Jump to content
Vespaforum.be

Na complete revisie ineens problemen

Recommended Posts

Posted

Hallo 

Ik heb een complete blok revisie gedaan

Nieuwe cilinder zuiger, alles liep prima.

Na Ongeveer 20 km rustig te hebben gereden merkte ik bij het schakelen en wegrijden het bekende bwaaoh geluid.ook als ik hem nu start op de choke gaat hij hoog in de toeren sproeier 75 zit erin

Terug naar huis, carburateur nagekeken niks kunnen vinden.

Daarna druktest gedaan met de compressor en zeepsop zie nergens bellen komen enigste wat je niet kunt checken is de keering aan de koppeling zeide. Magoed alles was nieuw en heb er echt 3 dagen over gedaan om alles rustig in elkaar te zetten met dank aan YouTube.

Ik weet even niet meer waar nog te zoeken graag jullie advies/mening waar ik nog kan zoeken en waarom het na 20 km pas is gekomen.

Alvast reuze bedankt.

Posted (edited)

Een leakdown test met een compressor?! Daar blaas je zelfs goede keerringen mee binnenstebuiten. 🙂

Verwijder de breather, dicht af met je duim en zorg wat interne druk (met een leak down kit). Je voelt onmiddelijk of er drukverlies richting versnellingsbak in je motor zit (en dus je krukaskering faalt).

Edited by Frederik9111
Posted
21 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Een leakdown test met een compressor?! Daar blaas je zelfs goede keerringen mee binnenstebuiten. 🙂

Verwijder de breather van koppelingsdeksel, dicht af met je duim en zorg wat interne druk (met een leak down kit). Je voelt onmiddelijk of er drukverlies richting versnellingsbak in je motor zit (en dus je krukaskering faalt).

Bedankt voor je reactie 

Ik snap alleen niet wat je bedoeld zie zo aan de buitenkant geen breather zitten?

17769569538166205174595211427965.jpg

1 uur terug, Tom1976 zei:

Heeft hij meteen hetzelfde als hij nu terug afgekoeld is? Of alleen na warmlopen?

Bij koude start meteen al hoge toeren met choke... Maar vind appart dat het na 20 km ineens optreedt 

Posted (edited)

Hoge toeren na 20 km, vervuilde bougie ( zelfontbranding ) of valse lucht..

Het zijn krengen die small-frames!

breather_12186.jpg

Edited by jeansprint
Posted

Excuses, exact Jean. Bij smallframe zit de breather idd niet op het koppelingsdeksel maar rechtstreeks in het carter.

• Like 1
Posted
2 uren geleden, jeansprint zei:

Hoge toeren na 20 km, vervuilde bougie ( zelfontbranding ) of valse lucht..

Het zijn krengen die small-frames!

breather_12186.jpg

Aha die bedoel je, ik ga dat zsm nakijken bougie was nieuw begon net die mooi gebruinde tint te krijgen...🫤

• Like 1