Ferretje Posted February 22 Posted February 22 Hoi leden, Ik had een vraagje ik ben met een projectje bezig en probeer alles het liefst origineel te houden nu wilde ik ook mijn Ducati 12v ontsteking gaan opknappen zodat ik deze kan hergebruiken ipv iets nieuws of een aftermarket te gaan plaatsen voor mijn rally 200 ‘76 Ik heb de ontsteking gemeten m. Ontstekingspoel meet ik van de spoel en massa ongeveer 300 en de waarde voor een goed werkende ligt daar veel hoger. Mijn pickup meet ik 03.8 en deze zou boven de 80/110 moeten zijn. mijn meetapparaat op 200 gezet Nu heb ik gelezen dat uiteraard de stator nieuwe bedrading nodig heeft en hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw gewikkelde spoel. Pickup uiteraard gewoon nieuw. Ik weet niet wat het gaat kosten of waar je dit kan laten doen en belangrijk of dit zinvol is of dat je misschien beter een aftermarket stator kan kopen ben je gelijk klaar en waarschijnlijk ook goedkoper uit. Graag wat feedback!! gr Ference
Frederik9111 Posted February 22 Posted February 22 “Origineel” zit tussen uw oren. Koop een nieuwe. 1 1
Ferretje Posted February 22 Author Posted February 22 😂👍 Dus gewoon een nieuw statortje kopen zeg je?
dave Posted February 23 Posted February 23 aftermarket upgrade is betrouwbaarder, maar als t echt enkel de kabels vervangen is (zoals op alles van vroeger) en je hebt wat tijd dan kan je dat makkelijk zelf met een soldeerbout
dave Posted February 23 Posted February 23 kabels: 20 euro, pickup: 40 euro (echt?!?), plus tijd en moeite...
Ferretje Posted February 23 Author Posted February 23 De ontstekingsspoel geeft een meeting aan van rond de 300 terwijl het tussen de 400/600 behoort te zijn. Zou ik die ook zelf kunnen vervangen zonder dat dit invloed heeft op de uiteindelijke vonk? of zeg je deze waarde van 300 is goed niets aan doen nieuwe pickup&draden monteren en klaar ben je
Recommended Posts