M kamphuis Posted Tuesday at 07:54 AM Posted Tuesday at 07:54 AM Goededag, we zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met een Pollini membraamspruitstuk Mijn Vespa 50 special heeft namelijk last dat het luchtfilternat wordt en dat dit dus gesmeerd in het frame oplevert Hij sputtert benzine terug bij bepaalde toerentallen. Naar mijn mening kun je dit tegengaan met een membraan zo dat de luchtdruk van cilinder niet richting carburateur gaat We zijn er mensen die om deze reden ook al een spruitstuk gemonteerd hebben met een membraan De 50 special 1978 is voorzien van een 75 cc DR cilinder drie poort met een 1616 del Ortho carburateur En een banaan uitlaat
Frederik9111 Posted Tuesday at 01:19 PM Posted Tuesday at 01:19 PM (edited) Werk zowel plug & play, als met volledig geopende intake, helemaal perfect. Mits het nodige dremelwerk is er met die reedvavle nog wat meer kaboem uit die 75cc te wringen. Edited Tuesday at 01:19 PM by Frederik9111
M kamphuis Posted Tuesday at 01:56 PM Author Posted Tuesday at 01:56 PM Het gaat mij niet specifiek om meer snelheid loopt al hard genoeg blijft een brommer heb ook nog een rally 180 als ik sneller wil maar de grootste reden van montage Polini Spuitstuk zou voor mij zijn om het terug sputteren van brandstof in luchtfilter tegen te gaan. Dit geeft uiteindelijk brandstof in carburateur ruimte tot druppels olie op de grond en hier wil ik vanaf. En als je een membraan gaat plaatsen, zou in theorie de lucht niet terug kunnen sputteren richting luchtfilter. Mijn vraag is dus of iemand hier positieve ervaring mee heeft.
Frederik9111 Posted Tuesday at 02:47 PM Posted Tuesday at 02:47 PM 45 minuten geleden, M kamphuis zei: ... in theorie de lucht niet terug kunnen sputteren richting luchtfilter. Da's vrijwel letterlijk de functie van een reedvalve. 🙂 Spitback uit de carbu kan een symptoom zijn van een versleten/beschadigd intakevalk of een versleten/niet-langer-gebalanseerde krukas. Een reedvalve neemt het symptoom weg, maar uiteraard niet je oorzaak. Persoonlijk zou'k van de gelegenheid gebruik maken om meteen het binnenwerk ook te inspecteren. Anderzijds kan een verkeerde jetting of een versleten carburator ook zorgen voor een vettige boel in de luchtfilter en alles daar in de buurt.
M kamphuis Posted Tuesday at 04:32 PM Author Posted Tuesday at 04:32 PM Heb scooter zo gekocht zit nieuwe carburateur op en krukas is netjes speling vrij. kan van de buitenkant natuurlijk niet zien of het in het verleden heeft aangelopen was eigenlijk niet van plan om blokje te splitsen
Frederik9111 Posted Tuesday at 05:06 PM Posted Tuesday at 05:06 PM Met een voelermaatje eens in de intake peuteren? Best niet veel meer dan 0,05mm.
M kamphuis Posted Tuesday at 06:59 PM Author Posted Tuesday at 06:59 PM (edited) Dat kan ik nog wel eens doen bedankt voor de tip Edited Tuesday at 07:00 PM by M kamphuis
Recommended Posts