renoretro Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 Iemand veel ervaring met schijfremset voor PK fource? Blijkbaar heb ik al 4 verschillende gezien. Gr nico Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 Ik een beetje... Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 alexander (scooterboy) zeker... heeft nog n pk-fourche van mij liggen... Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 Ik dacht dat je dan een PK125-vork moest hebben en geen 50. ( weet niet meer juist hoe het zat, maar er is iets waarvoor je moet opletten). Iemand meer info ? Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 Blijkbaar bepaald de doormeter van de as welke schijfremkit je nodig hebt: 1 16 mm : Grimeca PX/PE 2 20 mm : Grimeca Lusso/ 98 Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 PK80/125 (of PK50 Duitsland, of PK50 automaat in Nederland) heeft 20mm as. Er zijn voor zover ik weet de: - TCE (niet meer leverbaar, voorloper van de Grimeca's) - Grimeca Classic - Grimeca PX98 (die op de nieuwe px-en zitten met zo'n ster) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 Blijkbaar bepaald de doormeter van de as welke schijfremkit je nodig hebt:1 16 mm : Grimeca PX/PE2 20 mm : Grimeca Lusso/ 98 Alle PK 50/125 XLII/Automatica voorvorken hebben een 20mm as.De eerste PK125(S) heeft hetzelfde stuur als de PK50S/XL en dus is aan de bovenkant van het stuur een uiteinde zonder schroefdraad. Alle PK 50/125 XLII en Automatica's hebben het latere type stuur dat qua concept hetzelfde is als een T5/GS200 en dus schroefsdraad tot helemaal aan het einde van de vorkstang. Deze voorvorken hebben ook een iets langere (ik denk 2,5cm ongeveer) stang dan het oudere model van de PK125(S). Afhankelijk van de toepassing (Sprint/Rally/TS/GT of VNB/VBB/GS) moet je ofwel de één, ofwel de ander hebben, anders is de vorkstang te lang (inkorten die handel) of te kort (een stukje 'bijvijlen'?) Daarnaast moeten sowieso de stuurstops onderaan de stang verwijderd/verplaatst worden en moet de positie/vorm van de uitsparing van het stuurslot veranderd/verplaatst worden.PK80/125 (of PK50 Duitsland, of PK50 automaat in Nederland) heeft 20mm as.Er zijn voor zover ik weet de: TCE (niet meer leverbaar, voorloper van de Grimeca's)is eigenlijk een kit van 'Olympia' uit de jaren '80, maar met remklauw van TCE, heb ik geen ervaring mee, ik had één liggen gehad maar heb deze verkocht. Mottig nep-spaakmotief aan de linkerzijde van de remtrommel Grimeca Classickwaliteit, maar aan de linkerzijde van de remtrommel mottig nep-spaakmotief, andere remtrommel dan Olympia/TCE-kit, maar zelfde uitzicht. Grimeca PX98 (die op de nieuwe px-en zitten met zo'n ster)kwaliteit en werking gelijk aan Grimeca Classic maar met flashy spaakwiel, totally not-done op een oldtimer. de LML Star-Deluxe schijfremQua kwaliteit en werking weerom evenredig met Grimeca Classic/PX98 maar met een volle remtrommel die qua uitzicht aan de linkerkant niet te onderscheiden valt van een gewone PX-remtrommel (zonder-schijfrem). Gebruikt dezelfde remklauw als een Piaggio PX98 en latere. Ik gebruik de laatste op mijn GS160 en ben daar héél tevreden over. Remt evengoed als gelijk welke nieuwe PX. De standaard schokdemper op een PK-voorvork is 100% inadequaat om een 'largeframe' scooter voldoende te ondersteunen zonder schijfrem, laat staan mét schijfrem (duikt gevaarlijk vanaf je nog maar kijkt naar de rempomp)! Er zijn schokdempers in de handel te koop van Sebac, Bitubo, Carbone, CIF, BGM in verschillende kwaliteiten/prijsklasses.Ikzelf rijd nu met een schokdemper van een ET2/4, dit is dezelfde schokdemper qua afmetingen en montage maar een ET2/4 is sowieso al zwaarder, heeft standaard een schijfrem en de schommelarm is een stuk langer dan bij een PK, dus is deze schokdemper perfect voor deze toepassing. Houd er rekening mee dat geen enkele schokdemper van een PK of ET2/4 zal passen op een schijremkit die ontworpen werd voor een PX omdat de bevestigingsgaten onderaan de schokdemper dichter bij elkaar staan dan bij een PX, maar meestal volstaat het deze uit te boren van 8 naar 10mm om te doen passen. Link naar reactie
designo Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 Wow, master!! Dat noem ik pas een uitleg! Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 -Grimeca PX98: kwaliteit en werking gelijk aan Grimeca Classic Even een correctie cq aanvulling De zuigers van de Grimeca Classic zijn 25mm, van de Grimeca PX98 zijn 30mm en die heeft daardoor een beter remvermogen. Link naar reactie
scumbag Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 -LML Star-Deluxe: Qua kwaliteit en werking weerom evenredig met Grimeca Classic/PX98 maar met een volle remtrommel die qua uitzicht aan de linkerkant niet te onderscheiden valt van een gewone PX-remtrommel (zonder-schijfrem). Gebruikt dezelfde remklauw als een Piaggio PX98 en latere.Ik gebruik de laatste op mijn GS160 en ben daar héél tevreden over. Remt evengoed als gelijk welke nieuwe PX. Waar kun je de LML Star-Deluxe kopen? Alleen in indo of ook via bepaalde websites? Klinkt wel interessant... ... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 De zuigers van de Grimeca Classic zijn 25mm, van de Grimeca PX98 zijn 30mm en die heeft daardoor een beter remvermogen. You learn something new everyday... waarvoor dank! @ scumbag: De scooter kopen of de schijfrem? Voord e scooter moet ej terecht bij een LML-verdeler, voor de schijfrem ook, tenzij je ergens iets tweedehands op de kop kan tikken. I got lucky, ik heb de mijne tweedehands kunnen kopen via iemand die een ongevalscooter afgebroken had. Vroeger was Jan van Classicscooter verdeler van LML, maar ik weet niet of hij dat nog steeds is... kunt misschien eens bellen. Link naar reactie
scumbag Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 bedankt voor de info, bedoelde puur de schijfrem los. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 24 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2006 Goeie uitleg zou ik zeggen,ik heb een vork van een PK 80 waarbij de schroefdraad niet tot boven loopt. Verder heb ik nog 4 vorken liggen van GL,VBB,GS Rally enz om deze te doen passen opmijn GL (rond licht) Vorkbuis diameter scheelt inderdaad ook. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.