Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verzekering kbc


Aanbevolen berichten

Bij axa €107 voor de Vespa en €87,53 voor de Lammy, een firmawagen en geen andere verzekering lopen bij hen ...

stuur je mij eens het tel. nr van het desbetreffende axa kantoor waar jij verzekerd bent aub ?

Link naar reactie

Door dit item vorig jaar eens te lezen ben ik met al mijn verzekeringen, (Brandpolis, gezinspolis, 2 x autopolis en mijn scooter) naar een onafhankelijk makelaar geweest, ik was vroeger bij KBC met alles en voor mijn vespa px 125 betaalde ik toen 210 euro. Nu betaal ik voor alle verzekeringen 512,- euro minder bij AXA. Oja voor mijn Vespa betaal ik nu 65,- euro. Enkel de rechtsbijstand moet er nog wel bij maar deze is ineens voor alle verzekeringen, als ik dit er dan bijtel kom ik aan 78,- euro. Dus zit je in dezelfde situatie even gaan verzekeringshoppen bij een onafhankelijk makelaar. Nog even het webadres van mijn makelaar http://www.brocom.be/vbma/

Link naar reactie

Na een kleine "marktstudie" ook de Vespa verzekerd bij Axa. (Gekoppeld aan firmawagen die daar ook verzekerd is) De rest van mijn verzekeringspolissen die nu nog bij KBC zitten ben ik ook aan het vergelijken, en het ziet er zo naar uit dat weldra alles bij Axa zal zitten... Ook via een onafhankelijke makelaar.

Is wel wat geloop, maar het brengt op!

Link naar reactie
Juist verzekering GTR 125 (200cc verzekerd) betaald : 56 eurokes...bij Axa als 2de scoot. Eerste was 89 euro als ik me goed herinner.

Zie hoger in topic indien info gewenst

Hoe hedde da geregeld van dieje als 200 verzekerd te krijgen? Ik dacht altijd dat je een 125 wettelijk gezien niet kon laten verzekeren als 200 (zelfs al zit er een 200 blok onder). Is daar enig gefoefel of vriendendienst aan te pas gekomen? Of is dat iets dat gewoon zonder problemen kan?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

183 euro voor een PX 150 bij Axa, in combinatie met de auto. Bij de makelaar een speciale oldtimerverzekering: 90 euro voor de eerste oldtimer (motor of scooter) en 15 euro per volgende scooter/motor. Geen beperkingen in gebruik, de voertuigen moeten wel voldoen aan de wettelijke reglementen (lichten etc...). Dus betaal ik voor de Harley, de Lambretta 150 en Lambretta 125 samen een 120 euro, alles in. Voor een pechverzekering voor de oldtimers: 22 euro per voertuig, beperkt tot de buurlanden van België. Wil je verder (Europa) is het ongeveer 35 euro per voertuig. Ik ben zo oud als de straat, maar dit heeft geen invloed op het tarief.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hoi Erix,

Ben echt nie in mijne midlife-crisis zulle... ...Reed tot over 2 jaar met nen bmw 1100.Vrouwke werd ziek en kon niet meer mee op de moto.En voor rond de kerk te draaien hebde nu echt genen bmw nodig he?

Greetz

Link naar reactie

Hoi Erix,

Ben echt nie in mijne midlife-crisis zulle... ...Reed tot over 2 jaar met nen bmw 1100.Vrouwke werd ziek en kon niet meer mee op de moto.En voor rond de kerk te draaien hebde nu echt genen bmw nodig he?

Greetz

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Zouden de verzekeringen ook niet beter de prijzen de lucht injagen voor sommige 40 en 50 plussers i.p.v. die goedkoper te maken? Zeker omdat sommige van deze 'oudjes' dan in hun midlife crisis komen en dan gaan ze zotte aankopen doen (zoals een motorfiets, dat koop je als je jong bent en niet als je bijna bejaard bent). Ze zijn nl. al aan het aftakelen en daardoor reageren ze niet meer zo vlotjes op problemen (vanwege slechter zicht, denkend dat ze toch niets kan overkomen door jaren ervaring, etc...)?? Het is maar een bedenking hé. ;-)

P.S. WARNING!!! Lees dit met de nodige dosis humor voordat er hier een paar zich gaan opboeien en daardoor misschien een attakske krijgen (u bent bij deze gewaarschuwd).

LOL Erix! Ben (bijna) 52 en ga terug naar de scooter. Dit om én praktische redenen (slecht openbaar vervoer), én het nooit kunnen laten te mijmeren hoe leuk mijn PX was ca 10 jaar geleden.Het laatste jaar op mijn Vespa was er eentje van 30000 km :). Ga nu me laten reanimeren ivm mijn attakske maar dat heeft meer met mijn tien jaar jongere vrouw te maken LOL in't kwadraat, en onze zes pubers in huis:))))

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb mij onlangs een motovespa 125 cc aangeschaft en ben op zoek naar een goedkope maar goede verzekering.

De verzekering van de moto zou op naam van mijn ouders komen.

Mijn moeder heeft bij haar verzekeringskantoor een offerte aangevraagd en kwam op een (naar mijn mening) schandalig bedrag.

Ik zou jaarlijks 436 euro betalen voor een standaardverzekering. (brandverzekering etc zijn ook afgesloten bij deze verzekeraar maar geen andere voertuigen)

Daar mijn vrienden voor een soortgelijke moto tussen de 200 en de 270 euro betalen vraag ik mij af hoe dit zo hoog kan zijn.

Ik heb de verzekeraar opgebeld om te vragen hoe zij aan dit bedrag kwamen en hun antwoord was een stotterende bel morgen nog eens terug...

Mijn vraag is dan ook heel simpel:

wie is er tevreden van zijn verzekeraar en raadt mij die aan?

mvg

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo,

Ik heb mij onlangs een motovespa 125 cc aangeschaft en ben op zoek naar een goedkope maar goede verzekering.

De verzekering van de moto zou op naam van mijn ouders komen.

Mijn moeder heeft bij haar verzekeringskantoor een offerte aangevraagd en kwam op een (naar mijn mening) schandalig bedrag.

Ik zou jaarlijks 436 euro betalen voor een standaardverzekering. (brandverzekering etc zijn ook afgesloten bij deze verzekeraar maar geen andere voertuigen)

Daar mijn vrienden voor een soortgelijke moto tussen de 200 en de 270 euro betalen vraag ik mij af hoe dit zo hoog kan zijn.

Ik heb de verzekeraar opgebeld om te vragen hoe zij aan dit bedrag kwamen en hun antwoord was een stotterende bel morgen nog eens terug...

Mijn vraag is dan ook heel simpel:

wie is er tevreden van zijn verzekeraar en raadt mij die aan?

mvg

even goe afpingelen

had hetzelfde voor, ik heb geen eigen wagen meer,( firmawagen ) prijs verzekering PX € 440, heb een attest van 25 jaar ongevalvrij rijden met de wagen,en ben al 30 jaar klant bij dezelfde verzekering, heb familiale, brand, etc bij hen lopen.

Heb gezegd dat ik alles ging verleggen en toen kon het voor € 220

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...