Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 125 uit nederland zonder papieren invoeren


Aanbevolen berichten

@vespaita

wat je nu op het forum zet klopt voor een deel van dit snel handelen bij een koopje maar was het wel echt een koopje

ik weet de vraagprijs van de scooter niet en ook niet hoe hij eruitzag maar ik wil je enkel waarschuwen dat niet al wat blinkt goud is hiermee wil ik zeggen dat je soms een koopje blijkt te doen maar als je al de miserie met het inschrijven enz bij rekent het toch geen koopje blijkt en je misschien beter iets meer uitgeeft en je de miserie bespaart

ik ken ook jouw achtergrond niet

even wat vragen

is dit je eerste scoot ?

wat was hun vraagprijs ?

en in wat voor staat was de scooter?

grtz sidvespa

Link naar reactie

sidvespa

Ja dat is mijn eerste vespa vandaar die reactie van vanmorgen het moest heel snel

gaan het was een VNB1T van 1960 heel mooi en een goeie prijs volledig restoreerd en

motor gereviseerd ik denk niet dat ik nog zoiets tegen komt aan die prijs.

ik zou een foto willen plaatsen maar ik weet niet hoe . K an iemand mij zeggen hoe

dat moet ?

greets vespaita

Link naar reactie

@vespaita

Zoals sidvespa inderdaad al meldt: was het wel écht een koopje? Ik denk dat je niet altijd te snel op dergelijke 'koopjes' in moet gaan. Als je een leuke gebruikte 125-er wil aanschaffen voor een leuke prijs, moet je gewoon wat geduld uitoefenen. In Nederland liggen de prijzen voor 125-ers zoals ik al eerder zei wel wat lager dan in België, maar ze zijn wel zeldzamer dan in België én je moet op wat extra kosten rekenen om hem in België op de weg te krijgen. Je moet gewoon je kansen wat meer afwachten en áls je in NL een scoot aanschaft, zorg er dan voor dat ie op zijn minst papieren heeft, scheelt je een hoop rompslomp.

Enne, trek het je niet aan wat betreft de reacties, er is op dit forum het een en ander gaande zoals je ondertussen wel bemerkt zult hebben, een aantal vaste forummers hebben op 't moment een kort lontje... ... ..

Link naar reactie

Haha, dát probleem heb ik nou ook, bij mijn eerste Vesp is da nie gelukt, ik hoop er ooit eens achter te komen hoe dat dat moet ( bij voorkeur zo snel mogelijk, dan kan ik mijn nieuwe Vesp laten zien, ben toch wel een beetje digibeet), dus helaas kan ik je daar nie mee helpen.

Zal toch ook eens de zoekfuntie moeten gaan gebruiken, 't zal zeker en vast hier ergens op 't forum staan.

Link naar reactie

met deze post die ik hier plaats kan het zijn dat er bepaalde mensen hier op het forum op mij gaan schieten en zij die dit doen voelen zich misschien aan gevallen wat mijn bedoeling niet is of misschien toch want zij hebben iets te verbergen

zie hier is ze

als ge uw eertse vespa wil kopen en het moet een oude gerestaureerde scooter zijn betaal dan liever iets meer en zoek hier eens rond naar mensen die al langer in dit milieu zitten voor een goed adres van verkopers of liefhebbers zij zijn geen gelegenheids verkopers die even snel een paar euro's willen verdienen maar hebben hun naam hoog te houden want in deze kleine wereld is een slechte naam niet zo eenvoudig weg te krijgen ik ken er hier een paar en zullen om deze reden de zwakke punten van de scooter aan een potentieele klant vertellen

of koop een niet gerestaureerde en doe deze zelf of met de hulp van zo een liefhebber zo weet je ook de goede en minder goede kanten van de scooter die je koopt

als hij gerestaureerd ziet hij er meestal oogverblindend mooi uit dat je de mindere kanten mischien niet ziet en zorg zeker dat de papieren er zijn of je kan zoals anderen hier mooi 3 maanden en langer naar uw mooie scooter in de garage staan kijken in plaats van rijden

grtz sidvespa

kan je de prijs eens vermelden?

Link naar reactie

je moet eens gaan kijken bij algemeen daar de post van"de mooiste PX"

daarin staat uitgelegd hoe je een foto plaatst en het is zelfs mij een computer leek gelukt via deze weg

je zal wel moeten oppassen met mijn oordeel want ik vind vespa's al snel te duur want ik betaal normaal nooit meer dan 500 euro voor een scooter of hij moest natuurlijk zeer zeldzaam zijn en ik heb nu wel al geleerd geduld te hebben

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik weet nie wat de vraagprijs was, maar aan het antwoord van Sidvespa te zien was tie erg goegkoop, zo een vesp zonder papieren... . dat riekt idd. naar India of Zuid-oost Azië. Als je er zo een hebt is het ook in NL moeilijk om er papieren op te krijgen (no matter wat de verkoper je heeft verteld). Anders had je eens zijn framenummer e/o motornummer kunnen controleren (bijvoorbeeld op www. scooterhelp.com). Ik zou zeggen, wacht rustig je kansen af, en ga niet te snel op dergelijke 'aanbiedingen' in.

Succes!!!!!

Ja, ja, de spoeling wordt steeds dunner.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Mijne vespa komt ook uit Nederland en ik heb ook problemen om hem in te schrijven. Blijkbaar konden die mannen daarmee rondrijden in een grootstad als Rotterdam met een nummerplaat van de verzekering (zo'n geel stickertje).

geen probleem bij de douane, verkoopsovereenkomst enz in orde, originele papieren ( Duitse) met origineel gelijkvormigheidsattest, kortom alles in orde...

maar de DIV...Het gelijkvormigheidsattest wat ik in handen heb, wordt door hen niet erkend/herkend.

Dus voor hen kan ik die vespa niet inschrijven...en geen nummerplaat krijgen...

Ik moet voor hen naar Brussel gaan en een technische keuring laten doen om een gelijkvormigheidsattest te krijgen.

Bij die dienst meldt men doodleuk dat dat attest door vespa moet geleverd worden, en bij vespa zeggen ze dat de originele papieren altijd volstaan...

Ik zit nu ook in een patstelling, maar om op je vraag te antwoorden :

Als het model gekend is, en je hebt geen gelijkvormigheidsattest, aanvragen bij de invoerder van vespa, samen met een bewijs van verlies door de politie. Dat met de papieren van de douane mag geen problemen geven bij de DIV.

Succes !!

Enne, iemand die mij kan helpen ???

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...