Hollow Posted July 7 Posted July 7 Dag iedereen, Ik overweeg mijn Vespa Smallframe motorblok te verkopen en wil graag peilen naar de interesse. Het blok komt plug & play uit een Vespa Primavera 125 en kan draaiend getest worden. Opgebouwd om (meer dan) vlot met het verkeer mee te kunnen. De basis bestaat uit een bewerkt PK50-carter, opgebouwd met kwalitatieve componenten binnen tolerantie: Cylinder VMC GSR-60 cilinder Uitlaatpoort aangepast naar 124°/184° timing (30° blowdown) Uitlaat Keuze uit: VMC Siluro Sport met aangepast eindstuk voor een aangenaam geluidsniveau en sterk koppel Op maat gemaakte expansie-uitlaat voor een sportiever karakter en een vermogensopbouw die doortrekt richting 11.000 t/min, hiervoor moet de primaire vertandingsverhouding veranderd worden naar 23 of 24/72 ) Krukas en ontsteking Aangepaste Jasil krukas Gebalanceerd op 62% Gelast big-end voor extra zekerheid Vespatronic ontsteking (1 kg vliegwiel) Zeer snelle gasrespons Sportief en levendig rijgedrag Inlaat en carburatie VMC reed valve inlaat 28 mm VMC PWK carburator (Keihin-type) Koppeling Crimaz CNC koppelingskorf met versterkte veren 26/69 overbreging met Crimaz Z26 cone PLC Racing koppeling XL2 kurkplaten voor een meer progressieve werking op straat XL2 koppelingsdeksel voor een betere bediening en ontkoppeling Versnellingsbak Faio cluster met korte vierde versnelling met 21/47 tandwielset (Overbrengingsverhouding in 4e: 2,34 i.p.v. 2,091) Faio versterkte selector inclusief versterkte veer Door de jaren heen heb ik redelijk wat ervaring opgebouwd met Smallframes en dit blok is opgebouwd zoals ik zelf graag rijd: veel rijplezier, sterke trekkracht en een uitgebalanceerd geheel waarbij alle onderdelen op elkaar afgestemd zijn. Voor bijkomende informatie, mag je me altijd contacteren! Richtprijs: € 2.500
Recommended Posts