Ga naar inhoud
Vespaforum.be

epoxy - foto's


pascal

Aanbevolen berichten

Spijtig,

met zo'n temperaturen buiten en niet kunnen rijden.

Wat me opvalt is de extra L-versterkings profielen op je bodem. Heb je die zelf gelast of is dat origineel? Er bestaan vervangingsbodems om in te lassen weet je?

Ik hoop dat je 'm hebt gezandstraald tot op blanke staal en onmiddelijk erna de epoxy erop hebt gezet. Anders vrees ik ook problemen in de toekomst.

Heb je ook de holle ruimtes, kabbelgoot, benzinetank ruimte... opgespoten?

Maar voor de rest, ziet er goed uit!

Link naar reactie

niet tot op blank metaal geschuurd, tenzij waar er roest aanwezig was.

waar geen roest was tot op originele laklaag en plamuur.

alles daarna met roestomvormer (fosfaat) behandeld.

dan pas epoxy d'erop.

trouwens nergens doorgeroest, tenzij voettrede/vloerplaat, en daar zijn nieuwe stukken ingelast.

het roest op de eerste foto (waar motorblok zit) is oppervlakkig roest, wat redelijk normaal is na 25 jaar rondrijden zonder enige behandeling. Zelfs als ik daar helemaal niets zou mee doen duurt het nog zeker 10 jaar voor het echt doorroest.

Bericht bewerkt (27.05.2005 | 14:41)

Link naar reactie

epoxy is GEEN vervanger van anti-steenslag of vloeibaar rubber of andere alternatieven.

epoxy is een sterkere grondlaag, waarop nog kan geplamuurd worden indien nodig.

geeft over 't algemeen een betere roestwerende werking dan gewone grondverf.

Link naar reactie

> met zo'n temperaturen buiten en niet kunnen rijden.

heb nog een PX ook hé ;-)

>Wat me opvalt is de extra L-versterkings profielen op je bodem. Heb je die

>zelf gelast of is dat origineel? Er bestaan vervangingsbodems om in te lassen

> weet je?

laten lassen.

nieuwe vervangingsbodems voor een Primavera zijn moeilijk te vinden en/of duur, een oud Special frame gebruiken heeft weinig zin omdat die meestal ook al wat roest vertonen. Of ik zou al een volledig nieuwe vloerplaat moeten inlassen, maar da's meteen een pak meer werk dan 2 latjes plooien, snijden en lassen. het staal dat gebruikt is is iets dikker dan standaard plaatdikte Vespa (bij smallframes al erg dun ...).

>Ik hoop dat je 'm hebt gezandstraald tot op blanke staal en onmiddelijk

>erna de epoxy erop hebt gezet. Anders vrees ik ook problemen in de

>toekomst.

>Heb je ook de holle ruimtes, kabbelgoot, benzinetank ruimte...

>opgespoten?

Scooter is nog nooit gezandstraald geweest, op aanraden van carossier. Zandstralen heeft op langere termijn ook een aantal nadelen (o.a. naar roestvorming toe). Bovendien was mijn frame op sommige plaatsen nog dunner dan een blik (ook de plaatsen zonder roest, blank metaal beenschild bijvoorbeeld). Dat gaan stralen brengt een aantal risico's met zich mee.

Ieder zijn mening natuurlijk, en ik weet dat de meerderheid hier zandstralen de allerbeste oplossing vindt, maar gezien de plaatdikte van m'n Primavera volg ik die van een carossier met een 30 jaar ervaring.

Link naar reactie

:))

Tuurlijk pascal, ieder het zijne natuurlijk. Ik denk niet dat er maar Ă©Ă©n goede manier is om iets te doen.

Maar... ik zou niet blindelings afgaan op iemand omdat ie 30 jaar ervaring heeft.

Dat is zoals aannemers met 30 jaar ervaring. Kans is groot dat ze het al 30 jaar verkeerd doen.

Trouwens.

Wat doet iedereen op het forum, met zo'n temperaturen moet zo'n forum verlaten zijn!!

Go and ride!!

Link naar reactie

heeft ook nog met hopen vespa's en lambretta's gereden, zowat alle soorten auto's, en is een echte stielman, niet een foefelaar of prutser zoals er inderdaad veel zijn.

en hier is het momenteel wat te warm om te rijden, efkes in de schaduw aan het bekomen, straks nog een toerke.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

Mensen ,

Ik heb een GLX uit '63 die word gestraald en direkt in de epoxy gezet

Kan iemand mij vertellen wat ik hierna moet doen?

Gelijk plamuren en aflakken?

Of moet er eerst nog een andere laag overheen?

En/of moet de epoxie laag eerst geschuurd worden voordat er een andere laag overheen gaat of juist niet?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...

Om even op een oud topic in te pikken; vandaag kreeg ik mijn frame terug, na zandstralen en een 2-componenten epoxylaag er op te laten zetten. Wat ik niet besefte, is dat zo'n epoxylaag vrij ruw is. Maw, rechtstreeks hierop een grondlaag aanbrengen lijkt me niet aangewezen daar het ruwe oppervlak zou te zien zijn in de finale laklaag. Wat is de "normale" procedure op een epoxylaag? Spuitplamuur op het volledige frame en gladschuren, of kan de epoxylaag zelf ook opgeschuurd worden?

Link naar reactie

ah,ge hebt die zelf geplamuurd...goed om weten :-))))))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...