Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 125 uit nederland zonder papieren invoeren


Aanbevolen berichten

heeft er niemand ervaring mee ???

Ik snap het niet niet 1 antwoord ?

Ben ik niet gewenst hier of wat ???

Ik heb hier toen een tijdje terug gevraagd over vespa's van vietnam toen hebben

jullie mij dat afgeraden en nu wil ik eentje uit nederland invoeren en krijg helemaal

geen steun van niemand .Dat is allemaal nieuw voor mij ik vraag gewoon een beetje

begrip en steun meer niet .

Ik Dank U allemaal

Link naar reactie

Als je bij "zoeken" (bovenaan forum) vespa invoeren uit nederland intypt ga je al veel wijzer worden. Volgens mij kan je geen 125cc-model zonder papieren wettelijk invoeren, tenzij als schroot. Probeer misschien ook eens "invoeren zonder papieren"

En eerst je profiel "invoeren" kan ook helpen!

Link naar reactie

Andersom lukt het in ieder geval wel, heb onlangs een Primavera ET3 bij www.maskes.nl aangeschaft zónder enige papieren, ik wist alleen dat ie uit Italië kwam. Ben met het aankoopbewijs van Maskes, het motornummer en framenummer én de algemene technische gegevens van een Prima ET3 naar de RDW gegaan, voor keuring aangeboden, en... ...goedgekeurd. Zolang de scoot niet op op een lijst staat dat ie gestolen is en zolang de scoot als type wel eens op de Nederlandse wegen heeft gereden (typegoedkeuring) is het in Nederland geen probleem.

Zou de Belgische wetgeving dan zo anders zijn?

Anders zou je hem eerst op een Nederlands kenteken moeten zien te krijgen, zou het dan niet makkelijker gaan?

Link naar reactie

Als je bij "zoeken" vespa invoeren uit nederland intypt, krijg je: http://www.vespaforum.be/forum/search.p ... d=57957125

Dus niet bij "faq" maar bij zoeken.

Als je daar "invoeren zonder papieren" intypt krijg je: http://www.vespaforum.be/forum/search.p ... 1829500725

Dat je geen direct antwoord krijgt moet je zeker niet persoonlijk opvatten. Er is tegenwoordig een "hetse" tegen "niet profielinvullers" aan de gang op dit forum waarvan de nieuwkomers misschien nog het meeste last hebben.

Graag gedaan, pieter.

Link naar reactie
bedankt nero heb ik probeerd maar bij kijg ik geen zoekresultaten

Juist op de linken (in oranje kleur) klikken, en je bent direct op de reeds bestaande threads over dit onderwerp.

Waarom zoek je het zover, ik dacht dat er in belgie voldoende aanbod is van vespa's die wel over de nodige papieren beschikken. Je kan dan misschien een "goedkopere" vespa aanschaffen in het buitenland, als je alle kosten (hem gaan halen, papieren in orde brengen ed.) er bij telt, kom je dikwijls bedrogen uit.

Link naar reactie

Ik weet wel dat de 125-ers in België toch wel wat prijziger zijn dan in Nederland, dit komt denk ik omdat bij ons alle scoots van boven de 49,9cc motorfietsen zijn, je moet er dus een motorrijbewijs voor hebben. De meeste mensen met een motorrijbewijs gaan dan gelijk voor een wat zwaarder type.

Het is toch zo dat je in België met een autorijbewijs t/m 125cc mag rijden?

Wat kosten betreft: ik was in totaal nog geen 200 Euries kwijt voor keuring, douane en kenteken, de scoot moet dan wel 25 jaar of ouder zijn, anders betaal je ook nog BPM.

Link naar reactie

@vespaita

je mag ook niet te ongeduldig worden met het verlangen naar een antwoord de meeste mensen zitten niet voor hun comp te wachten voor te antwoorden op een vraag die hier gesteld wordt maar hebben ook nog een ander leven je moet eens kijken naar de tijd tussen de eerste vraag en je 2é post daar zitten 32 min tussen als ik mij niet vergis

wij wonen niet op dit forum als je begrijpt wat ik bedoel

grtz sidvespa

Link naar reactie

@vespaita

het gaat mij niet over het feit dat uw profiel niet ingevuld was maar over die 30 min als ik op iets geen antwoord weet geef ik liever geen dan een verkeerd

en je mag niet vergeten het is za middag de meesten hier hebben ook een gezin of andere verplichtingen er zijn er ook die bvb geen comp thuis hebben en het enkel vanop hun werk kunnen volgen

ik heb hier ook soms vragen gesteld die soms na enkele dagen pas het juiste antwoord kregen of selfs soms geen reactie dit kan ook gebeuren en dit heeft dan niets te maken met hier niet welkom zijn, voor mij is iedereen hier welkom zolang zij maar het nodige respect hebben voor de andere forum gebruikers

grtz sidvespa

Link naar reactie

Hoi

Ik heb zelf een tijdje geleden mijn vespa uit Nederland ingevoerd, dus ik zal eventjes uitleggen hoe dat bij mij gegaan is.

Ge moet gewoon met een aanvraag tot inschrijving (roze formulier), een verkoopovereenkomst tussen u en die persoon uit Nederland en het vorige inschrijvingsbewijs naar de douane gaan. Ik weet niet of ge dat inschrijvingsbewijs hebt, bij mij was dat er een uit India en ik had dus ook nog invoerpapieren nodig. Als ge dat niet hebt, zou ik toch eens eerst bellen naar de douane. Voor een moto vanuit Nederland in te voeren moet ge niks betalen, gewoon 10 cent voor da vignetje dat ze op uw aanvraag tot inschrijving kleven. Als ge geen gelijkvormigheidsattest hebt, moet ge die normaal laten keuren (tenzij hij in Nederland ingeschreven is geweest, dan kost het u gewoon 50 euro), maar toen ik daar voor belde zeiden ze mij dat die wet met dat gelijkvormigheidsattest pas van 1974 is en dat alles wat daarvoor gebouwd is, geen gelijkvormigheidsattest nodig heeft. Ik heb mijn vespa na het bezoek aan de douane dus gewoon kunnen verzekeren en inschrijven.

Nog enkele sites met meer info :

http://www.treasury.fgov.be/interfdanl/ ... /index.htm

http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf

als het nie duidelijk is vraagt ge het maar

Link naar reactie

Dank u wel DAISY

Ik heb begrepen hoe het moet maar het probleem is die vespa heeft geen papieren en

ook geen kenteken in nederland snap je ?

Dus ik kan enkel met een overeenkomst tussen mij en de verkoper naar de doune gaan

om die fomulier 705 te halen maar moet die ook uitgevoerd worden in nederland? dat

mijn vraag ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...