Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Omnium-motorverzekering voor Vespa 125cc


tigrotto

Aanbevolen berichten

En nu even concreet:

Voor de grote omnium (omnium voor alle schadegevallen) betaal ik, als 23-jarige, ongeveer 650 euro op jaarbasis. Let wel: verzekering burgelijke aansprakelijkheid dien je nog afzonderlijk af te sluiten!

Goeiemorgen, das de helft van wat ik betaal voor mijn wagen (full omnium)! En die kost echt wel ietsje meer dan een nieuwe scooter. Op pakweg 6 jaar heb je een nieuwe scooter van je omnium premie! Dus, op zes jaar heb je je scooter dubbel betaald. En de vraag die zich stelt is hoe groot het risico is in het eerste jaar veel meer kosten dan 650 te hebben en dat is voor het tweede jaar al 1500 euro, hé. En dan heb ik er de 10% nog niet eens afgetrokken.

Het zal allemaal wel en als je je eigen risico op een ongeval zo hoog inschat doe je een goeie zaak, maar, ik heb daar toch mijn bedenkingen bij...

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Hallo Peter,

Dat is inderdaad een hoge premie voor een 125 cc ...

De voornaamste reden hiervoor is mijn (jonge) leeftijd.

Simulaties bij verscheidene verzekeringsmaatschappijen tonen aan dat de verzekeringspremies voor motorrijders aanzienlijk beginnen te dalen vanaf de leeftijd van 27 jaar.

Voorts ben ik het volledig met je eens dat je op pakweg 6 jaar een nieuwe scooter kan kopen van je omnium premie. Daarom opteer ik dan ook enkel het eerste jaar voor een volledige omnium. Daarna schakel ik over op een kleine omnium; om op die manier alsnog tegen diefstal verzekerd te zijn. En de premie voor een dergelijke kleine omnium is al aanzienlijk lager.

Tenslotte sluit ik zo'n verzekering niet alleen maar af omdat ik het (eigen) risico op een ongeval zo hoog inschat. Een ongeval kan immers ook veroorzaakt worden door derden (o.a. onoplettende autobestuurders) zonder dat je zelf ook maar enige fout treft. Daarnaast is ook het risico op diefstal (of beschadiging door derden) een doorslaggevend argument voor mij. Mijn wespje staat immers elke dag in het centrum van Antwerpen geparkeerd.

Toch bedankt voor de terechte bedenking ...

Het is nu eenmaal zo: als men een afgesloten verzekering niet nodig heeft, denkt men wel eens: 'what a waste of money'. Besef echter dat men tevreden zal zijn als men diezelfde verzekering nodig heeft. Maar: het is m.i. nog altijd beter een afgesloten verzekering niet nodig te hebben ...

Geniet nog van het lange weekend & de wesp!

@ Bob:

Bedankt voor de tip!

Btw, zou het kunnen dat ik vorige week naast je heb gestaan aan het rode licht voor het Gemeentehuis van Mortsel ?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Heb mij juist een GTV 125 aangeschaft. Heb hem laten verzekeren met volledige omnium , dit is incl diefstal EN eigen schade. Dus als uitschuif over natte kinderkopkes ben ik ook gedekt. Vrijstelling is er altijd , daar kun je niet vanonder , de mijne is 117 euro. en voor dit alles betaal ik 450 euro per jaar. Er zijn trouwens totaal geen voorwaarden aan verbonden als alarminstallaties e.d.

Wel een goede tip , ik heb mijn verzekering van de Vespa laten verbinden met de verzekering van mijn wagen en dit maakt ook een verschil. Je BA (burgerlijke aansprakelijkheid) is zowieso goedkoper voor een 2de ( 3de enz.) voertuig.

Laat je vooral goed informeren en ookal bedoelt iedereen hier op het forum het waarschijnlijk heel erg goed , informeer je bij een makelaar - 1000 Euro is echt wel uit de lucht gegrepen !

Greetz ,

B.

