Jump to content
Vespaforum.be

Restauratie pk50s - 1983


Recommended Posts

Posted

Gewoon omdat het leuk is om projecten de delen : hier een PK50 uit 1983, geïmporteerd uit Italië, dus ik heb het idee dat er sommige dingen beetje anders zijn dan de versie die hier massaal verkocht werd. 

Bedoeling is om hem opnieuw te spuiten in de originele kleur. Ben nog wel op zoek naar de exacte benaming/code : "Verde Metallizato Pia 4/4" ? Maar in de praktijk zal het waarschijnlijk toch ingescand worden. 

Papieren zijn ondertussen in orde voor normale inschrijving, want dochter gaat er mee naar school rijden en dan is O-platen niet toegestaan.

Carrosserie is hard, ik ga vermoedelijk de binnenzijde onder zadel zelfs niet laten spuiten.

Enkele dingen om aan te pakken :

- de pinkers waren opgekit en alle glaasjes hebben schade. Deze lijken moeilijk te vinden in origineel ? 

- de km-teller is aftermarket, vermoedelijk was dat een optie in Italië ? En die lijkt ook kleiner dan de versies die ik in België altijd zag. Dus even overwegen om een nieuw stuurkapje en andere teller ? De vijzen van het stuurkapje zijn ook op enkele plekken gebroken.

- klopt dat achterlicht ?

- er zitten rubberen accessoires op het spatbord vooraan en de zijkappen. Is dat aftermarket ?

- rechter zijkap is aan geprutst en het slot-mechanisme ontbreekt, alsook het metalen beugeltje dat in het slotje schuift. Gaan we moeten maken en lassen. 

- gelukkig is het zadel in hele goede staat.

 

Maar al bij al een leuk projectje. 

cd7a8966-0a5b-4aad-b432-f01a4a38fd1f 3.JPG

9e5108c9-7a0e-4b20-9c15-9e52fff51558.JPG

5BAB734C-D126-4ADB-A3BA-D08F1F8CB526.JPG

712B1A37-8818-4E7A-9182-A48313F92825.JPG

16CF5986-C088-4209-9395-E754273A9403.JPG

72587b5f-c1ff-4160-a98e-05bcf0083db2.JPG

bbe7094c-fb14-4861-aaa1-0ef07531e1b6.JPG

e5711949-2407-45c1-b873-e978d996e580.JPG

a22d7554-c865-410b-bea0-47f55f058373.JPG

53a0d7aa-7c30-4d16-9dff-e5f2803071bb.JPG

C931079C-0A4B-4469-B5F1-8EE438EE2AB4.JPG

68DA6A30-C6F1-421F-9572-0039500D62FC.JPG

  • Like 2
Posted

hello, de S heeft een kleinere teller dan de XL. Maar iets groter dan de huidige. Achterlicht lijkt me ook correct. Veel stukken kun je op sites zoals bicasbia vinden. image.png.05967049a0e93007b3a2f4e38db1a31f.png

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...