Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat doen bij geen papieren??


Aanbevolen berichten

Hey,

ik heb al een heel tijdje geleden een tweede vespa aangeschaft. Deze VNB2 heeft echter geen papieren. Waarschijnlijk heeft hij vroeger in Nederland gelopen, maar dat weet ik niet zeker. Het enige dat ik van papieren zou kunnen krijgen is een formulier waar de verkoper op bevestigd dat ik de VNB van hem heb gekocht en dus niet gejat ofzo. Kan iemand mij verder helpen of weet je waar ik moet zijn voor nieuw inschrijvingsbewijs of evt. gelijkvormigheidsattest?? (En wat moet dat kosten?? :-) )

BeRtO

Link naar reactie

Leer maar al te breien,

tegen dat je de baan op kunt heb je zeer lange sjaal, handschoenen, lange onderbroek en een hoes voor je vnb gebreit!

Ideaal qua timing, want tegen dan staat de winter al weer voor de deur.

Enjoy!

Mijn volgende zal er alvast een zijn MET papieren!

Link naar reactie

Hi,

ik heb de verschillende mogelijkheden tot inschrijving van Vespa zonder papieren eens bekeken en ik ga het proberen via Tilburg. Weet iemand daar een e-mail- of postadres of telefoonnummer van. Dan kan ik aan de lange lijdensweg beginnen...

Wie heeft trouwens al ervaring met deze methode en hoe is dat (af-) gelopen??

Thanx

Link naar reactie

Dit antwoord ontving ik op 02/03/2005 vanwege DIV op een gelijkaardige vraag. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

"Mijnheer,

De Europese Richtlijn 1999/37/EG bepaald dat een voertuig in een ander land enkel kan ingeschreven worden mits voorlegging van het volledige buitenlandse kentekenbewijs. Een kopie van het kentekenbewijs wordt niet aanvaard, zelfs niet met een originele stempel. Deze Richtlijn is van kracht in alle Europese Lidstaten, dus ook in Italie. (In Italie is deze Richtlijn reeds van 1999 van kracht)

De Italiaanse verkoper is verplicht het origineel Itaiaans kentekenbewijs bij het voertuig te laten.

Is het echter onmogelijk om het origineel kentekenbewijs van het voertuig te bekomen kan er (voorlopig nog) een origineel attest van inschrijving, afgeleverd door de Italiaanse overheid die de inschrijving van voertuigen tot zijn bevoegdheid heeft, aanvaard worden. Op dit attest moeten alle voertuiggegevens, plaatnummer en inschrijvingsgegevens vermeld worden.

Een andere mogelijkheid is dat U de aanvraag tot inschrijving + alle vij het voertuig horende (buitenlandse) dokumenten ter mijner attentie overmaakt. Op het ogenblik dat ik de aanvraag tot inschrijving ontvang moeten wij dan de toelating vragen aan de Italiaanse overheid om het voertuig te mogen inschrijven in België zonder de originele Italiaanse inschrijvingsdocumenten. Deze procedure kan echter een tijd aanslepen.

Hoogachtend,

Daisy Adriaenssens

DIV"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...