Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gek ideetje: 1000 km Ronde van België


v_twin2

Aanbevolen berichten

Hallo Vespaliefhebbers,

Na reeds enkele geslaagde deelnames aan de Ronde van België BMB heb ik het plan opgevat om eventueel eens deel te nemen dit jaar met de Vespa...

Zou wel leuk zijn om te bewijzen dat je geen 100PK of een veel te dure BMW, noch dure GPS toestanden, nodig hebt om de rit tot een goed einde te brengen...

Voor degene die niet weten waarover het gaat: betreft een toerrit van 1000 km door België op roadbook met controleposten om de +-50km en zonder gebruik te maken van snelwegen, heeft niks met snelheid te maken, moet afgehaspeld worden op max 20u tijd. Start zaterdagmiddag en ten laatste terug zondagmorgen. Gaat door tijdens eerste weekend van juni.

Voelen er Vesparijders zich aangesproken om ook deel te nemen?

Iemand ervaring met zo'n lange ritten op de Vespa?

Benieuwd naar jullie reacties :)

Groeten

Link naar reactie

Dit is een bestaande rit waar ge gewoon met de moto kunt aan deelnemen. Maar ik denk dat ge wel al serieus gaat moeten raggen om die 1000 km op 20 uur te doen. Ge moet gemiddeld 50 rijden, maar dat lukt toch niet, dus regelmatig veel rapper (en ge kunt max maar 100). Want ge moet ook een paar keer stoppen om te eten en drinken en tanken (en pissen) en het is op roadbook dus moet ge ook op zijn minst een paar keer verkeerd rijden. Dus zal het nipt worden.

Maar ge gaat u wel ongelooflijk amuseren. Ik heb zo ooit eens met den XL2 naar de ardennen gereden, ... aaaaah memories. Als ik tegen dan nen zware vespa weet te scoren, hebt ge al nen partner. misschien is het interessant om nen supportwagen te organiseren, met benzine en olie aan boord en reserveprutsen als bougies, banden, lampkes, ... En werkgerief!

Link naar reactie

Ik doe absoluut mee. 1000km is zeker te doen.

Toen ik 2 jaar geleden naar Italië reed deed ik tussen de 500 à 600km op 8uur. Het zal dus krap worden maar zeker te doen. Misschien dan wel opteren voor zo'n koningszadel en een rugsteun... Het zal wel geen plezierritje worden natuurlijk maar hé, je gaat ervoor of niet hé! M%et een gemiddelde van 100km/u moet da zeker lukken ;-)

Link naar reactie

Hoi,

Zelf rijd ik met standaard PX200 met een King&Queenzadel, denk dat dat ideale Vespa is om poging mee te wagen...

Ik denk dat het met standaard 125 ook moet lukken maar wordt al wat moeilijker.

Voor de collega's met 50cc zal het spijtiggenoeg onmogelijk zijn maar is niet verboden om te proberen hé ;-)

Deze rit bestaat reeds tientallen jaren en wordt georganiseerd door de Belgische Motorijdersbond, startplaats en aankomstplaats is ieder jaar op een andere locatie dus nog even afwachten daarvoor...Inschrijven kan de dag zelf.

Ik denk dat een goede voorbereiding de Ijsselkrieg in Nederland is tijdens de maand april, is een rit van zo'n goede 400km. (www.ijsselkrieg.nl)

Groeten

Link naar reactie

mijn vader is juist in het bezit gekomen van een road boek met stempels enz plus foto's en krantenknipsels van een belg die in 1955 met zijn vespa mee heeft gereden in de rally luik - milan - luik dit zal in die tijd ook wel een ervaring zijn geweest denk ik

on topic ik kan niet wegens andere verplichtingen spijtig genoeg

grtz sidvespa

Link naar reactie

hallo, heb al eens deelgenomen aan een rondrit door de 9 provincies van belgie, was om en bij de 750km in 2 dagen, op een standaard vnbke met zweefzadel, alles tot een goed einde gebracht!

9prov002640x480lt0.jpg

Link naar reactie

als ge goe nadenkt is het onmogelijk om dit met een 50cc te doen .

een 50 cc mag maar 45 km/h rijden deel 1000km door 20 u dan heb je een gemiddelde van 50 km/h dit is meer dan de toegestane 45 dus

trek uw conclusie

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...