinden kan?

Thanks,

Joris

Beste Joris.

wil je de remblokjes vervangen en is het niet gelukt? of ben je er in geslaagd en slepen ze nog wat?

Indien dat het laatste uw probleem is is er geen probleem. Schijfremmen slepen altijd een beetje. Er is namelijk niets voorzien om ze van de schijf weg te duwen. Ook is het mogelijk dat de nieuwe blokjes een ietje dikker zijn omdat er meer ferodo op zit. Wees blij ze zullen langer meegaan. Ik denk dat ze maar enkele dagen zullen slepen.

Zoek die rondel en uw problemen zijn opgelost.

Weetje waarom ik een uitleg geef? Om de vraag te kunnen stellen om uw profiel in te vullen.

Groetjes, Rene

Link naar reactie
Hey,

Mijn remblokken zijn versleten, ik wilde ze gisteren vervangen, maar ik krijg de 2 duwers voor de blokjes niet ver genoeg uit elkaar, zodat de nieuwe blokjes niet aanlopen. Die zitten om een of andere reden te dicht tegen elkaar...

Ik ben ook de rondel voor de vijs die de blokjes vastzet ondertussen kwijtgeraakt. Enig idee waar ik die snel vinden kan?

Thanks,

Joris

Beste Joris.

wil je de remblokjes vervangen en is het niet gelukt? of ben je er in geslaagd en slepen ze nog wat?

Indien dat het laatste uw probleem is is er geen probleem. Schijfremmen slepen altijd een beetje. Er is namelijk niets voorzien om ze van de schijf weg te duwen. Ook is het mogelijk dat de nieuwe blokjes een ietje dikker zijn omdat er meer ferodo op zit. Wees blij ze zullen langer meegaan. Ik denk dat ze maar enkele dagen zullen slepen.

Zoek die rondel en uw problemen zijn opgelost.

Weetje waarom ik een uitleg geef? Om de vraag te kunnen stellen om uw profiel in te vullen.

Groetjes, Rene

Hey René,

Profiel is verder ingevuld! Thanks.

Het vervangen is nog niet gelukt, de duwers keren gewoon niet terug na het remmen. Als ik een paar keer rem zitten ze zelfs tot tegen de schijf. In beperkte mate kan ik ze dan met een schroevendraaier terug open zetten, maar ze kunnen niet helemaal verzinken. Volgens jou kan ik ze, mits ze passen, er gewoon inplaatsen en er een paar dagen mee rijden.

In een winkel hier in de buurt zeiden ze dat de ringen van de remcylinder vervangen moesten worden. Weet iemand daar iets meer van?

Groeten,

Joris

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...