Speedracer Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Weet er iemand of er in Gent of omstreken iemand is die GOED (en liefst goedkoop en snel) ? Ik heb mijn carter wa zitten "opriumen" en ik ben 'net ver genoeg' gegaan om tenvolle het potentieel van de cilinder te gebruiken, helaas overtreft dit een beetje het potentieel van het carter en moet ik nu een beetje oplassen aan de buitenzijde naast van de stator... Link to comment
svendnv Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 probeer een goede ijzer smit of construktie werkers deze mensen doen dit normaal dagelijks Link to comment
josse Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Je moet het German Scooter Forum eens uitpluizen. Heb eens een item gelezen waar ze uit de doeken doen met welk gas je best de Vespa-varters last. Ik ben geen expert, maar blijkbaar heb je verschillende mogelijkheden om alu/TIG te lassen. Link to comment
renoretro Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Men gebruikt gewoon argon gas,als je het last met den TIG.(zelfde gas als bij inox.) Ik vindt met de TIG veel beter omdat je normaal zeker bent van eventuele luchtgaatjes,als bij Halfautomaat. Mijn carter moet ik ook nog lassen,maar bij ons in de fabriek is het zo druk,dat werkjes voor thuis niet zo graag binnen mogen gebracht worden. Anders zou ik je zeker helpen Tom. Link to comment
Speedracer Posted January 10, 2005 Author Share Posted January 10, 2005 kheb er ondertussen een goeie kwak metaalpasta op gedaan, 't was maar een klein gaatje en 't zal wel volstaan... hoop ik... Link to comment
chocolateman Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 'k ga een driekanaals 150cc op een tweekanaals carter monteren, moet dus het derde kanaal maken en zorgen dat de voet van de cilinder goed aansluit...zou dat ook gaan met "metaalpasta"? en van welk merk? of zou ik de carter iets laten afschaven en een dikkere dichting plaatsen? of... Link to comment
renoretro Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Ik zou dat niet doen. Bij mij weten heeft metaal en alu. niet dezelfde eigenschappen kwa warmte uitzetting. Vroeg of laat komt die toch los. Link to comment
Speedracer Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 Da's correct, maar op de verpakking stond dat het toepasbaar is op aluminium oli- en benzinebestendig en hittebestendig is, dus kga het erop wagen, 't is ook niet iets dat belast word, 't is een gatje van 3 mm achter het vliegwiel, en er ligt een laag van 6mm op, alles is voldoende ontvet en ik weet uit ervaring dat het olie en benzinebestendig is want ik heb er al twee lekken aan mijn benzinetank mee gedicht net boven de motor en dat word ook redelik warm, plus dat het daar hecht aan een laagje chromé ipv het staal... Voor een derde poort gaat dat niet gaan, er zijn er die het gedaan hebben en zeggen dat het kan maar ik twijfel of dat lang duurt. He thelpt al heel veel als je een derde 'fake'poort slijpt, de breedte van de poort aan de cilinder, en 2 à 3 mm hoog , schuin aflopend zodat er nog genoeg materiaal rond de carterbout blijft. Belagrijkste is dat je dichtingsvlak aansluit, als je motor niet dicht is, dan loopt hij niet of niet goed... Link to comment
fuzztone Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Ik ben lasser van beroep en vooral TIG inox en alu. Zelfs gegoten alu lukt (zamac) Als er iemand in de buurt van Vilvoorde woont en heeft een stuk te lassen wil ik dat altijd wel doen. Gewoon zelf brengen en voor een pint is't gelast. Link to comment
dalgo Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 fuzztone, zou je mij eens kunnen contacteren op bijdesteve@yahoo.com Link to comment
renoretro Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Alu lassen doe ik anders ook Link to comment
geertvespa Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 speedracer, hier in ekeren zitiemand die dat kan en wil doen en niet te durs, mail me even voor meer info Link to comment
Thomassker Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 mn nonkel is lasser van beroep, zijn werkplaats is in Merelbeke Link to comment
T5Scooterboy Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Zo das nogeens een oude tread die bovengehaald is Link to comment
geertvespa Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 oeps niet naar data gekeken Link to comment
Jos54 Posted May 5, 2018 Share Posted May 5, 2018 Op 19-8-2007 om 12:23, Thomassker zei: mn nonkel is lasser van beroep, zijn werkplaats is in Merelbeke Dag Thomas - ik heb hier nog een stuk karter dat zou moeten gelast worden - klein breukje van 5 mm. Kun je me zijn gegevens eens doormailen aub oostzuid@gmail.com danke Link to comment
Thomassker Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 @Jos54 mijn post dateert van 2007, mijn nonkel is intussen gestopt met werken Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.