Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aluminium lassen


Speedracer

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of er in Gent of omstreken iemand is die GOED (en liefst goedkoop en snel) ? Ik heb mijn carter wa zitten "opriumen" en ik ben 'net ver genoeg' gegaan om tenvolle het potentieel van de cilinder te gebruiken, helaas overtreft dit een beetje het potentieel van het carter en moet ik nu een beetje oplassen aan de buitenzijde naast van de stator...

Link naar reactie

Men gebruikt gewoon argon gas,als je het last met den TIG.(zelfde gas als bij inox.)

Ik vindt met de TIG veel beter omdat je normaal zeker bent van eventuele luchtgaatjes,als bij Halfautomaat.

Mijn carter moet ik ook nog lassen,maar bij ons in de fabriek is het zo druk,dat werkjes voor thuis niet zo graag binnen mogen gebracht worden.

Anders zou ik je zeker helpen Tom.

Link naar reactie

'k ga een driekanaals 150cc op een tweekanaals carter monteren, moet dus het derde kanaal maken en zorgen dat de voet van de cilinder goed aansluit...zou dat ook gaan met "metaalpasta"? en van welk merk?

of zou ik de carter iets laten afschaven en een dikkere dichting plaatsen?

of...

Link naar reactie

Ik zou dat niet doen.

Bij mij weten heeft metaal en alu. niet dezelfde eigenschappen kwa warmte uitzetting.

Vroeg of laat komt die toch los.

Link naar reactie

Da's correct, maar op de verpakking stond dat het toepasbaar is op aluminium oli- en benzinebestendig en hittebestendig is, dus kga het erop wagen, 't is ook niet iets dat belast word, 't is een gatje van 3 mm achter het vliegwiel, en er ligt een laag van 6mm op, alles is voldoende ontvet en ik weet uit ervaring dat het olie en benzinebestendig is want ik heb er al twee lekken aan mijn benzinetank mee gedicht net boven de motor en dat word ook redelik warm, plus dat het daar hecht aan een laagje chromé ipv het staal...

Voor een derde poort gaat dat niet gaan, er zijn er die het gedaan hebben en zeggen dat het kan maar ik twijfel of dat lang duurt. He thelpt al heel veel als je een derde 'fake'poort slijpt, de breedte van de poort aan de cilinder, en 2 à 3 mm hoog , schuin aflopend zodat er nog genoeg materiaal rond de carterbout blijft. Belagrijkste is dat je dichtingsvlak aansluit, als je motor niet dicht is, dan loopt hij niet of niet goed...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...

Alu lassen doe ik anders ook ;)

Link naar reactie
  • 10 jaren later...
Op 19-8-2007 om 12:23, Thomassker zei:

mn nonkel is lasser van beroep, zijn werkplaats is in Merelbeke

Dag Thomas - ik heb hier nog een stuk karter dat zou moeten gelast worden - klein breukje van 5 mm.

Kun je me zijn gegevens eens doormailen aub

oostzuid@gmail.com

danke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...