wijlen vespista Geplaatst: 17 januari 2007 Delen Geplaatst: 17 januari 2007 Stel dat je onder een Px 125 een 200cc steekt, kan je dit doorgeven en wettigen bij de verzekering om gedekt te blijven? Link naar reactie
Quick Geplaatst: 17 januari 2007 Delen Geplaatst: 17 januari 2007 ik denk dat je best eens naar de vezekering stapt om te vragen hoe je dit moet aanpakken, maar dan gaat de prijs van je verzekering ook omhoog. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 17 januari 2007 Delen Geplaatst: 17 januari 2007 ik denk dat er problemen zouden kunnen zijn indien je geen motor-rijbewijs hebt en je papieren moet voorleggen aan de fl... denk ik hé Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Gelijkvormigheidsattest zal dan ook niet meer juist zijn vermoed ik. Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Gelijkvormigheidsattest zal dan ook niet meer juist zijn vermoed ik. just dat zal het grootste probleem zijn, en de verzekering zal geen moto willen verzekeren die niet mee voldoet aan het gelijkvormigheidsattest, want die remmekes zijn maar gemaakt voor een 125 denken ze, en dan moogt gij zeggen dat er op de 200 dezelfde remmen staan, 't zal niet baten, tenzij ge met ne heel inschikkelijke makelaar te doen hebt. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Dan zegt ge toch dat ge er remmen voor ne 200 hebt laten opzetten.Meesteal zijn u remblokken toch aan vervanging toe als ge zoiets laat doen laat deze dan mee op u factuur zetten en dan zijn ze zogezegd aangepast Link naar reactie
stanman Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Dat gaat u dus nooit lukken, want op uw roze papier staat 125cc. Al zet ge er 7 schijfremmen op, verzekerings agenten zijn geen vespa specialisten, en zij volgen wat er op het roze papier staat, want het voertuig is bedoeld om zo op de weg te rijden. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Dus motorblok vervangen en niks tegen iemand zeggen. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Is een mogelijkheid. En dan hopen dat je niets tegenkomt waardoor de verzekering de boel gaat controleren... Is er in België geen mogelijkheid om je gelijkvormigheidsattest aan te laten passen? In Duitsland kan zoiets nl. wel. Nederland niet helaas... (of heel moeilijk en duur). Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Gelijkvormigheidsattest aanpassen kan hier in België ook, maar is idd enorm moeilijk en duur. Tenzij misschien de constructeur de upgrade naar zwaarder toelaat en er een procedure voor heeft. Ik weet niet hoe het zit met scooters, was tot vorige week meer een autofreak en ben sinds kort weer aan m'n scooter begonnen. Maar bij auto's van voor een bepaald bouwjaar, mag je de motor veranderen zonder toestemming van de constructeur, die mag dus ook zwaarder worden, en het gelijkvormigheidsattest moet niet aangepast worden, moet wel opnieuw gekeurd worden met de nieuwe motor. De verzekering moet wel gewaarschuwd worden over het hoger vermogen, om de premie aan te passen, maar daar houdt het dan ook op. Nogmaals, van scooters heb ik minder kaas gegeten, maar je weet maar nooit. Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 18 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2007 Ik heb vernomen dat je bv bij een "chiptunning" van een auto de verzekering moet verwittigen om de premie aan te passen en dat er verder aar de overheid niets gedaan word maw zolang zij de vermogensverhoging kennen en kunnen aanrekenen zou het oké zijn... Nu dat is van horen zeggen maar ik zou het zeker willen weten zonder slapende honden wakker te maken, ik heb nl nog een 200 blokske liggen en ik overweg een motorruil op m'n Px 125 :-) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 januari 2007 Delen Geplaatst: 18 januari 2007 wat niet weet niet deert meneer vespista, mijn vnb hotrod is ook een 125c met 3 versnellingen wat hierboven