Jump to content
Vespaforum.be

Opzoek naar nieuwe bestemmingen

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal!

Vorig jaar heb ik mijn eerste 'reis' gemaakt met de PX. Van Aalst naar de Vogezen (en uiteraard terug). Vespa volgeladen, tentje achterop en gaan! Dat smaakte naar meer, dus dit jaar mag de Lambretta van stal.

Nu zit ik met een klein (luxe)probleem. Mijn eerste plan was Zuid-Engeland (dacht aan Brighton, Goodwood, Bath, Oxford en de Cotswolds), maar hoe meer ik op de kaart speur, hoe vaker ik stuit op grijze industriezones en lelijke banen. Niet bepaald het droomdecor voor een roadtrip.

Wanneer: 13 t/m 23 juni.
Afstand: Zo'n 250 à 350 km per dag.
Logies: Een tentje mag, maar een zacht bed is ook meer dan welkom (Airbnb, ...).
Route: Start en finish in Aalst. Geen gedoe met remorques of camionettes.

Nu is de grote vraag: waar moet ik heen? Welke route is Lambretta-waardig, vermijdt de grijze betonblokken en biedt 10 dagen lang puur rijplezier?

PXL_20250521_084532018.jpg

PXL_20250521_092424866.jpg

PXL_20250520_062707527.jpg

• Like 1
Posted

the Lake district, the Peak District, (midden Engeland), the Pennines, bergketen van noord naar zuid, Devon en Cornwall (zuidwesten), de kust van Norfolk tot Suffolk. alles boven York of Yorkshire... en natuurlijk Schotland en Wales... 

• Like 1
Posted

Ik kan Avignon en de paap-zijn-nuuf-kasteel wel aanraden.

IMG_2248.jpeg

IMG_2246.jpeg

IMG_2252.jpeg

• Like 1
Posted
15 uren geleden, Marc T zei:

the Lake district, the Peak District, (midden Engeland), the Pennines, bergketen van noord naar zuid, Devon en Cornwall (zuidwesten), de kust van Norfolk tot Suffolk. alles boven York of Yorkshire... en natuurlijk Schotland en Wales... 

Als je voor The Lakes district kiest neem dan zeker genoeg geld mee, is daar nogal prijzig. Maar wel zeer mooi! En ik kan je The New Union pub aanraden in Kendal waar je zeker moet stoppen. Veel Belgische bieren en whisky, en de aan te raden lokale Lakes bieren van den tap. Kerel woont iets verder op een boerderij dus daar zal je vermoedelijk nog wel mogen overnachten met de tent ook.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Bedankt voor jullie reacties! Na overleg met mijn reiscompagnon, is het toch de UK geworden ;)

We zullen, eens aangekomen, doorrijden naar de Walese kust om dan via de Cotswolds terug te keren naar de zuidkust en via die kust terug naar Dover te rijden. Ik hou jullie op de hoogte! 

Greetz

• Like 2
Posted

Eens stoppen in Bridgewater dan bij tony swiss scooter, heel vriendelijke mensen en de place to be voor lambretta en een beetje Vespa ook.

• Like 1
Posted
Op 19/3/2026 om 20:59, olivier gl 150 zei:

Eens stoppen in Bridgewater dan bij tony swiss scooter, heel vriendelijke mensen en de place to be voor lambretta en een beetje Vespa ook.

Merci voor de tip! Ik ga kijken of ik kan in mijn route kan verwerken.

• Like 1