Jump to content
Vespaforum.be

Gaan we voor lx of pk 50cc?

Pie Aggio

Recommended Posts

Posted

Dag allen of toch diegene die dit leest,

Mijn betere helft en ik zijn van plan om nog dit jaar elk een (tweedehandse) 50cc Vespa te kopen. Bij mij kriebelt dit al ettelijke jaren maar singleparent en andere prioriteiten verhinderden dit al veel te lang. We zijn nu eerst de garage aan het verbouwen en pas dan kunnen we effectief overgaan tot de echte zoektocht en aankoop.

Het aanbod op 2dehands en Marketplace etc is dusdanig groot dat we het even niet meer weten. En vooral niet waarop letten.

Soms is een prijs slechts €2500 en dan denk ik wel "zo weinig? Waar zit het addertje?"...ondanks het commentaar in het zoekertje.

Maar vooraleer we daar zitten vraag ik me af welk model het beste is in kwaliteit algemeen : de PK of de LX?

En waar moet je op letten bij aankoop? Roestplekken op belangrijke of verstopte plekken die heel belangrijk zijn?

Nog andere dingen?

Bedankt alleszins aan reagerende leden en alvast voor eender wat advies.

Andy

• Like 1
Posted

Automaatjes zijn vur jan... ☝️😗

• Like 1
Posted

Verbouw maar eerst rustig je garage Andy...en bekijk daarna of je nog wel "genoeg energie" over hebt om Vespa's aan te schaffen 😉😜

Wil je "schakelen of automatic" rijden ?...en hoeveel geld wil je "eraan besteden" ?...wil je Vespa 's waar nog "veel restauratiewerk" aan vereist is ?...

Een Vespa in "mooie staat en goed onderhouden" kan je niet aan een "vriendenprijsje" kopen...

vespa_2_by_spacetwister_dyexl3-250t.jpg

Posted
21 hours ago, Vespaciao said:

Verbouw maar eerst rustig je garage Andy...en bekijk daarna of je nog wel "genoeg energie" over hebt om Vespa's aan te schaffen 😉😜

Wil je "schakelen of automatic" rijden ?...en hoeveel geld wil je "eraan besteden" ?...wil je Vespa 's waar nog "veel restauratiewerk" aan vereist is ?...

Een Vespa in "mooie staat en goed onderhouden" kan je niet aan een "vriendenprijsje" kopen...

vespa_2_by_spacetwister_dyexl3-250t.jpg

Haha, komt wel goed, want ik ga het laten doen, hoor. Dan ben ik iets meer zeker dat het goed is.

We verkiezen een Vespa zonder versnellingen en ja, ik besef dat het geen CD'ke is dat ik zal kopen maar dat zit wel goed. 

Liefst zonder werk aan om direct te kunnen genieten, want ik ben genieter, geen technieker 😉

Bon, alle tips over mijn titel is altijd fijn.

• Like 1