Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vork deel 2


renoretro

Aanbevolen berichten

Verschil tussen een PK en PX vork onderaan?

De mijne heeft een wielas van 20mm (eigenlijk 19.95)

Ik geraak er niet uit welk type schijfremset ik moet gebruiken en welke voordemper.

Als ik mijn origineel spatbord gebruik en ik moet die zeker houden,zal deze waarschijnlijk slepen tegen de demper.

Het gaat hier over GL met rond licht en originele 10" wielen

graag reactie

Link naar reactie

Een PK en PX voorvork hebben dezelfde swingarm en wielas, maar hebben een andere remtrommel en remplaat, en de rest van de voorvork (vorkbuis, vering, gietstuk voor bovenste veermontage) is bij een PX een stuk breder waardoor dit alles niet onder een VNB/GS/GL/Sprint/Rally/TS/...-spatbiord past zonder grote laswerken. Een PK-vork past onder het voorspatbord, maar vereist enige wijzigingen aan het spatbord om het te doen passen en wat creatief zijn met dikteplaatjes/rondellen om het in de juiste positie te krijgen...

IEDERE schijfremset voor een PX met een as van (+/-)20mm zal passen op de PK-voorvork, maar je MOET een schokdemper hebben van een PK of ET2/4 want anders zal ze te lang en te breed zijn en niet onder het voorspatbord passen. De schokdemper zal NIET passen op de montagesteun van de remklauw omdat de gaten net iets te dicht bij elkaar staan, maar je kan de gaten in de schokdemper gemakkelijk en beetje uitboren/vijlen om dit te overkomen...

Link naar reactie

thanx speedy

die jongere modellen hé...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...