Ferretje Posted March 22 Posted March 22 Beste leden, Ben op zoek naar de kleurcode van deze Vespa. Had gevonden de Grigio Polaris met kleurcode 1.268.8200 ik heb deze laten maken maar ik vind hem te donker omdat de kleur grijs origineel zilver/grijs was zeg maar. Dit was ook de originele kleur van mijn Veloce. Dit was de Grigio Polaris wat ik als test gemaakt had. Ik vind hem niet lelijk maar is niet ‘de Sprint Veloce’ kleur en deze kleur gaat wel op mijn px200 project High floss 2k erover met zwart staat ook erg mooi.
Tommie Posted March 23 Posted March 23 Voor een Sprint V van 1976 zijn er maar 2 kleuren: blue marine 1.298.7275 en grigio polaris 1.268.8200. Waarschijnlijk is die laatste de juiste kleur, maar na 50 jaar kan je onmogelijk vergelijken met de originele kleur. Beste is een zijbil te nemen en de kleur te laten scannen, gaat sowieso een beter resultaat geven. Als je perse een ander grijs wil voor een Veloce, was er nog iridium silver Pearl (Mercedes 775), argenta metallizzato 103 (1.268.0103), silver chiaro di luno metallizzato 108 (2.268.0108) en azzurro metallizzato chiaro 110 (1.268.0110), eigenlijk een blauwe kleur met zilveren schijn...
Recommended Posts