f4_1400 Posted March 23 Posted March 23 Ben op zoek naar een stofplaat voor achteraan, 10 inch, Misa. Bij 10 inch hebben de remschoenen volgens mij typisch elk een eigen scharnierpunt. Ik heb een PX stofkap gekocht en aangepast (2 gaten dichtgelast en op die plek 1 nieuw gat gemaakt), maar nu blijkt het centrale gat ook anders (kleiner) te zijn. Heeft iemand een Misa stofkap te koop, of weet een andere oplossing?
Frederik9111 Posted March 23 Posted March 23 Die zijn zeldzamer dan een portie gezond verstand in de gemiddelde HLN.be-comment. Maskes heeft er gegarandeerd bij bosjes op zolder. Maar ga alvast naast je stoel liggen voor je naar de prijs informeert. 4
f4_1400 Posted March 24 Author Posted March 24 Goed om te weten, dan zet ik het lasapparaat maar weer aan.
f4_1400 Posted March 31 Author Posted March 31 Hmmm, deze stofplaat lijkt ook wat te groot in diameter... Dit is mogelijk nóg een onverwachts verschil... Vreemd, dacht dat een 10 inch achtervelg een 10 inch achtervelg was...
f4_1400 Posted April 2 Author Posted April 2 On 3/31/2026 at 11:52 AM, f4_1400 said: Vreemd, dacht dat een 10 inch achtervelg een 10 inch achtervelg was... Behalve dan de naafdiameter: die is in de loop der productie een paar keer vergroot. Maar lijkt me toch sterk dat er ook andere wijzigingen aan de velg zijn geweest. Trommeldiameter lijkt me iig gelijk gebleven...
Speedracer Posted April 3 Posted April 3 On 3/31/2026 at 11:52 AM, f4_1400 said: Hmmm, deze stofplaat lijkt ook wat te groot in diameter... Dit is mogelijk nóg een onverwachts verschil... Vreemd, dacht dat een 10 inch achtervelg een 10 inch achtervelg was... de dikte van de uitwendige rand de diepte ervan verschillen ook tussen modellen
geronimooo Posted April 3 Posted April 3 Bovenop de moeilijk te vinden stofkap, is de remtrommel van een vgla motor zeer specifiek. ikzelf heb diverse trommels geprobeerd in der tijd. Zonder succes. De rand van de stofplaat afgeslepen, alles getest… De enige oplossing was, New Old Stock stofplaat en New Old Stock trommel via Peter. normaal heeft hij wel vanalles 2e hands liggen.
f4_1400 Posted Wednesday at 06:40 AM Author Posted Wednesday at 06:40 AM Laat het nou geen VGLA motor zijn... Wat ik ga doen is een 8mm stofplaat combineren met zo'n plaatstalen ring van het voorwiel, waarmee een voorste schommelarm wordt vergroot van 8 inch naar 10 inch. Voor wat Peter ervoor vraagt kan ik wel n uurtje lassen...
Recommended Posts