boelange Posted April 23 Posted April 23 Hallo Ik heb een complete blok revisie gedaan Nieuwe cilinder zuiger, alles liep prima. Na Ongeveer 20 km rustig te hebben gereden merkte ik bij het schakelen en wegrijden het bekende bwaaoh geluid.ook als ik hem nu start op de choke gaat hij hoog in de toeren sproeier 75 zit erin Terug naar huis, carburateur nagekeken niks kunnen vinden. Daarna druktest gedaan met de compressor en zeepsop zie nergens bellen komen enigste wat je niet kunt checken is de keering aan de koppeling zeide. Magoed alles was nieuw en heb er echt 3 dagen over gedaan om alles rustig in elkaar te zetten met dank aan YouTube. Ik weet even niet meer waar nog te zoeken graag jullie advies/mening waar ik nog kan zoeken en waarom het na 20 km pas is gekomen. Alvast reuze bedankt.
Tom1976 Posted April 23 Posted April 23 Heeft hij meteen hetzelfde als hij nu terug afgekoeld is? Of alleen na warmlopen?
Frederik9111 Posted April 23 Posted April 23 (edited) Een leakdown test met een compressor?! Daar blaas je zelfs goede keerringen mee binnenstebuiten. 🙂 Verwijder de breather, dicht af met je duim en zorg wat interne druk (met een leak down kit). Je voelt onmiddelijk of er drukverlies richting versnellingsbak in je motor zit (en dus je krukaskering faalt). Edited April 23 by Frederik9111
boelange Posted April 23 Author Posted April 23 21 minuten geleden, Frederik9111 zei: Een leakdown test met een compressor?! Daar blaas je zelfs goede keerringen mee binnenstebuiten. 🙂 Verwijder de breather van koppelingsdeksel, dicht af met je duim en zorg wat interne druk (met een leak down kit). Je voelt onmiddelijk of er drukverlies richting versnellingsbak in je motor zit (en dus je krukaskering faalt). Bedankt voor je reactie Ik snap alleen niet wat je bedoeld zie zo aan de buitenkant geen breather zitten? 1 uur terug, Tom1976 zei: Heeft hij meteen hetzelfde als hij nu terug afgekoeld is? Of alleen na warmlopen? Bij koude start meteen al hoge toeren met choke... Maar vind appart dat het na 20 km ineens optreedt
jeansprint Posted April 23 Posted April 23 (edited) Hoge toeren na 20 km, vervuilde bougie ( zelfontbranding ) of valse lucht.. Het zijn krengen die small-frames! Edited April 23 by jeansprint
Frederik9111 Posted April 23 Posted April 23 Excuses, exact Jean. Bij smallframe zit de breather idd niet op het koppelingsdeksel maar rechtstreeks in het carter. 1
boelange Posted April 23 Author Posted April 23 2 uren geleden, jeansprint zei: Hoge toeren na 20 km, vervuilde bougie ( zelfontbranding ) of valse lucht.. Het zijn krengen die small-frames! Aha die bedoel je, ik ga dat zsm nakijken bougie was nieuw begon net die mooi gebruinde tint te krijgen...🫤 1
Recommended Posts