wordt gezegd klopt wel, je scooter moet conform zijn met het model dat piaggio heeft laten keuren en waarvoor het een pvg nummer gekregen heeft. Elke aanpassing is dan ook verboden. Het is zelfs zo dat wanneer je op een px zonder originele schijfrem toch een schijfrem zet en hier dan mee naar piaggio gaat om hem te laten keuren en een conformiteitsbewjs vraagt (om bijv. een Duitse scooter in belgie in te schrijven) ze deze scooter bij piaggio benelux, niet confrm verklaren. De enige oplossing om een niet standaard scooter volledig in orde op de baan te krijgen is de volgende: De volgende punten worden ter goedkeuring van de motorfiets uitgevoerd: Identificatie van de motorfiets en de overbrenging Identificatie van de uitlaat en van de luchtfilter Nazicht inzake de overeenstemming van de volgende lichten en reflectoren: (aantal, stand, kleur) Grootlicht Dimlicht Parkeerlichten, vooraan en achteraan Stoplicht Verlichting nummerplaat Reflector achteraan (Europese goedkeuring) Richtingaanwijzers Nazicht van de overeenstemming van de achteruitkijkspiegel(s) Aantal : Minimum 1 links Goedkeuring : verplicht (vanaf 1.1.1983) Weging van de motorfiets Volgende gewichten worden genomen : Gewicht op het voorwiel terwijl de persoon die de remtest zal uitvoeren op de motorfiets zit (enkel voor tweewielige motorfietsen) Gewicht op het achterwiel terwijl de persoon die de remtest zal uitvoeren op de motorfiets zit (enkel voor tweewielige motorfietsen) Totaal tarra (maximum 400 kg) Opnemen van de Maximaal Toegelaten Massa (MTM) op het plaatje Totale breedte van de motorfiets en de wielbasis De totale breedte wordt gemeten zonder rekening te houden met de richtingaanwijzers en de achteruitkijkspiegels. De maximumbreedte wordt bepaald op 1m voor de tweewielige motorfietsen zonder side-car en op 2m voor de motorfietsen met side-car, alsook de driewielige motorfietsen. Nazicht of de banden conform zijn De motorfietsen moeten uitgerust zijn met luchtbanden met een draagvermogen en een snelheidsindicator. Remtesten : Voor de tweewielige motorfietsen Men zal het remvermogen op het voorwiel en het achterwiel meten met behulp van een remmeter. Op basis van deze metingen zal men de respectievelijke remdoelmatigheden berekenen. Men zal de berekende waarden nazien met de hierna vermelde verwerpingscriteria : Rem vooraan Gemiddelde minimum vertraging van 3.5m/sec² Hetzij een minimum doelmatigheid van 35.7% Rem achteraan Gemiddelde vertraging van 2.8m/sec² Hetzij een minimum doelmatigheid van 28.5% Remmen vooraan en achteraan Gemiddelde minimum vertraging van 4.5m/sec² Hetzij een minimum doelmatigheid van 45.8% Voor de motorfietsen met side-car en de driewielige motorfietsen Men zal overgaan tot het meten van de vertraging tijdens het gebruik van twee simultane reminrichtingen aan de hand van een vertragingsmeter. Men zal nagaan of deze remvertragingswaarden met ondervermeld verwerpingscriterium overeenstemmen: Gemiddelde minimum vertraging van 4.1m/sec² Meting van het geluidsniveau bij stilstand (draaiende motor) De test van het geluidsniveau zal uitgevoerd worden volgens de procedure in het KB van 10.10.1974. Meting van het geluidsniveau in beweging De test van het geluidsniveau zal uitgevoerd worden op de weg volgens het werkingsprincipe vermeld in het KB van 10.10.1974. Volgende voorschriften inzake geluidsmeting van een motorfiets in beweging dienen in acht genomen te worden : Voor de tweewielige motorfietsen met of zonder side-car : Maximum 78 dB (A) (cilinderinhoud < of = 80cm³) Maximum 80 dB (A) (80cm³ < cilinderinhoud < of = 125 cm³) Maximum 83 dB (A) (125 cm³ < cilinderinhoud < of = 350 cm³) Maximum 85 dB (A) (350 cm³ < cilinderinhoud < of = 500 cm³) Maximum 86 dB (A) (cilinderinhoud > 500cm³) Voor de driewielige motorfietsen : Maximum 83 dB (A) (alle cilinderinhouden) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.