Link naar reactie

@byllie: proficiat met je aankoop en veel rijplezier, het is dan toch geen LX125 geworden maar nog groter, je zal het je zeker niet beklagen, onze GTS125 rijdt ook zalig en idd, een omnium hoeft geen 1000€ te kosten, je moet je gewoon goed informeren net zoals je zelf zegt

Link naar reactie

Ik sta zelf te popelen om woensdag mijn PX 150 af te halen maar wil toch even iets kwijt over mijn verzekering. Vanaf 30 jaar (nog enkele maanden voor mij) krijg je bij Fortis 65% korting op je BA premie. Full omnium was ook mogelijk en dit zou +/- 300 EUR extra kosten; niet genomen maar dacht toch dat dit aanzienlijk duurder zou uitvallen...

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

bij KBC, px125 nieuw 03/2008.

Prijs BA 274€ , rechtsbijstand 49€

Omnium ; brand, diefstal zonder beperking (bv moet s'nachts niet in garage staan etc) 329€ Franchise 125€

Eigen schade verzekeren ze niet!!!

Prijs is Vespa alleen, dus niet in combinatie met auto!

Weet wel prijs niet voor een px150 ( andere waarde en vermogen)

Iemand andere prijzen?

Weet wel als je bij Vespaclub Gent of Antwerpen bent aangesloten kan je je Vespa laten verzekeren voor 100€ bij Alfa of Alpha (zie op website van clubs) wel rekening mee houden dat er geen rechtsbijstand bijzit en je lid moet worden en je ook naar Antwerpen moet voor polis af te sluiten en eventueel ook ingeval van ongeval want ze hebben geen andere kantoren in Belgie.

Prijs met rechtsbijstand komt dan op 122€ plus lidgeld voor club, dus nog steeds goedkoper en je bent ondertussen lid van de Vespaclub, weet wel geen prijs voor omnium, mischien iemand op dit forum wel?

Greetz

Link naar reactie

@ Pradake: Je hoeft daarvoor niet naar Antwerpen. Makelaar komt ook naar je toe.

En de prijs van het lidgeld is zodanig laag dat de kleinste accessoire of onderdeel welke je voor je vespa koopt je dit al terug hebt verdient.

Het blijft niet alleen bij verzekeren tenslotte. het is een onderdeel van ons ledenpakket. De vriendschap van de andere Gentse vespisten krijg je er zelfs gratis bij.

Link naar reactie
@ Pradake: Je hoeft daarvoor niet naar Antwerpen. Makelaar komt ook naar je toe.

En de prijs van het lidgeld is zodanig laag dat de kleinste accessoire of onderdeel welke je voor je vespa koopt je dit al terug hebt verdient.

Het blijft niet alleen bij verzekeren tenslotte. het is een onderdeel van ons ledenpakket. De vriendschap van de andere Gentse vespisten krijg je er zelfs gratis bij.

Hi, zowiezo ga ik lid worden van jullie club hoor, mijn vriendin woont te kortrijk en zij zal waarschijnlijk bij de leieclub gaan :(

Ben gewoon eventjes prijzen aant vergelijken want zij heeft een px125 en ik een px150 gekocht, volgende week gaan we hem afhalen :)

Net gebeld met Alpha verzekeringen en zij verzekeren hem niet omnium en je bent verplicht van familiale en brandverzekering te nemen bij hun om je Vespa te kunnen laten verzekeren aan die prijs...koppelverkoop dus...niet toegelaten in Belgie dacht ik...

Link naar reactie

bij ethias is het ook gewoon mogelijk een diefstal/brand optie te pakken bij uw polis, dat is toch al driekwart van een omnium.

Link naar reactie
Van Mieghem is er mee gestopt en heeft alles doorgegeven aan Alpha-group. Verzekering VcG en VcA liepen ook allemaal via Van Mieghem vroeger.

Thanks,

heb ze net aan de lijn gehad, ze zijn echt wel de goedkoopste hoor, spijtig dat ze geen omnium of diefstal doen anders hadden ze twee nieuwe klanten bij, nu twijfel ik nog een beetje.

Grtz en binnenkort mag je ons verwelkomen als members ;)

Link naar reactie

Ik ben in onderhandeling voor mijn verzekering bij onze gebruikelijke makelaar (al onze verzekeringen zitten daar).

' tis een verzekering van fortis. Voor mijn vespa PX 125 betaal ik BA € 129+volledig omnium € 282.

Iemand een betere deal?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Verwijzend naar voorgaande post:

QUOTE

Vanaf heden bij alle makelaars die Fortis Insurance aanbieden:

Omnium voor motorfietsen/scooters (alleen nieuw) met keuze uit 2 formules, Omnium bij schadegevallen met tegenpartij of Volledige Omnium (ongeacht omstandigheden).

Voorlopig de enige maatschappij die dit aanbiedt.

UNQUOTE

Deze mogelijkheid heb je ook bij Van Der Haeghe (http://www.vanderhaeghe.be/).

Kan je verkrijgen bij (bijna) elke verzekeringsmakelaar ...

Kleine omnium: dekt alle schadegevallen waarbij zgn. derden betrokken zijn.

Grote omnium: dekt ALLE schadegevallen, ook als hierbij geen derde partij betrokken is. D.w.z.: als je zelf uitglijdt en je Wesp zo herwerkt wordt tot schroot, zal de verzekering toch uitbetalen. Dit m.u.v. de vrijstelling ten bedrage van 10% van de schade uiteraard.

Vrijstelling / franchise bedraagt bij beide polissen 10% van de schade; premie is jaarlijks of halfjaarlijks betaalbaar. Uiteraard hangt de hoogte van de premie af van de leeftijd van de bestuurder.

En nu even concreet:

Voor de grote omnium (omnium voor alle schadegevallen) betaal ik, als 23-jarige, ongeveer 650 euro op jaarbasis. Let wel: verzekering burgelijke aansprakelijkheid dien je nog afzonderlijk af te sluiten!

Vanderhaeghe zijn site is veranderd en is nu WWW.OMNIUMMOTO.BE ,inderdaad een "echte" omnium is er mogelijk en nog op 2 manieren ook. Je kan het online berekenen, Vespa staat er niet tussen maar geef Piaggio in en dan nadien kan je Vespa selecteren.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Er zijn in Belgie een aantal verzekeraars die een omnium aanbieden voor tweewielers. De premies en vrijstelling zijn enorm hoog, waardoor er zeer weinig vraag is en dat de klienten snel afgeschrikt worden. Er zijn een aantal onderwriters (waaronder de bovenvermelde) die polissen aanbieden die afgesloten worden bij buitenlandse verzekeraars (vandaar dat je soms de omnium kan afsluiten zonder enige verplichting van Ba etc). Onze ervaring bij schade is echter niet al te denderend en vandaar zijn wij zelf gestopt met het aanbieden van dergelijke polissen.

Laat in elk geval alles duidelijk op papier zetten en lees vooral de kleine lettertjes (voertuig enkel in diefstal gedekt indien garage, geen dekking op vliegvelden, juist alarm anders geen dekking, aangifte binnen de 12 uur die volgt op de beschadiging anders geen tussenkomst etcc). Veel succes

Peter

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 2 maanden later...

Ik ben met mijne PX van 2011 (prijs met opties op factuur 4000+euro), ikzelf 30j oud, verzekerd bij Le Doux & Mortelmans.

Mijn Harley en Vespa staan bij hun full omnium verzekerd.

Harley zonder rechtsbijstand is iets van 650 euro/jaar, de Vespa full omnium, ook eigen schade etc... komt op 300 euro. Rechtsbijstand is aparte maatschappij en voor beide motoren samen 100 euro/jaar.

Ik vind dat persoonlijk redelijke tarieven.

Ben zelf van plan ze de eerste 3 jaar omnium te verzekeren.

Just my 2 cents...

Jan

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ikzelf ben 36 jaar, heb voor mijn GTS 125cc nog nooit met een motorfiets gereden en daar kijken ze ook heen. Mijn BA + rechtsbijstand = 195/jaar bij VIVIUM waar ik ook andere verzekeringen heb lopen. Een full omnium bij Ver Haeghen kost me 395 euro per jaar en verzekert ook vandalisme en moest ikzelf vallen. Franchise van 200 euro. Kleine omnium die enkel brand en diefstal dekt was 265 euro per jaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...